با این اپلیکیشن سلامت روانی بدست بیاورید!

jalalvand
این روزها تلفن‌های همراه هوشمند علاوه بر کنترل و نظارت بر سلامت جسمانی، سلامت روان را هم در حیطه اختیار خود قرار داده‌اند. یک نفر از هر ۴ نفر در طول زندگی خود اختلالات مربوط به روان را تجربه می‌کند. اگرچه درمان‌های مختلفی برای این اختلالات وجود دارد اما دسترسی به آن‌ها برای همه دلایل مسائل مالی، فرهنگی، کمبود وقت و... امکان پذیر نیست. به همین جهت استفاده از روش‌های دیجیتالی ممکن است در این زمینه بسیار مفید واقع شود. نقش ارتباطات تلفن هوشمند همراه در پزشکی به‌صورت مداوم در حال رشد است.

به‌تازگی دو تن از دانشجویان دانشگاه لیهای و کالج واسار نیویورک آمریکا، اپلیکیشنی با نام الیزا (Elizza) تهیه کرده‌اند که از طریق آن می‌توان وضعیت سلامت روان و تناسب جسم را تحت نظر گرفت.

این اپلیکیشن از کاربر می‌خواهد یک یادداشت صوتی ضبط کند و در آن درباره یک مسئله که در حال حاضر در محیط کار یا هر چیزی که در روز با آن سروکار دارد، حرف‌هایش را بزند.

پس‌ازآن اپلیکیشن فایل صوتی را به متن تبدیل می‌کند و در مرحله بعد، آن را به‌طور سریع از نظر احساسات تحلیل و یک اینفوگرافی از آن تهیه می‌کند که در آن میزان ناراحتی و شادی، آرامش و استرس مشخص می‌شود و اگر لازم باشد برای دریافت حمایت از دوستان و درمانگران، آن‌ها نیز می‌توانند این اطلاعات را مشاهده کنند.

فکر اولیه این اپلیکیشن این است که افراد را پیش از رسیدن به وضعیت حاد و ناتوان‌کننده افسردگی، اضطراب یا سایر مسائل بهداشت روانی، به سمت مشاوره، یا دست‌کم صحبت کردن با یکی از عزیزان یا معتمدان متمایل کنند.

علاوه بر این، دانشجویان این دو دانشگاه می‌گویند آن‌ها می‌خواهند از این طریق با نگرش منفی موجود نسبت به بیماری‌های روانی و درمان آن‌ها مقابله کنند.

منبع: روزنامه سپید Techcrunch

لینک مرتبط: تکنولوژی امکان کاشت دوربین در لنزهای چشمی را فراهم کرد!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ