جایگزین طبیعی و ارزان شامپو چیست

a.mahammadi
شامپوی مصرفی حاوی انواع مواد شیمیایی است که می تواند به سلامت موهای شما آسیب برسانند. از جمله فواید استفاده از جایگزین های طبیعی، حفظ کیفیت مو است که هنگام استفاده از شامپو تضعیف می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فرادید، طرفداران  طب سنتی روز به روز بیشتر می شوند. زیرا اغلب ما عواقب استفاده از داروهای شیمیایی را دیده ایم. برخی از مواد شیمیایی موجود در شامپو  موجب بروز آسیب هایی از جمله اختلال در غدد درون ریز، خارش و تحریک پوست، آسیب به اندام های داخلی و سرطان می شوند.همچنین رایحه متفاوت شامپو حاکی از وجود مواد شیمیایی متفاوت در ترکیب شامپو است.

شامپوها چربی طبیعی پوست سر را کم می کنند بنابراین اگر از جایگزین طبیعی به جای آن استفاده شود، می تواند موجب تقویت چربی موهای سر شود بنابراین اگر کمتر از شامپو استفاده کنید متوجه چرب تر شدن موهای سرتان خواهید شد.

جایگزین طبیعی و ارزان شامپو ترکیب سرکه و جوش شیرین است که برای شستن موها بسیار کارایی دارد.

جوش شیرین

جوش شیرین (بی کربنات سدیم) را با نسبت یک به سه با آب، درون یک بطری فشاری بریزید. اگر موهایتان بلند است و به شانه هایتان می رسد، میزان جوش شیرین و آب را سه برابر کنید. یعنی سه قاشق چایخوری جوش شیرین را با سه برابر آب ترکیب کنید. این ترکیب را از ریشه مو تا انتهای آن مالیده و اجازه دهید تا چند دقیقه بر روی آن بماند سپس موهایتان را با آب گرم بشویید . این ترکیب باید متناسب با اندازه موهایتان باشد و برای موهای خشک و تر به کار می آید.

پس از این کار باید موهایتان را با سرکه بشویید.

شستشوی مو با سرکه

برای آماده سازی سرکه، باید مقداری سرکه سیب یا سرکه سفید را با چهاربرابر آب ترکیب کنید. البته می توانید مقداری روغن مانند روغن نعناع، اسطوخودوس یا رزماری نیز به آن اضافه کنید.این کار باعث می شود تا از بوی سرکه کم شود. مدت کوتاهی صبر کنید و سپس سرتان را با آب سرد بشویید.

منبع: سلامت نیوز

آیا شامپوی نامناسب باعث ریزش موی سر می شود؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ