با سوراخ کردن گوش‌، زبان و بینی چه قدر زیبا می شوید؟!

jalalvand
مدتی است که سوراخ کردن گوش آن هم در محلی غیر از نرمه گوش مد شده که این کار در درازمدت ممکن است باعث عفونت در ناحیه غضروف شود و التهاب و قرمزی گوش را نیز همراه داشته باشد. دکتر بابک ساعدی- دانشیار دانشگاه علوم‌پزشکی تهران درباره سوراخ کردن گوش بینی و زبان توضیحات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهند.

اگر اولین سوالی که در ذهنتان خطور کرده است این است که، آیا سوراخ کردن گوش در محلی غیر از نرمه آن خطرناک است؟ در جواب باید بگوییم بله! در درازمدت ممکن است باعث عفونت در ناحیه غضروف شود و التهاب و قرمزی گوش را نیز همراه داشته باشد.

در مورد سوراخ کردن بینی چه نظری دارید؟

این کار هم خطرهای خودش را دارد. آویزهایی که در بینی قرار می‌گیرند، خطرناک‌اند و احتمال عفونت در بینی را افزایش می‌دهند. از طرفی، رها شدن آویز بینی و کشیده شدن آن همراه تنفس به نواحی بالای بینی یکی دیگر از مشکلات انجام این کار است، بنابراین باید مواظب باشید نگین‌های داخل بینی و گوش کشیده نشوند چون بسیار خطرناک است.

اگر فردی پس از انجام این کار دچار عفونت شد، چه کار باید بکند؟

حتما باید از آنتی‌بیوتیک‌ استفاده کند تا چرکی که در گوش یا بینی‌اش وجود دارد، از بین برود و اگر درمان نشود، ممکن است بیمار دچار آبسه شود.

گاهی پیرسینگ در آرایشگاه‌ها انجام می‌شود. در این خصوص چه نظری دارید؟

من کلا با این کار مخالفم ولی اگر به هر دلیلی تمایل یا اجباری در انجام این کار وجود دارد، باید به‌وسیله پزشک یا متخصص انجام شود که با بی‌حسی و اصول بهداشتی جراحی‌های ابتدایی آشنا باشد چون آرایشگرها درصورت بروز واکنش‌های آلرژیک به مواد بی‌حسی و اتفاقات غیرمنتظره نمی‌توانند وضعیت را مدیریت کنند و اقدامات درمانی بعدی را انجام دهند.

افرادی که بعد از پیرسینگ دچار عفونت می‌شوند حتما بایدبا توجه به تشخیص پزشک از داروهای آنتی‌بیوتیک، ضدقارچ و ضدویروس استفاده کنند. همچنین بهتر است پیرسینگ را تا زمان برطرف شدن عفونت خارج کنند.

برخی از افراد، به‌خصوص گروهی از نوجوانان، روی زبانشان نگین می‌کارند. این کار چه عوارضی دارد؟

زبان یکی از نقاط حساس بدن است که علاوه بر احتمال بروز خفگی به دلیل باز شدن و بلیعدن اتفاقی شیء تزیینی، کاشت نگین روی آن ممکن است، باعث ایجاد اشکال در تکلم فرد شود و حتی حس چشایی فرد را هم تحت‌تاثیر خود قرار دهد. ضمنا خطر ابتلا به عفونت مرگبار آنژین لودویگ در این نوع پیرسینگ بسیار بالاست.

منبع: هفته نامه سلامت

لینک مرتبط: آیا پیرسینگ جانتان را می گیرد؟

چه عادت هایی باعث خرابی دندان می شود؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ