حیوانات خانگی چگونه به بهبود سلامت شما کمک می‌کنند؟

مهرناز زاوه
تا به حال شده متوجه این مسئله شوید که وقتی با حیوانات خانگی بازی می‌کنید٬ احساس بهتری دارید؟ درست است. صرف زمان با سگ٬ گربه یا سایر حیوانات تأثیر مثبتی بر خلق و خو و سلامت شما دارد.

تا به حال شده متوجه این مسئله شوید که وقتی با حیوانات خانگی بازی می‌کنید٬ احساس بهتری دارید؟ درست است. صرف زمان با سگ٬ گربه یا سایر حیوانات تأثیر مثبتی بر خلق و خو و سلامت شما دارد. آنها می‌توانند استرس را در شما از بین ببرند. آنها تأثیرات دیگری هم دارند که در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:
۱.داشتن قلبی سالم‌تر
سگ‌ها باعث می‌شوند که خطر بروز بیماری قلبی در شما کمتر شود. فکر می‌کنید چرا؟ افرادی که سگ دارند نسبت به افرادی که ندارند٬ فشار خونشان پائین‌تر است. اگر قبلا مشکل قلب داشتید٬ داشتن سگ برایتان مفید خواهد بود. افرادی که از حمله قلبی جان سالم به در برده‌اند، همچنین افرادی که ضربان قلبشان نامرتب است و سگ دارند٬ نسبت به افرادی که همان مشکلات قلبی را داشته اما سگ ندارند٬ عمرشان طولانی‌تر خواهد بود.
۲.تسکین دهنده استرس
بازی کردن با سگ یا گربه خانگی حس بهتری به شما می‌دهد. این کار باعث کاهش فشار خون شما شده، به انتشار هورمون آرامش در بدن منتهی می‌شود و فعالیت هورمون تولیدکننده استرس را کم می‌کند.
۳.جاذبه اجتماعی
حیوانات خانگی خصوصا سگ‌ها باعث می‌شوند که بتوانید با دیگران ارتباط برقرار کنید. یکی از افراد در این زمینه می‌گوید: اگر شما را تنها در خیابان ببینم که دارید قدم می‌زنید و نشناسمتان٬ نمی‌توانم به راحتی سر صحبت را با شما باز کنم٬ اما اگر سگ داشته باشید این کار برایم راحت‌تر است.
۴.مزیت‌هایی برای سیستم ایمنی
بچه‌هایی که در خانواده‌هایی بزرگ می‌شوند که حیوان خانگی دارند٬ کمتر دچار انواع آلرژی و تنگی نفس می‌شوند. تحقیقات نشان می‌دهد بچه‌هایی که دور و برشان سگ و گربه‌ی خانگی باشد٬ در مقایسه با بچه‌هایی که حیوان خانگی در خانه ندارند٬ کمتر دچار سرماخوردگی و عفونت‌های گوش تا یک سالگی می‌شوند.
منبع: prevention

چه کودکانی به حیوانات خانگی نیاز دارند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ