پیام کوتاه چطور می‌تواند باعث بهبود روابطتان شود-قسمت دوم

مهرناز زاوه
بر اساس مطالعات محققان، ارسال پیام‌های متنی مکرر به افراد باعث افزایش سطح صمیمت شما با آنها خواهد شد.

در ادامه‌ی قسمت اول شما را با حقایق مهم در مورد پیام کوتاه آشنا می‌کنیم که به شما کمک می‌کنند نحوه نوشتار و ارسال پیام‌های کوتاه را دگرگون کنید و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.
۴. پیام‌های فوری موجب افزایش صمیمیت شما با دیگران می‌شوند
در جهان پرمشغله امروز که در آن همه چیز با چند برابر سرعت نسبت به ۱۰ سال گذشته در حال حرکت است، پیام‌های کوتاه به شما کمک می‌کنند که با اشخاص مهم زندگی‌تان در ارتباط باشید و با آنها صمیمی‌تر شوید. با این حال، خیلی‌ها تمایلی به استفاده از این فناوری ندارند. اما آنها قطعا از چند مزیت قابل توجه محروم می‌شوند. بر اساس مطالعات محققان، ارسال پیام‌های متنی مکرر به افراد باعث افزایش سطح صمیمت شما با آنها خواهد شد.
ممکن است از شنیدن این گفته تعجب کنید؛ اما افراد به طور متوسط  تنها پنج دوست نزدیک و صمیمی دارند. این تعداد اغلب به اعضای خانواده، همکاران و افرادی محدود می‌شود که به آنها نزدیک هستند. تعداد این دوستان معمولا به نیازهای اجتماعی و عاطفی افراد بستگی دارد. کاربران فیس بوک به طور متوسط نزدیک به ۱۲۰ دوست دارند، اما تنها با ۴ یا ۵ نفر از آنها به طور مرتب در تعامل هستند. در واقع، داشتن تلفن همراه به شما کمک می‌کند حتی زمانی که به لحاظ اجتماعی در انزوا هستید، در خلوت با دوستان نزدیک و صمیمی‌تان در ارتباط باشید.
۵. پیام کوتاه گونه‌ای از ارتباط است که به راحتی مورد سوء تعبیر قرار می‌گیرد
هیچ کسی دوست ندارد کسی را از طریق پیام کوتاه از سرش باز کند. بنابراین، باید تمام تلاش‌تان را بکنید تا به مهارت‌های لازم در زمینه ارسال یک پیام کوتاه بدون اشتباه دست یابید. نکته جالب توجه این است که حتی کسانی که طرفدار دو آتشه پیام کوتاه نیستند، اغلب برای دیگران پیام کوتاه می‌فرستند. اما اگر به کاری که می‌کنید توجه نشان ندهید، احتمال دارد در این حین مرتکب اشتباه شوید.
پیام‌های کوتاه درست مثل مکالمات ما هستند، تنها با این تفاوت که گیرنده پیام می‌تواند متن شما را دوباره و یا برای چندین بار بخواند. هیچ‌کس دوست ندارد پیام‌های معمولی و بی‌ارزش را دوباره بخواند، اما اگر پیام خوبی بفرستید، از این شانس برخوردارید که روی گیرنده پیام تاثیر بگذارید.
پیام کوتاه با نوشتن متفاوت است. نوشتن شکل خاصی از ارتباطات است که به منظور انتقال اطلاعات به شیوه‌ای قابل هضم و جالب توجه به کار گرفته می‌شود. نوشتن انواع مختلف دارد و با اهداف متفاوتی انجام می‌گیرد و اساسا با مکالمه متفاوت است. پیام کوتاه، به اصطلاح نوعی گفتار انگشتی است که فارغ از محدودیت‌های زبانی بوده و گستره زبانی ما را توسعه می‌بخشد. از این رو، شایسته احترام و مطالعات بیشتر است.
وقتی با یک هدف مثبت پیام کوتاه ارسال می‌کنید، ممکن است پیامتان به دلیل جمله‌بندی نادرست مورد سوء تعبیر قرار بگیرید. نوشتن درباره مسائل بی ارزش و لودگی کردن در متن شما را نادان جلوه می‌دهد. پیام کوتاه می‌بایست جدا از امر نوشتن در نظر گرفته شود. این کار مانند نوشتن یک نوع هنر است که می‌توانید با تمرین و ممارست در انجام آن مهارت یابید.
به گفته آلبرت مهرابیان، استاد بازنشسته دانشگاه UCLA، تنها ۷ درصد از آنچه می‌گوییم، از طریق کلمات عرضه می‌شوند. ۳۸ درصد از معنای گفتاری از طریق نحوه گفتار انتقال می‌یابد. ۵۵ درصد از معنا نیز از طریق زبان بدن منتقل می‌شود.
ارتباطات به طور دائم در حال تغییر است؛ بنابراین، اگر می‌خواهید از مسیر خارج نشوید، باید همراه آن حرکت کنید. باید بدانید که هیچ راه دیگری برای ماندن در قطار ارتباطات وجود ندارد.
منبع: realmenrealstyle

تلگرام خانواده‌ها را از هم دور کرده است!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ