دلایل گردن درد که شما را شگفت زده خواهد کرد

مهرناز زاوه
سفت بستن مو به شکل دم اسبی می‌تواند باعث تحریک گردن درد شود. در واقع این کار باعث کش آمدن بافت‌های پوست سر و عضلات گردن شده و به سردرد و گردن درد منتهی می‌شود.

شما می‌توانید بنا به یک سری دلایل، کاری کنید که گردن دردتان بدتر شود. مثلا چیز پیش پا افتاده‌ای مانند خوابیدن به شکل نامناسب می‌تواند مسبب آن باشد. در اینجا به برخی از این عوامل اشاره می‌کنیم.
آیا ساعت‌های زیادی را در محل کار و پشت میز می‌نشینید؟ اگر صندلی‌تان زیاد مناسب نبوده و سر و شانه‌تان را خم می‌کنید، در واقع به گردنتان فشار وارد می‌شود. سعی کنید از این مسئله مطمئن شوید که مونیتورتان نه زیاد پائین و نه زیاد بالا باشد تا مجبور نشوید گردنتان را کش دهید.
سفت بستن مو به شکل دم اسبی هم می‌تواند باعث تحریک گردن درد شود. در واقع این کار باعث کش آمدن بافت‌های پوست سر و عضلات گردن شده و به سردرد و گردن درد منتهی می‌شود. بنابراین سعی کنید موهایتان را سفت نبندید.
اگر اکثر صبح‌ها با درد از خواب بیدار می‌شوید، بهتر است تقصیر را به گردن وضعیت نامناسب خوابیدن خود بیاندازید. خوابیدن در یک وضعیت نامناسب باعث کش آمدن و فشار به عضلات گردن می‌شود. اگر روی شکم می‌خوابید، به دشواری می‌توانید گردنتان را خم کنید. برای پیشگیری از هر نوع درد، سعی کنید به پشت و رو بالا بخوابید.
فشار زیاد هم می‌تواند منجر به کشیدگی گردن شود. بسیاری از مردم وقتی دستپاچه و مضطرب هستند عادت دارند عضلات پشت و گردن خود را سفت کنند و این کار می‌تواند به گردن درد بیانجامد. سعی کنید تمرینات شل سازی عضلات مانند یوگا و مراقبه را برای از بین بردن فشار و استرس انجام دهید.
در بسیاری از مواقع بلند کردن وزنه در باشگاه هم می‌تواند به گردن درد منتهی شود. وقتی به عضلات شانه و گردن و کمر خود بیش از اندازه فشار وارد می‌کنید یا بدن خود را هنگام بلند کردن وزنه خم می‌کنید، دچار گردن درد می‌شوید. بنابراین بهترین راه برای پیشگیری از گردن درد هنگام بلند کردن وزنه، یادگیری درست شکل وزنه زدن و تکنیک‌های آن است.
منبع: prevention

درمان‌‌ خانگی گردن‌درد با روغن رزمری

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ