اسرارجوانی مادر دوقلو ها

پانته آ توتونپیان
آرامش، وراثت یا تغذیه؛ کدامیک باعث جوان ماندن تینا مادر دوقلوهاست؟

شاید شما هم عکس دو خواهر دوقلو همراه مادرشان را در فضای مجازی دیده ‌باشید و از چهره جوان این مادر کنار دخترانش تعجب کرده باشید. حق با شماست؛ کمتر کسی است که با دیدن این عکس به مغزش خطور کند که خانم سمت چپ مادر دو دختر است. این عکس‌ بارها در فضای مجازی چرخیده و موجب تعجب بسیاری از افراد شده است. «کایلان» جوان با قرار دادن عکس‌اش همراه مادر خود در ساعات اولیه 30000لایک دریافت کرد و تنها با قرار دادن پنج عکس در صفحه شخصی خود توانست تعداد زیادی فالوور که دوست داشتند عکس‌های بیشتری از مادر جوان و سرزنده او را ببینند، به‌دست آورد. شاید مردم با دیدن چهره مادر این دو دختر تحقق آرزوی جوان ماندن را دست یافتنی‌تر حس می‌کنند و در دل‌شان چراغ امیدی برای دور زدن پیری روشن می‌شود؛ شما چطور؟ شاید شما هم دل‌تان می‌خواهد زمان را متوقف کنید و در جوانی بمانید؟ مطلب زیر را بخوانید تا بیشتر درباره راه‌های سالم زیستن بدانید.  

از چشمه جوانی نوشیده؟
درحالی که مدتی از انتشار این عکس می‌گذرد، هنوز تعداد زیادی از کاربران می‌گویند، باور اینکه «تینا» مادر دو دختر باشد، برای‌شان سخت است؛ به‌نظر آنها تفاوتی بین مادر و دختران در عکس به چشم نمی‌خورد. کامنت‌های جالبی زیر این عکس وجود دارد و عده‌ای می‌گویند اگر این سه خانم لباس‌هایی یکسان بپوشند، کسی نمی‌تواند مادر را از دخترانش تشخیص دهد. عده‌ای دیگر هم می‌گویند، شاید او از چشمه‌ جوانی یا اکسیر جادویی جوانی نوشیده است که کوچک‌ترین آثار افتادگی و چروک پوست در گردن و صورت او پیدا نیست.

چرا پیری سراغم نیامده؟
تینا که  این روزها در آستانه 35 سالگی است به چهره‌ای معروف در شهرش تبدیل شده است، در مصاحبه با مجله اچ‌ال‌ام نیوز می‌گوید: وقتی با دخترانم بیرون می‌روم، کمتر کسی است که تشخیص دهد من مادر دوقلوها هستم. این خانم آمریکایی درباره راز جوانی خود می‌گوید، من آب زیادی می‌نوشم و همیشه سعی کرده‌ام از استرس دوری کنم. او در ادامه می‌گوید، مهم‌ترین نکته‌ای که نگذاشته گرد پیری بر چهره‌ام بنشیند، داشتن درونی آرام است. من همیشه سعی کرده‌ام از افکار منفی دوری کنم و درون و افکاری زیبا داشته ‌باشم. 

شاید جوانی را به ارث برده
به گفته دکتر سعید رضا غفاری، ژن‌ها نقش مهمی در پیر شدن یا جوان ماندن ما دارند، برخی ژن‌ها هم با بیمار کردن ما باعث پیری زودرس می‌شوند. البته هنوز ژنی برای جوان ماندن شناخته نشده است و علت پیری را نمی‌توان مانند سندرم دان یا ‌تالاسمی در ژنی جست‌وجو کرد. امروزه انسان نتوانسته با دستکاری ژنی خاص فردی را جوان نگه دارد یا درباره آینده جوان ماندن فرزندانش نظری دهد یا جهشی در ژن‌ها برای جوان ماندن انجام دهد.

می‌توانیم ژن خوبی را برای فرزندان‌مان به ارث بگذاریم؟

دکتر غفاری می‌گوید، علم اپی‌ژنیک معتقد است که محیط نامناسب می‌تواند در نسل‌های بعد تاثیر بگذارد. مادری که غذاهای نامناسب می‌خورد به احتمال زیاد نمی‌تواند، فرزند سالمی را به دنیا بیاورد اما تغییر ژن‌ها به آهستگی صورت می‌گیرند و نمی‌توان تنها با یک نسل عمر را افزایش داد یا میانگین قدی را بالا برد. البته با تغییر شیوه زندگی می‌توان تاثیر کمی روی نسل بعد گذاشت؛ ولی به قولی نمی‌توان با خوردن غذاهایی خاص رنگ پوست یا قد  کودک را تغییر داد. 

مجله ی سیب سبز

رازهای جوانی پوست که واقعا جواب می‌دهد

مطالب جالب شماره ی 152 مجله ی سیب سبز را از دست ندهید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ