نشانه‌های بیماری کبدی که اغلب مردم نادیده می‌گیرند

مهرناز زاوه
یکی از چیزهای شایعی که همه می‌دانند این است که اغلب افراد الکلی دچار بیماری کبدی می‌شوند. در حالی که الکلی بودن تنها یکی از علل بروز این مشکل است.

یکی از چیزهای شایعی که همه می‌دانند این است که اغلب افراد الکلی دچار بیماری کبدی می‌شوند؛ در حالی که الکلی بودن تنها یکی از علل بروز این مشکل است. کبد شما می‌تواند به واسطه‌ی رژیم غذایی، بیماری‌های ژنتیکی و بیماری‌هایی مانند هپاتیت A ، ‌B و C آسیب ببیند. در اینجا به برخی از علائم مربوط به بیماری کبد اشاره می‌کنیم.
۱.زرد شدن
وقتی رنگ چهره کسی خود به خود تغییر می‌کند، این مسئله می‌تواند نشانه‌ای از سرطان باشد. یرقان یکی از نشانه‌های بیماری کبدی است که منجر به زرد شدن پوست و چشم‌ها می‌شود که به خاطر جمع شدن رنگدانه‌ها در خون است. در صورت بروز این اتفاق، حتما به پزشک مراجعه کنید.
۲.حالت تهوع
هر کسی ممکن است گاهی وضع معده‌اش به هم بریزد. اما اگر اغلب مواقع مجبور شوید بابت درد معده به توالت بروید، پس قضیه جدی‌تر از این حرف‌هاست. از آنجایی که کبد شما، مسئول تصفیه‌ی بدنتان محسوب می‌شود، مسلما اگر کبد آسیب ببیند یا فعالیتش مختل شود، فرد مسموم خواهد شد که با استفراغ مداوم همراه خواهد بود.
۳.تغییر در رنگ ادرار و مدفوع
اگر ادرارتان در اغلب مواقع تیره و بدبو باشد این می‌تواند یکی از نشانه‌های بارز آسیب کبدی، یبوست، سندروم روده‌ی تحریک پذیر و دفع مدفوع کمرنگ یا خونی محسوب شود.
۴.تجمع مایعات
یکی از علائم شایع بیماری کبدی تجمع مایعات در بدن خصوصا در نواحی‌ مانند قوزک پا، پاها و ساق پا است و این مسئله به خاطر مشکلات گردش خون و عدم تصفیه‌ی درست آن رخ می‌دهد. همچنین، این مایعات می‌توانند داخل شکم هم تجمع پیدا کنند که باعث می‌شود شکم فرد متورم به نظر برسد.
۵.خستگی
خستگی یکی از شایع‌ترین علائم بیماری کبدی است. نظریه‌های معروفی در این باره می‌گوید که این مسئله به خاطر تغییرات هورمونی بوده و یا نشانه افزایش سمی شدن خونی است. 
منبع: thehealthsite

چه زمانی نوشیدن آب موجب ایجاد کبد چرب می‌شود؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ