اتفاقات خوبی که بعد از کنار گذاشتن لاک و مانیکور ناخن در انتظارتان است

مهرناز زاوه
بد نیست کمی به ناخن‌هایتان استراحت بدهید و بگذارید نفس بکشند. اگر به دنبال آن هستید که هزینه‌هایتان را پایین بیاورید بهتر است در امور آرایشی بهداشتی خود تجدید نظر کنید.

برخورداری از ناخن‌های آراسته و خوش رنگ کار آسانی نیست. اگر شما هم از آن‌ دسته افرادی هستید که مرتب ناخن‌هایتان را لاک می‌زنید یا آنها را مانیکور می‌کنید، حتما با گرفتاری‌های این مساله هم آشنایید. صرف نظر از هزینه‌ای که این کار برایتان به دنبال دارد، لب پر شدن ناخن‌ها و وقتی که برای انجام مداوم این کار صرف می کنید، گاهی ممکن است برایتان طاقت فرسا شود. پس بد نیست کمی به ناخن‌هایتان استراحت بدهید و بگذارید نفس بکشند. اگر به دنبال آن هستید که هزینه‌هایتان را پایین بیاورید بهتر است در امور آرایشی بهداشتی خود تجدید نظر کنید. اگر مانیکور را کنار بگذارید، ممکن است با اتفاقات زیر مواجه شوید:
۱-ناخن‌هایتان مقاوم‌تر خواهند شد
لاک ناخن از مواد شیمیایی تهیه می‌شود، اما برای ناخن بی‌ضرر است. اما لاک پاک کن‌های موجود در بازار از یک حلال بسیار قوی تهیه می‌شوند که ناخن و پوست اطراف آن را به طور کامل خشک می‌کنند. و از آنجایی که نمی‌توانید بدون پاک کردن لاک قبلی مانیکور کنید، مجبورید برای از بین بردن اثر لاک قبلی دائما از لاک پاک کن استفاده کنید. استفاده بیش از انداره از لاک پاک کن باعث پوسته پوسته شدن ناخن‌ها و شکستن تدریجی آنها می‌شود.
۲- ناخن‌هایتان قطعا شفاف‌تر خواهند شد
حتما در فاصله پاک کردن لاک و مانیکور و انجام دوباره آن متوجه ناخن‌های زردتان شده‌اید. همان طور که نوشابه و قهوه دندان‌هایتان را زرد می‌کنند، استفاده مداوم از لاک نیز باعث تغییر رنگ ناخن‌ها می‌شود. با کنار گذاشتن مانیکور، ناخن‌ها رنگ صورتی طبیعی خود را باز می‌یابند.
۳-ناخن‌هایتان صاف‌تر خواهند شد
ناخن‌ها از لایه‌های کراتین ساخته شده‌اند. وقتی از لاک پاک کن استفاده می‌کنید، لایه‌های سطحی ناخن را نیز به همراه لاک از بین می‌برید. این امر باعث می‌شود که لکه‌های سفیدی روی ناخن ایجاد شده و ناخن‌ها زبرتر شوند. کافی است برای مدتی استفاده از لاک ناخن را کنار بگذارید تا ناهمواری‌های موجود روی آنها از بین بروند.
۴-مواد شیمیایی کمتری به خورد خودتان می‌دهید
ترکیب شیمیایی بسیاری از لاک‌ها از موادی ساخته شده که با خطر سقط جنین، نقص مادرزادی، سرطان و بیماری‌های ریوی گره خورده است. علاوه بر سه ماده سمی فرمالدئید، تولوئن و دیباتیل فتالات موجود در لاک، یک ماده شیمیایی دیگر به اسم تریفنیل فسفات، که منجر به بلوغ زودرس و چاقی می‌شود، توسط بدن جذب می‌شود.
۵-احتمالا مجبورید بیش از اندازه ناخن‌هایتان را هیدراته نگه دارید
وقتی لاک را کنار می‌گذارید، ناخن‌هایتان در معرض خشک شدن قرار می‌گیرند؛ بنابراین، باید از روش‌های صحیح برای هیدراته ماندن آنها استفاده کنید. روغن ترمیم کننده کوتیکول گزینه مناسبی است. ۲ تا ۳ بار در روز از این روغن استفاده کنید.
۶-احتمال ابتلا به بیماری در شما کاهش می‌یابد
آیا می‌دانستید که ناخن‌ها مانند پنجره‌ای رو به سلامتی شما هستند؟ تغییراتی که بر ناخن‌هایتان اعمال می‌کنید، ضخامت یا تغییر شکل آنها می‌تواند به آرتریت روماتوئید، پسوریاسیس، مشکلات کبدی و بیماری‌های قلبی بینجامد. از طرفی به دلیل عدم استفاده کافی از مواد ضد عفونی کننده برای پاکسازی لوازم آرایشی در سالن‌های زیبایی، این احتمال وجود دارد که انواع باکتری‌های ویروسی و قارچی به شما منتقل شود. حتما می‌دانید که لوازم آرایشی در سالن‌های زیبایی، حتی در شیک‌ترین و مجهزترین آنها، برای تمام افراد مورد استفاده قرار می‌گیرند.
۷-حتما مقداری پول برایتان باقی می‌ماند
با در نظر گرفتن هزینه مانیکور، ترمیم و نگهداری آن و انعامی که می‌دهید، می‌توان با اطمینان گفت که کنار گذاشتن مانیکور در پایان سال مبلغ هنگفتی را برایتان باقی می‌گذارد. با داشتن این پول می‌توانید یک سفر به تایلند بروید یا اقلام مورد نیازتان را بخرید.
۸- سعی کنید ناخن‌های بی رنگ‌تان را هم دوست داشته باشید
مانیکور را کنار بگذارید و ناخن‌های صاف، شفاف و محکم‌تان را دوست بدارید. زرق و برق مانیکور، موقتی است. به سلامتی و سفر تفریحی فکر کنید. شادی به روش‌های مختلفی ایجاد می‌شود.
منبع: purewow

راهنمای ساده برای انجام مانیکور در خانه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ