مرگ تدریجی پسر ۷ ساله در آغوش پدر و مادرش+تصاویر تکان‌دهنده

مهرناز زاوه
دکتر سریعا تشخیص داد که میسون مننژیت دارد و درمان او را با چند تزریق آغاز کرد. پس از مدتی میسون هوشیاری‌اش را از دست داد و دیگر هرگز به هوش نیامد.

این عکس، تصویر کودک ۷ ساله‌ای را نشان می‌دهد که لحظاتی قبل از مرگ در آغوش والدینش آرام گرفته است. این عکس توسط کلر و مارک تیمینس و در جریان کمپینی با هدف افزایش آگاهی در رابطه با بیماری مننژیت و راه های مقابله با آن منتشر شد. میسون ۷ ساله صبحی از روزهای ۲۰۱۳ به مادرش گفت که احساس بدی دارد و در کمتر از ۲۴ ساعت جانش را از دست داد.
خانم تیمینس از پدر و مادران جوان می‌خواهد که بیشتر مراقب علائم فرعی بیماری مننژیت باشند؛ چون میسون هیچ نشانه مشخصی از ابتلا به مننژیت نداشت. او حتی واکسیناسیون مننژیت را انجام داده بود، اما به ناگهان به باکتری ناقل این بیماری مبتلا شد. خانم تیمینس که ۳۷ سال دارد درباره این عکس می‌گوید: «خیلی تکان‌دهنده است؛ اما این همان چیزی بود که می‌خواستیم. هدف ما این بود که والدین بنشینند و به حرف‌های ما گوش کنند.»


ما می‌خواهیم تا حد امکان در راستای افزایش آگاهی عمومی نسبت به این بیماری و روش‌های مقابله با آن تلاش کنیم. انجام واکسیناسیون برای نوزادان کار خوبی است؛ عوامل بسیاری وجود دارد که افراد باید آنها را در نظر بگیرند. جوش‌های قرمز رنگ تنها یکی از نشانه‌های مننژیت هستند که به تدریج منجر به مرگ فرد بیمار می‌شود. از این رو، معاینه جوش‌های قرمز از اهمیت بسیاری برخوردار است. اما عوامل دیگری هم هستند که باید مورد بررسی قرار بگیرند.


مادر میسون می‌گوید: میسون فقط هفت سال داشت، اما کاملا سالم و متناسب بود. او دائما می‌خندید و همیشه چیزی برای گفتن داشت. یک روز صبح شروع کرد به سرفه کردن و پس از چند ساعت بیمار شد. او معمولا زیاد مریض می‌شد؛ از این رو بیماری‌اش برای والدینش چیز عجیبی نبود. اواسط بعد از ظهر تب کرد و هیچ چیز جلودار تبش نبود. خانم تیمینس با شوهرش در محل کار تماس می‌گیرد و او را از ماجرا باخبر می‌کند. آقای تیمینس سریعا به خانه بر‌می‌گردد و میسون را برای معاینه نزد دکتر می‌برد.


خانم تیمینس گفت: «وقتی سوار ماشین شدیم، میسون هذیان می‌گفت. می‌دانستیم که حالش خوب نیست. وقتی پیش دکتر رفتیم، خیلی بی‌حال بود. دکتر سریعا تشخیص داد که میسون مننژیت دارد و درمان او را با چند تزریق آغاز کرد. پس از مدتی میسون هوشیاری‌اش را از دست داد و دیگر هرگز به هوش نیامد.» میسون سپس به بیمارستان منتقل شد. اما مننژیت دیگر به مغز او حمله کرده و او مرگ مغزی شده بود.
منبع: dailymail

زوج جوانی که به نوزادشان غذا نمی‌دادند به قتل او متهم شدند+عکس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
عرفان

عرفان

1394-12-11 - 04:49 پاسخ

با سلام، واقعاً متاثر شده و بغض گلویم را فشرد.ممنونم از اطلاع رسانی بعمل امده.اگر امکان دسترسی به خانواده میسون دارید،حتماً همدردی مردم ایران را اعلام فرمایید.