چطورمی‌توان عشق را در رابطه زنده نگه داشت؟

مهرناز زاوه
رابطه با شریک زندگی یکی از مهم‌ترین جوانب زندگی است. شما جهان پیرامون‌تان را با شریک زندگی خود تجربه می‌کنید. اما این بدان معنا نیست که رابطه همیشه خوب پیش خواهد رفت.

رابطه با شریک زندگی یکی از مهم‌ترین جوانب زندگی است. شما جهان پیرامون‌تان را با شریک زندگی خود تجربه می‌کنید. اما این بدان معنا نیست که رابطه همیشه خوب پیش خواهد رفت. تجربه چندین سال مشاوره نشان می‌دهد که بسیاری از روابط منتهی به ازدواج قابل نجات هستند و برخی دیگر می‌توانند حتی از قبل نیز بهتر شوند.
خانه خالی‌تان را به یک خانه شاد تبدیل کنید
بهترین زمان برای خروج از یک بحران در خانه زمانی است که بچه‌ها خانه را ترک می‌کنند. ناگهان می‌بینید دوباره همان زن و شوهر قدیمی شده‌اید. حالا هرقدر دل‌تان بخواهد وقت دارید، اما وقتی به رابطه خود فکر می‌کنید، آیا بر این باورید که هنوز با همان دوست و معشوق قدیمی‌تان رابطه دارید؟ وقتی برای اولین بار عاشق می‌شوید، طبیعی است که دوست دارید تمام وقت‌تان را با هم بگذرانید، به هم عشق بورزید و با هم صحبت کنید، بدون آنکه کسی مزاحم خلوت شما شود.
فرصت‌های تازه را دریابید
بررسی‌های مرکز آمار ملی نشان می‌دهند علی‌رغم اینکه طلاق در تمام گروه‌های سنی کاهش یافته، افزایش قابل‌توجهی در آمار طلاق زوج‌های بالای ۵۰ سال مشاهده می‌شود. اما این آمار قابل تغییر است. هم اکنون وقت آن است که رابطه خود را بازبینی کنید.
نزدیکی عاطفی خود را دوباره به دست آورید
یکی از چیزهایی که خانم‌ها در رابطه خود می‌خواهند، این است که شریک زندگی‌شان به لحاظ عاطفی برایشان وقت بگذارد تا در مورد مسائل مختلف با هم صحبت کنند.
همدیگر را ستایش کنید
به هم بگویید که ارتباط نزدیک عاطفی چقدر برای‌تان اهمیت دارد. ببینید شریک زندگی‌تان از شما چه می‌خواهد و همان کار را انجام دهید. سعی کنید صبور باشید. برخی از زوجین در این مسئله خوب عمل می‌کنند، اما خیلی‌ها با مشکل مواجه می‌شوند.
به افق‌های جدید بنگرید
احیای ارتباط فیزیکی در رابطه می‌بایست در اولویت باشد. با آزادی جدیدی که از آن برخوردارید، می‌توانید هر وقت که بخواهید عشق‌ورزی کنید. شاید مثل قبل نباشد، اما می‌توانید بیشتر از وقتی که بچه‌ها در خانه بودند برای هم وقت بگذارید. کیفیت وقتی که برای هم می‌گذارید، از بیشترین اهمیت برخوردار است. محبت کردن، لمس کردن، بوسیدن و گفتن «دوستت دارم» نیز اهمیت بسیاری دارند.
منبع: health

راه‌های نجات ازدواجِ بدون رابطه جنسی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ