نقاطی از بدن که نباید با دست لمس کنید

مهرناز زاوه
تحقیقات نشان می‌دهد که دست‌ها نقش مهمی در انتقال میکروب ایفا می‌کنند. حتی بعد از یک شستشوی خوب و نظافت بدن، دست‌ها و انگشت‌ها سریعا به واسطه‌ی محیط بیرون آلوده می‌شوند.

تحقیقات نشان می‌دهد که دست‌ها نقش مهمی در انتقال میکروب ایفا می‌کنند. حتی بعد از یک شستشوی خوب و نظافت بدن، دست‌ها و انگشت‌ها سریعا به واسطه‌ی محیط بیرون آلوده می‌شوند. با هم به شناخت قسمت‌هایی از بدن می‌پردازیم که نباید به آنها زیاد دست بزنید:
مجرای گوش
هرگز نباید انگشت یا هر چیز دیگری را در گوش خود فرو کنید. در واقع وارد کردن هر چیزی در مجرای گوش می‌تواند پوست نازک آن را که باعث جدا کردن مجرای گوش می‌شود پاره کند. اگر احساس می‌کنید که گوش‌تان به طور مداوم می‌خارد، به جای آنکه خودتان دست به کار شوید بهتر است به یک متخصص گوش مراجعه کنید. 
صورت
می‌توانید برای شستشوی صورت از دست‌ها و یا محصولات مراقب پوستی استفاده کنید. اما تا حد امکان سعی کنید کمتر از دستتان برای این کار استفاده کنید. وقتی دستتان را روی یک سطح میکروبی می‌کشید یا می‌گذارید و بعد آن را به پیشانی خود می‌مالید، این مسئله باعث افزایش احتمال ابتلا به مریضی خواهد شد.
چشم‌ها
تنها زمانی که می‌خواهید لنزی در چشمتان بگذارید یا اگر چیزی در آن رفته بهتر است از دست‌هایتان استفاده کنید. دست‌ها به راحتی می‌توانند میکروب‌ها را به چشم‌ها منتقل کنند. این میکروب‌ها می‌توانند منجر به ورم ملتحمه‌ی حاد چشم یا عفونت شوند. بنابراین نه به چشم دست بزنید و نه آن را بمالید.
دهان
تحقیقات نشان می‌دهد افراد زمانی که سرکار هستند، حدود ۲۳ بار در ساعت انگشتشان را به دهان می‌برند یا آن را به اطراف دهانشان می‌مالند. و این کار را ۶ بار در ساعت زمانی که سرشان شلوغ است انجام می‌دهند. خب، این یک مشکل محسوب می‌شود چرا که بسیاری از میکروب‌ها از راه همین تماس وارد دهان می‌شوند.
منبع: thehealthsite

۸ چیزی که نباید در رستوران به آن دست بزنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ