علاج مگس پران چشم در یک لحظه!

jalalvand
مگس پران چشم یکی از مواردی است که با شروعش حسابی اعصاب فرد را بهم می ریزد و او را کلافه و ناراحت می کند. پس اگر شما هم دچار اسپاسم عضلانی چشم شده اید، برای درمان، حتما مطلب زیر بخوانید.

در کنترل اسپاسم‌های مرتبط با بلفارواسپاسم، دوزهای کمی از بوتاکس با یک سوزن خیلی نازک به چند ماهیچه بالا و پایین چشم تزریق می‌شود.

رهایی از اسپاسم در یک یا دو هفته بعد از تزریق امکان‌پذیر می‌شود و به طور میانگین تا چهار ماه ادامه پیدا می‌کند. عوارض جانبی کوتاه‌مدت این کار شامل اشک‌ریزش، دو بینی، افتادگی پلک وتاری دید است.

تزریق‌های بوتاکس موثرترین روش برای درمان هستند و در حدود 95-90 درصد از موارد استفاده می‌شوند. در 10-5 درصد موارد باقیمانده بوتاکس غیرموثر است و ترجیح داده نمی‌شود و درمان دارویی یا جراحی به جای آن استفاده می‌شود.

درمان دارویی بلفارواسپاسم نیاز به صبر دارد، چون ممکن است یافتن ترکیب مناسب به زمان نیاز داشته باشد. برخی داروها برای برخی افراد موثرتر از برخی داروهای دیگر هستند و ممکن است برخی داروها فقط منافع کوتاه‌مدتی داشته یا اینکه عوارض جانبی ناخوشایندی داشته باشند.

باید به دستور‌های چشم پزشک یا متخصص اعصاب عمل کرد و در صورتی که عوارض جانبی رخ دادند، به آنها گزارش شود. جراحی وقتی توصیه می‌شود که بوتاکس و درمان دارویی کارایی نداشته باشد.

دو نوع رایج از جراحی وجود دارد. یکی از آنها برداشتن دو ماهیچه صورت است که اسپاسم ایجاد می‌کنند. در دومین نوع جراحی بخشی از عصب برداشته می‌شود تا شدت اسپاسم کاهش پیدا کند. بروز عوارض جانبی کوتاه‌مدت یا بلندمدت در جراحی امکان‌پذیر است و قبل از جراحی باید در مورد آن با چشم پزشک‌تان صحبت کنید.

منبع: روزنامه سپید- WebMD

لینک مرتبط: باسلام من حدود دوماه پیش به بیماری اسپاسم چشمی مبتلا شدم و در ام ارای نیز چند پلاک در مغز دیده شد برای درمان سرم درمانی شدم ولی پرش چشمم قطع نشد میخوام بدونم این بیماری جداست یعنی بقول دکترم هم ام اس دارم هم اسپاسم البته دست پام خواب هم میره در ضمن دکترم بوتاکس رو فعلا پیشنهاد کرده چیکار کنم بزنم یانه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ