۱۱ روش کاربردی برای دستیابی به اهداف تناسب اندام-قسمت اول

مهرناز زاوه
احتمالا بارها به خود قول داده‌اید که به تناسب اندام برسید؛ اما آیا به وعده خود عمل کرده‌اید؟

کفش‌های ورزشی خود را بیرون بیاورید. اگر می‌خواهید از همین امروز وزن کم کنید، بهتر است هرچه سریع‌تر دست به کار شوید. ما از ۱۱ متخصص تناسب اندام حرفه‌ای خواستیم که ۱۱ راهبرد ویژه خود را برای دستیابی به اهداف تناسب اندام معرفی کنند. احتمالا بارها به خود قول داده‌اید که به تناسب اندام برسید؛ اما آیا به وعده خود عمل کرده‌اید؟
گرگوری فلورز، بنیانگذار موسسه تناسب اندام «فیت ادوایزر» در سالت لیک سیتی و سخنگوی شورای ورزشی امریکا می‌گوید که ۷۰٪ از افراد پس از گذشت شش ماه از شروع تمرینات از ادامه کار سر باز می‌زنند. خستگی، نارضایتی شغلی و عدم پیشرفت از جمله دلایلی هستند که باعث ترک ورزش می‌شوند. اما هیچ‌وقت برای شروع دوباره دیر نیست! چند متخصص تناسب اندام حرفه‌ای در مورد این موضوع اظهار نظر کرده‌اند. در ادامه با ۱۱ روش تمرینی آنها برای رسیدن به اهداف تناسب اندام آشنا می‌شویم:
۱. روند تمرینات خود را مانند یک ورزشکار حرفه‌ای پیگیری کنید
این ترفند را از ورزشکاران موفق یاد بگیرید: همیشه جزئیات مربوط به رکوردهای تمرینی خود را ثبت کنید. پیگیری سرعت، فاصله، میزان سختی و نحوه انجام تمرین به شما کمک می‌کند که درک بهتری از قابلیت‌های خود داشته باشید. مشاهده سطح پیشرفت بر روی کاغذ موجب افزایش انگیزه، تعهد و تمرکز در انجام تمرینات می‌شود. شما می‌توانید از یک دفترچه یادداشت یا سیستم‌های آنلاین برای تجزیه و تحلیل تمرینات به وسلیه نمودارهای دقیق استفاده کنید.
دونده‌ها می‌توانند سرعت و فواصل دویدن خود را با استفاده از فناوری‌های پیشرفته‌ای که در فروشگاه‌های آنلاین عرضه می‌شوند، ارزیابی نمایند. شما می‌توانید با بستن یک سنسور به بازو یا کفش‌تان، عملکرد ورزشی خود را به صورت همزمان روی یک کامپیوتر یا گوشی موبایل آپلود کنید. برخی از محصولات این امکان را به شما می‌دهند که با ثبت مسیرهای طی شده عملکرد خود را با دیگران مقایسه کنید.
۲. یک باشگاه ارزان و ساده در خانه داشته باشید
شما می‌توانید با صرف کمترین هزینه به اهداف تناسب اندام خود دست یابید. نیازی نیست تردمیل‌های گران‌قیمت بخرید. شما می‌توانید با صرف هزینه اندک به تقویت عضلات شکم، پا و باسن خود بپردازید.
یکی از متنوع‌ترین تجهیزات ورزشی توپ فیزیوبال است؛ شما می‌توانید از این توپ برای تقویت عضله دوسر، حفظ تعادل و انجام حرکات فشرده‌سازی استفاده کنید.
دمبل‌های دست دوم بخرید. از آنجایی که دمبل قطعات متحرک ندارد، کار با آن خطر کمی به دنبال دارد. دمبل‌ها با قیمت ارزان به فروش می‌رسند.
برای انجام تمرینات قلب، فهرست برنامه‌های تناسب اندام تلویزیون را بررسی کنید.
سرویس‌های آنلاین مانند نتفلیکس و آمازون فیلم‌های تناسب اندام زیادی را با کاربران خود به اشتراک می‌گذارند.
برای پیدا کردن تمرینات و مربیان مناسب بهتر است به وبسایت «ویدئو فیتنس» مراجعه کنید تا با نظرات و دیدگاه‌های کاربران آشنا شوید.
۳. تعادل خود را تقویت کنید
سطح تعادل با افزایش سن کاهش می‌یابد؛ از این رو، احتمال افتادن و زخمی شدن فرد افزایش می‌یابد. تعادل از جمله مواردی است که اغلب مورد غفلت قرار می‌گیرد. لیس نپورنت، مشاور تناسب اندام در نیویورک که در رشته فیزیولوژی ورزشی تخصص دارد می‌گوید: «اغلب افراد به سلامت، قدرت و انعطاف‌پذیری قلب خود فکر می‌کنند؛ اما همه آنها به انجام تمرینات مناسب برای بهبود تعادل نمی‌اندیشند.» در کلاس‌های یوگا حرکاتی معرفی می‌شوند که به حفظ و افزایش تعادل کمک می‌کنند. شما می‌توانید از بوزوبال برای انجام تمرینات ورزشی به صورت ایستاده و یا نشسته استفاده کنید.
۴. کتل بال را امتحان کنید
کتل بال در قرن هجدهم در روسیه اختراع شد؛ این وسیله یکی از محبوب‌ترین ابزارهای تناسب اندام در میان ورزشکاران است. از این وزنه‌های آهنی که مانند گلوله‌های توپ هستند، برای تقویت عضلات و افزایش استقامت و انعطاف‌پذیری اندام‌های مختلف استفاده می‌شود. کتل بال مانند دمبل بر ماهیچه‌ها اثر می‌گذارد. شما می‌توانید با درگیر کردن ماهیچه‌های اصلی در این تمرینات به کنترل وزن خود بپردازید و از مزایای تمرینات قدرتی و قلبی بهره‌مند شوید.
منبع: lifescript

نکاتی برای کاهش وزن موفق

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ