آنچه چهره شما درباره ضریب هوشی‌تان می‌گوید-قسمت دوم

مهرناز زاوه
تغییر خصوصیات چهره سخت‌تر از هر کاری است. چون این حرکات و عادات معمولا به صورت ناخودآگاه انجام می‌شوند. با این حال، در صورتی که بتوانید مهارت‌های زیر را در خود توسعه دهید، می‌توانید کم کم باهوش‌تر جلوه کنید.

همانطور که در قسمت اول گفتیم تغییر خصوصیات چهره سخت‌تر از هر کاری است. چون این حرکات و عادات معمولا به صورت ناخودآگاه انجام می‌شوند. با این حال، در صورتی که بتوانید مهارت‌های زیر را در خود توسعه دهید، می‌توانید کم کم باهوش‌تر جلوه کنید.
۴ نکته برای داشتن ظاهری باهوش‌تر
۱- چشم‌های خود را بیشتر باز کنید و ابروهای‌تان را بالا نگه دارید
لازم نیست بوتاکس کنید یا تحت عمل جراحی قرار بگیرید. تنها کافی است وقتی با کسی صحبت یا معاشرت می‌کنید، چشم‌های خود را بیشتر باز کنید. چشم‌هایتان را بیش از حد باز نکنید تا در حین صحبت با دیگران دچار دوبینی نشوید. این بدان معنی است که باید در مورد صحبت کردن با دیگران در زیر نور آفتاب بیشتر دقت کنید. ممکن است وقتی نور آفتاب در چشمان شما افتاده، دیگران ضریب هوشی شما را به شکلی منفی مورد قضاوت قرار دهند. شاید مثل آنهایی که نوبل می‌برند، فرد باهوشی باشید؛ اما وقتی نور آفتاب در چشم‌هایتان می‌افتد، دیگران درباره ضریب هوشی‌تان قضاوت منفی می‌کنند. از این رو، وقتی بیرون هستید و نور آفتاب در حین صحبت کردن با دیگران در چشم‌های شما افتاده، بهتر است از عینک آفتابی استفاده کنید. استفاده از عینک آفتابی شاید ظاهر هوشمندانه شما را کمی تحت تاثیر بگذارد، اما در کل بهتر از این است که چشم‌های بسته شما بر قضاوت دیگران از ضریب هوشی‌تان تاثیر منفی بگذارد. تا می‌توانید چشم‌هایتان را باز نگه دارید و ابروهای خود را بالا دهید.
۲-فک‌تان را شل کنید تا باهوش‌تر به نظر برسید
بسیاری از آقایان عادت دارند فک‌شان را سفت نگه دارند. این کار معمولا به علت استرس و عصبانیت انجام می‌گیرد. برخی از آقایان نیز آگاهانه فک خود را محکم‌تر نگه می‌دارند، چون فکر می‌کنند این کار چهره‌شان را مردانه‌تر جلوه می‌دهد. به علاوه، ممکن است به بیماری دندان قروچه مبتلا باشید؛ عارضه‌ای که با ساییدن ناخودآگاه دندان‌ها روی یکدیگر همراه است. تخمین زده می‌شود که ۴۰٪ از افرادی که به این عارضه مبتلا هستند، از مشکل خود بی‌خبرند. دندان قروچه علاوه بر آنکه شما را از داشتن ظاهری هوشمندانه محروم می‌سازد، باعث بروز مشکلاتی از قبیل گرفتگی عضلات فک، سردرد و آسیب دیدن دندان‌ها خواهد شد.
بر اساس یافته‌های این پژوهش، هر دلیلی که برای دندان قروچه کردن دارید، بهتر است از این کار دست بکشید. اگر از روی عادت دندان قروچه می‌کنید، باید سعی کنید به فک‌تان بیشتر استراحت دهید. تمرینات زیادی برای ترک دندان قروچه وجود دارد. 
۳- چانه‌ی خود را بالا بگیرید تا باهوش‌تر به نظر برسید
برای این کار باید اطمینان یابید که شانه‌های خود را درگیر نمی‌کنید. هیچ وقت نباید با شانه‌های افتاده با دیگران روبرو شوید. در صورتی که نسبتا کوتاه قد باشید، گزینه زیادی ندارید جز اینکه کمی دورتر از دیگران بایستید تا زاویه دید آنها را محدود نمایید. به علاوه، سعی کنید مکالمات مهم خود را به صورت نشسته انجام دهید. اگر تقریبا بلند‌قد هستید یا قد متوسطی دارید، نیازی به این کار نخواهید داشت. تنها کاری که می‌بایست انجام دهید این است که در یک زاویه دید درست قرار بگیرید. در صورتی که بیش از اندازه نیم تنه خود را بالا بکشید، صورت‌تان بلندتر به نظر خواهید رسید و زاویه دید طرف مقابل تغییر خواهد کرد. در این شرایط، بیشتر افراد وقتی به شما می‌نگرند، صورت‌تان را بلندتر از اندازه واقعی می‌بینند. این امر باعث تغییر خصوصیات ظاهری چهره شده و شما را باهوش‌تر نشان می‌دهد.
۴- لبخند بزنید تا بیش از پیش دوست داشتنی شوید… یا حتی باهوش‌تر به نظر برسید
لبخند زدن باعث می‌شود دوست داشتنی‌تر به نظر برسید و باهوش‌تر جلوه کنید. آثار مثبت لبخند زدن به همین‌جا ختم نمی‌شود. وقتی لبخند می‌زنید، تنها دیگران نیستند که از لبخندتان تاثیر می‌پذیرند، بلکه مغز شما نیز از این کار تاثیر می‌پذیرد. لبخند زدن باعث می‌شود که مغز بازخورد مثبتی دریافت کند. در واقع، وقتی لبخند می‌زنید، به مغزتان می‌گویید خوشحالید. مغز شما نیز می‌گوید به لبخند زدن ادامه دهید، چون خوشحالید. در این میان، فرآیندهای فعال در مغز شما به کاهش استرس کمک می‌کنند و اعتماد به نفس شما را بهبود می‌بخشند.
منبع: realmenrealstyle

با انجام یک تست ساده از ضریب هوشی فرزندانتان مطلع شوید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ