۱۵ روش خلاقانه برای افزودن پودر پروتئین به مواد غذایی-قسمت دوم

مهرناز زاوه
اگر دوست ندارید گوشت، مرغ یا سویا بخورید، می‌توانید از پروتئین برای تهیه سالاد استفاده کنید.

در ادامه‌ی قسمت اول روش‌هایی برای افزودن پودر پروتئین به وعده‌های غذایی‌تان به شما یاد می‌دهیم.
۷. میوه‌هایتان را با پودر پروتئین میل کنید
هیچ چیز جای میوه تازه را نمی‌گیرد؛ میوه یکی از گروه‌های غذایی است که نسبت کالری به پروتئین آن اندک است. شما می‌توانید با افزودن پروتئین این نسبت‌ها را تغییر دهید! میوه آغشته به پودر پروتئین یک میان وعده کامل است که مواد مغذی مورد نیاز شما را تامین می‌کند.
۸. یک سس خوشمزه تهیه کنید
شما می‌توانید با افزودن پودر پروتئین به ترکیبات غذایی دلخواهتان یک سس خوشمزه تهیه کنید. مثلا، پودر پروتئین شکلاتی را با یک قاشق غذاخوری کره و یک قاشق غذا‌خوری آب ترکیب کنید تا به قوام دلخواهتان برسید. سپس می‌توانید سیب، کرفس یا سایر ترکیبات غذایی مورد نظرتان را در آن بغلتانید. اما زیاد از پودر پروتئین استفاده نکنید، چون ممکن است بافت آن تغییر کند. مواد لازم را به آهستگی ترکیب کنید و در صورت نیاز از آب لیمو یا آب خالی هم استفاده کنید.
۹. آن را داغ میل کنید
از پودر پروتئین بدون طعم در تهیه سوپ استفاده کنید؛ اما زیاده روی نکنید. اگر بیش از اندازه پودر پروتئین استفاده کنید، بافت سوپ خراب می‌شود. بهتر است پودر پروتئین را به آرامی و قبل از افزودن سس و چاشنی به سوپ اضافه کنید. نکته: همیشه می‌توانید پودر پروتئین بیشتری اضافه کنید، اما نمی‌توانید آن را از سوپ بیرون بیاورید!
۱۰. آن را سرد میل کنید
بستنی‌هایی که فقط دو ماده تشکیل دهنده دارند اما مغذی هستند، بستنی‌های پر طرفداری هستند. این بستنی‌ها را با افزودن پودر پروتئین، موز یخ زده یا ماست یونانی امتحان کنید. بگذارید بستنی آنقدر در فریزر بماند که به قوام دلخواهتان برسد. با این کار یک بستنی سالم و خوشمزه خواهید داشت!
۱۱. با آن یک چاشنی تهیه کنید
اگر دوست ندارید گوشت، مرغ یا سویا بخورید، می‌توانید از پروتئین برای تهیه سالاد استفاده کنید. یک پودر پروتئین بدون طعم بردارید و آن را با سیر، سرکه، خردل و روغن زیتون و ادویه جات دلخواه خود مخلوط کنید تا به یک چاشنی مخصوص برای سالادتان دست یابید.
۱۲. یک اسموتی تهیه کنید
شما می‌توانید اسموتی میوه‌ای خود را با استفاده از پودر پروتئین غنی‌تر کنید. برای آنکه اسموتی میوه‌ای مورد علاقه شما به لحاظ ارزش غذایی غنی‌تر شود، می‌توانید به آن تخم چیا و پودر کتان اضافه کنید. حتی می‌توانید در تهیه دسرهای مورد علاقه خود مانند کیک هویج یا پای نارگیل هم از انواع پودر پروتئین طعم‌دار استفاده کنید. پودر پروتئین به اسموتی قوام می‌دهد و عطر و طعم فوق العاده‌ای به آن می‌بخشد.
۱۳. یک پیتزای سالم داشته باشید
آیا پیتزاهای پروتئینی آماده را دوست دارید؟ قطعا همینطور است! مقاومت در برابر یک تکه پیتزای خوب سخت است. بنابراین دست از مقاومت بردارید و به جای آن یک پیتزای سالم تهیه کنید. برای این کار، خمیر پیتزا را با استفاده از یک فنجان جوی پرک شده، یک چهارم فنجان پودر پروتئین، یک عدد تخم مرغ، دو عدد سفیده تخم مرغ و ادویه دلخواهتان تهیه کنید.
۱۴. آن را به پوره سیب زمینی اضافه کنید
شما می‌توانید پودر پروتئین را به پوره سیب زمینی یا هر گیاهی که قابل له شدن باشد اضافه کنید. به عنوان مثال، می‌توانید کمی پودر پروتئین بدون طعم را به پوره سبزیجاتی مانند کدو، گل کلم یا سیب زمینی اضافه کنید تا به قوام دلخواهتان برسد. اگر پوره تهیه شده بیش از حد سفت است، کمی شیر بادام یا آب به آن اضافه کنید.
۱۵. میان وعده، میان وعده و میان وعده
میان وعده‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید در تهیه آنها از پودر پروتئین استفاده کرده و بر اشتهای خود غلبه کنید. برای این کار، می‌توانید ذرت بو داده یا نخود پخته شده را در پودر پروتئین شکلاتی بغلتانید تا میان وعده شما هم شور و هم شیرین باشد. همچنین می‌توانید از پودر پروتئین در تهیه گرانولای خانگی مورد علاقه خود استفاده کنید.
منبع:‌ eatthis

اشتباهاتی که هنگام مصرف شیک‌ پروتئین مرتکب می‌شوید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ