۸ کاری که باعث از بین رفتن فواید قهوه می‌شود-قسمت اول

مهرناز زاوه
ممکن است گاهی به صورت ناخواسته از برخی مزایای قهوه محروم شویم. نحوه دم کردن و افزودنی‌های احتمالی باعث از بین رفتن مزایای قهوه می‌شوند.

ممکن است گاهی به صورت ناخواسته از برخی مزایای قهوه محروم شویم. نحوه دم کردن و افزودنی‌های احتمالی باعث از بین رفتن مزایای قهوه می‌شوند. اما نگران نباشید. در ادامه شما را به آسان‌ترین شکل ممکن با نحوه بهره‌گیری از مزایای قهوه آشنا می‌کنیم. کافی است از این ۸ اشتباه رایج خودداری کنید تا بیشترین بهره را از دانه‌های قهوه ببرید.
۱. قهوه آسیاب شده می‌خرید
مطمئنا، آماده کردن دانه‌های قهوه به تلاش بیشتری نیاز دارد چون باید خودتان آنها را آسیاب کنید. اما تحقیقات منتشر شده در نشریه شیمی مواد غذایی نشان می‌دهد که قهوه آسیاب شده رادیکال‌های آزاد بیشتری دارد که می‌تواند موجب استرس‌های اکسیداتیو و التهاب در بدن شود.
۲. قهوه را در همان کیسه اصلی‌اش نگه می‌دارید
بهتر است دانه‌های قهوه را در ظروف در بسته نگه دارید و از کیسه خودش استفاده نکنید. بر اساس مطالعات انجام شده، سطح رادیکال‌های آزاد در حالتی که قهوه را در معرض هوا قرار می‌دهید افزایش می‌یابد؛ و زمانی که این اتفاق می‌افتد، بیشتر آنتی اکسیدان‌های قهوه جهت خنثی کردن این اثر از بین می‌روند. در نتیجه، آنتی اکسیدان کمتری وارد بدن می‌شود.
۳. صبح زود قهوه می‌نوشید
نوشیدن قهوه در ساعت ۷ صبح کمکی به افزایش سطح انرژی شما نمی‌کند. چون در ساعات اولیه بیداری، هورمون استرس، یعنی کورتیزول، در بالاترین سطح خود قرار دارد و انرژی طبیعی شما را خود به خود افزایش می‌دهد. بسیاری از کارشناسان معتقدند که بهترین زمان برای نوشیدن اولین قهوه بین ساعات ۱۰ صبح تا ۱۲ ظهر است؛ به این ترتیب، می‌توانید از مزایای قهوه حداکثر بهره را ببرید.
۴. تصور می‌کنید قهوه بو‌داده سیاه آنتی اکسیدان بیشتری دارد
قهوه را طوری درست کنید که باب میلتان باشد و زیاد به فرضیات موجود مبنی بر وجود آنتی اکسیدان بیشتر در یک نوع خاص از بو‌دادن توجه نکنید. تحقیقات مرتبط با بهترین نوع بو‌دادن قهوه هنوز در مراحل اولیه به سر می‌برند و معلوم نیست کدام یک بهتر است.
منبع: sportsnutrition

کاهش ۴۴ درصدی خطر بروز سیروز کبد با نوشیدن ۴ فنجان قهوه در روز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ