در ایام عید با افراد چشم قرمز روبوسی نکنید!

jalalvand
افرادی که به عفونت چشم مبتلا می‌شوند باید به یکسری نکات دقت کنند تا روند درمان سریع‌تر باشد ضمن اینکه عفونت به سایرین منتقل نشود. مخصوصا اگر در ایام دید و بازدید دلتان برای اقوام خیلی تنگ شده، پا روی دلتان بگذارید و با جدیت دیده بوسی نکنید! چون باعث انتقال عفونت به عزیزانتان می شوید.

* افرادی که به عفونت‌های مسری حتی در چشم مبتلا هستند، باید از دست دادن و روبوسی خودداری کنند چون انجام این کار می‌تواند باعث ابتلای افراد دیگر به عفونت چشم شود. این دسته از افراد باید قبل از درمان حدود 20 سانتی‌متر از دیگر افراد فاصله داشته باشند.

* مبتلایان به عفونت چشم، نباید تا زمان درمان کامل خود، به استخر بروند، چون انجام این کار می‌تواند باعث ابتلای سایر افراد به عفونت چشم شود.

* چنانچه یکی از چشم‌های فرد به عفونت مبتلا شود، باید مراقب چشم دیگر بود چون در شرایطی که فرد دست خود را به چشم سالم بزند، احتمال عفونت افزایش پیدا می‌کند.

* لنزهای چشم باید از مراکز معتبر خریداری شوند، چنانچه لنزها نامرغوب باشند و  خوب استریل نشده باشند، می‌توانند باعث ابتلا به عفونت چشم شوند.

* زمانی‌که در چشم احساس کوبیدگی در چشم وجود داشته باشد، نباید آن را نادیده گرفت این مسئله می‌تواند نشان‌دهنده ابتلا به عفونت باشد.

* برای شنا باید حتما به استخرهای معتبر مراجعه کرد چون در صورت نامناسب بودن آب استخر احتمال ابتلا به عفونت چشم وجود دارد.

* استفاده از عینک‌های مخصوص شنا، می‌تواند از ابتلا به عفونت‌های احتمالی چشم پیشگیری کند.

* ترشحاتی که در اثر ابتلا به عفونت به وجود می‌آیند نباید با دست، تمیز کرد چون انجام این کار می‌‌تواند باعث تشدید عفونت شود.

* عفونت در هر سنی می‌تواند اتفاق بیفتد به همین دلیل والدین باید در زمان بازی کودکان با خاک، به این مسئله توجه کنند که کودک دست آلوده خود را به چشم‌هایش نزند.

* افرادی که جوشکاری انجام می‌دهند، نباید بدون عینک محافظ کار کنند چون این مسئله می‌تواند باعث التهاب چشم و  التهاب شود.

* شست‌و شوی دائم چشم‌ها می‌تواند در پیشگیری از عفونت چشم پیشگیری کند.

* خانم‌هایی که به آرایشگاه مراجعه می‌کنند باید حتما لوازم آرایشی شخصی به آرایشگاه با خود ببرند تا به دلیل استفاده مشترک از لوازم آرایشی به عفونت چشم مبتلا نشوند.

* هنگام کار با کیبورد کامپیوتر، نباید دست‌ها را به چشم‌ها زد چون انجام این کار می‌تواند به راحتی باعث ابتلا به عفونت شود.

منبع: همشهری تندرستی

 

لینک مرتبط:

لنزهای خطرناک و تاریخ انقضای لوازم آرایش

پیشگیری از عفونت‌های موسمی چشم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ