چگونه ابروهای کم پشت و پرپشت را به بهترین شکل ممکن آرایش کنیم؟

مهرناز زاوه
اگر ابروهای پر‌پشت دارید، حتما دلیلی دارد. افراد به طور طبیعی در حالتی ابروهای کامل یا پر پشت دارند که با سایر ویژگی‌های صورت‌شان از جمله چشم‌های بزرگ، لب یا خطوط برجسته فک در تناسب باشد.

اگر ابروهای پر‌پشت دارید، حتما دلیلی دارد. افراد به طور طبیعی در حالتی ابروهای کامل یا پر پشت دارند که با سایر ویژگی‌های صورت‌شان از جمله چشم‌های بزرگ، لب یا خطوط برجسته فک در تناسب باشد. یکی از مزایای داشتن ابروهای پر‌پشت این است که می‌توانید آنها را به شکل دلخواه خود در بیاورید. خانم‌هایی که ابروهای نازک یا کم پشت دارند، معمولا از مداد یا پودر برای پر کردن آنها استفاده می‌کنند. خانم‌ها سالانه پول زیادی را صرف خرید لوازم آرایشی ابرو می‌کنند. آنچه باید به آن توجه کنید، این است که خود را خوش شانس تلقی نمایید. اگر مرد هستید، قطعا تمایلی به برداشتن موهای زائد از اطراف یا بین ابروهایتان ندارید. در غیر این صورت، این ریسک را پذیرفته‌اید که زنانه جلوه کنید.
برای پیرایش ابروهای مردانه، کم‌کاری بهترین کار ممکن است. برخی از مردان ابروهای خود را مثل خانم‌ها نازک و قوس‌دار می‌کنند، طوری که تماشای آنها بعضا دشوار است. خیلی از آقایان دوست دارند ابروهای تر و تمیزی داشته باشند، اما قطعا نمی‌خواهند که ابروها به یک نقطه کانونی در چهره شان تبدیل شود.
خانم‌ها در مقایسه با آقایان آزادی عمل بیشتری دارند و می‌توانند ابروهای خود را به شکل دلخواه اصلاح کنند، اما می‌بایست مراقب ابتدا و انتهای ابروهای خود باشند. در غیر این صورت ممکن است ابروها بیش از اندازه نازک یا کوچک شوند یا با اندازه چشم‌ها تناسب نداشته باشند. این معضلات سن واقعی خانم‌ها را بالا و پایین نشان می‌دهد. قوس ابروها نیز اهمیت بسیاری دارد. اگر در پیرایش قوس دقت نکنید، ممکن است خشن به نظر برسید.
گاهی اوقات این طول ابروهاست که شما را غیرطبیعی جلوه می‌دهد. اولین کاری که باید قبل از اصلاح ابروهای خود انجام دهید، این است که آنها را تر و تمیز کنید. انجام این کار بسیار آسان است. شما می‌توانید در عرض چند دقیقه و در خانه این کار را به اتمام برسانید. پیرایش ابروها در خانه کمک می‌کند که ابروهایتان در جای اصلی خود باشند، روشن‌تر به نظر برسند و کم‌حجم‌تر از همیشه جلوه کنند. اگر می‌خواهید یک ابروی کاملا منظم داشته باشید، پیرایش طول ابروها به شما کمک خواهد کرد. در این صورت، پس از اصلاح ابروها می‌توانید به وضوح موهای زائد ابروها را شناسایی کنید.
گاها پیرایش ابروها تنها چیزی است که آقایان (از جمله نوجوانان) و خانم‌ها به آن احتیاج دارند تا طبیعی به نظر برسند. فرقی نمی‌کند مرد باشید یا زن، آنچه که باید به آن توجه کنید این است که در شروع کار زیاد تند نروید. در این شرایط، همیشه می‌توانید موهای زائد ابروها را اصلاح کنید.
ابروهای کم پشت
اگر می‌خواهید ابروهایتان را به شکلی پر‌پشت کنید که طبیعی به نظر برسند، باید از تکنیک‌ها، رنگ و ابزارهای مناسب استفاده کنید. استفاده نادرست از موم ابرو، زیاده روی در استفاده از موچین و نازک شدن ابروها از جمله مسائلی هستند که شما را نیازمند کمک می‌سازند. حتی اگر ابروهایتان فرم مناسبی داشته باشند، می‌توانید از تکنیک‌های رنگ کردن برای بهبود شکل ابروهایتان استفاده کنید. مداد، پودر و موس از جمله رایج‌ترین ابزارهایی هستند که برای ترمیم و بهبود فرم ابروها به کار گرفته می‌شوند.
برای ترمیم قسمت‌های خالی ابروها چه باید کرد؟
۱. یک پودر، موس یا مداد خوب بخرید. هر محصولی را که خریداری کنید، کمی زمان می‌برد تا در استفاده از آن مهارت پیدا کنید.
۲. تصمیم بگیرید که چه رنگی می‌خواهید. اگر موهای تیره دارید، بهتر است از یک رنگ روشن‌تر از موهای طبیعی خود استفاده کنید و در صورتی که موهای روشن دارید، بهتر است از یک رنگ تیره‌تر استفاده کنید.
۳. با ملایمت کار کنید. در استفاده از مواد مختلف زیاده روی نکنید و روی پوست فشار نیاورید. رنگ کردن همیشه آسان‌تر از پاک کردن رنگ است.
۴. برای پودر زدن از یک برس زاویه‌دار استفاده کنید تا پودر در راستای رشد موهای ابرو بر روی آن بنشیند.
۵. برای استفاده از مداد به آرامی در مناطق کم موی ابرو ضربه بزنید. سپس از یک برس زاویه‌دار سفت برای صاف کردن موی ابرو استفاده کنید.
۶. هر‌از‌گاهی دست از کار بکشید و خود را در آینه تماشا کنید تا از توازن ابروهای خود اطمینان یابید.
۷. تناسب ابروها از اهمیت بسیاری برخوردار است. در صورت نیاز از رنگ بیشتری استفاد کنید.
۸. موم ابرو از لک شدن ابروها به واسطه استفاده از مداد یا پودر جلوگیری می‌کند.
نکته:
۱. برای ترمیم ابرو زیاده‌روی نکنید. در این مورد، هر‌چه کمتر حساسیت نشان دهید بهتر خواهد بود.
۲. اگر ابروهایتان را بیش از حد رنگ بزنید یا از رنگ اشتباهی استفاده کنید، آنچه که خواهید دید ابروهای نقاشی شده خواهند بود.
۳. خجالت نکشید و از فروشنده بخواهید که تستر محصول را برایتان بیاورد. وقتی محصولی را خریداری می‌کنید، باید از آن راضی باشید. بعضا رنگ روی جعبه محصولات با رنگ واقعی آنها تفاوت دارد.
منبع: webmd

چگونه ابرو و مژه‌های بی‌نقصی داشته باشیم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ