با کمترین هزینه پوستی عالی داشته باشید! (قسمت اول)

jalalvand
تا بوده، همه به‌دنبال راهی برای جوان‌تر ماندن بوده‌اند. رؤیایی که اگرچه هیچ‌کس به آن دست پیدا نکرده اما برای صاحبان صنایع آرایشی و بهداشتی فرصتی فراهم آورده تا با تولید محصولات متعدد و متنوع، کسب و کارشان را رونق دهند.

کرم‌های مختلفی که هر روز برای سالم ماندن، جوان ماندن، رفع چین و چروک و چاقی و… به شما پیشنهاد می‌شوند، محصول همین تجارت جوانی هستند. اما آیا واقعا همه این محصولات برای داشتن پوستی سالم و جوان ضروری است؟ با دکتر مریم طباطبایی، متخصص پوست درباره انواع کرم‌های پوست، ضرورت استفاده از آنها و اهمیت‌شان صحبت کردیم و از بهترین و ارزان‌ترین روش‌های مراقبت از پوست پرسیدیم.

1- چرا باید از پوست مراقبت کرد؟

پوست گران‌قیمت‌ترین پوشش بدن شماست اما این پوشش، با گذشت زمان دچار تغییراتی می‌شود که ممکن است دوست نداشته باشید؛ از چروک و لکه گرفته تا افتادگی و کدری. تغییراتی که در 2 دسته طبقه بندی می‌شوند: صدمات محیطی و ژنتیک. درباره ژنتیک کار زیادی نمی‌توان انجام داد. در واقع آنچه در مراقبت از پوست مورد توجه قرار می‌گیرد، کاهش خطرات محیطی است؛ یعنی باید سعی کنیم با حذف عوامل مخرب، مانع از پیری زودتر از موعد پوست شویم.

2- سبک زندگی سالم؛ راز جوانی

یکی از مواردی که به‌شدت سلامت پوست را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، سبک زندگی فرد است. چیزی که می‌خورد، مدت زمان خواب او، میزان ورزش، میزان استرسی که تحمل می‌کند و… همه بر پوست اثر دارند. سیگار کشیدن و مصرف الکل هم منجر به آسیب‌های پوستی می‌شود. بنابراین با داشتن یک سبک زندگی سالم می‌توانیم پوست بهتری داشته باشیم.

فردی که غذاهای چرب و شیرین بیشتر و سبزیجات و میوه‌های تازه کمتری می‌خورد، پوستی چروک‌تر و کدرتر از فردی دارد که آب کافی می‌نوشد، فیبر کافی می‌خورد و ویتامین‌های مورد نیاز را از منابع طبیعی دریافت می‌کند.

اما به جز اینها، وضعیت آب و هوا هم روی پوست تأثیر می‌گذارد. زندگی در هوای آلوده و پر از گردوغبار، زندگی در محیط‌های خشک، با آفتاب تند یا سرمای شدید، پوست را در معرض آسیب بیشتری قرار‌می‌دهد و به پیری زودتر از موعد منجر می‌شود.

یکی دیگر از عوامل تخریب پوست، استفاده از کرم‌های زیبایی و آرایشی غیراستاندارد است. پوست تا سن 25سالگی بسیار زنده و شاداب است. از این سن به بعد، روند کلاژن‌سازی‌ پوست کند می‌شود و پوست شما مستعد چروک‌ها خواهد شد. اما این به آن معنی نیست که به انواع و اقسام کرم‌های آرایشی و بهداشتی روی بیاورید؛ چون هنوز در دنیا راهی برای متوقف کردن پیری شناخته نشده و اثربخشی کرم‌ها هم به اثبات نرسیده است.

3- کرم‌ها را دور بریزید

شاید متخصص پوست، انواع و اقسام کرم‌های مراقبت از پوست را به شما توصیه کند اما پرداختن هزینه نجومی برای این کرم‌ها، فقط آب به آسیاب تولید‌کنندگان محصولات آرایشی ریختن است.

بسیاری از پزشکان معتقدند که پایه و اساس همه این کرم‌ها آبرسانی به پوست و چرب نگه‌داشتن آن است؛ کاری که ارزان‌قیمت‌ترین محصولات مثل وازلین، گلیسیرین، روغن زیتون و کرم‌های مرطوب‌کننده ساده هم از عهده آنها برمی‌آیند.

لطفا ادامه مطلب را در با کمترین هزینه پوستی عالی داشته باشید! (قسمت دوم) بخوانید

منبع: همشهری آنلاین

لینک مرتبط: 10+3 راهکار برای مراقبت از پوست حساس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ