چگونه در خانه لایه‌بردارهای مختلف درست کنیم؟-قسمت اول

مهرناز زاوه
سعی کنید مواد اصلی پاک‌کننده‌ی عمقی صورت خود را با قیمت ارزان و کارایی بالا تهیه و تنها با چند قلم از چیزهایی که در خانه دارید درست کنید.

اسکراب یا لایه‌بردار صورت باعث تسریع فرآیند رهایی از شر سلو‌ل‌های مرده‌ی پوست می‌شود و به درخشانی سلول‌های جدید پوست کمک می‌کند و در واقع یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای داشتن پوستی درخشان است. بدن ما پیوسته در حال تولید سلو‌ل‌های جدید پوستی بوده و سلول‌های پیر را دور می‌ریزد. پوست جدید، تازه و درخشان است، در حالی که سلول‌های مرده‌ی پوست می‌تواند ظاهر ما را خسته و بی‌حال نشان دهد. با از بین بردن لایه‌ای از سلول‌های مرده، می‌توانید جریان خون را در آنها افزایش داده و پوستتان هم سالمتر و درخشان شود. سعی کنید مواد اصلی پاک‌کننده‌ی عمقی صورت خود را با قیمت ارزان و کارایی بالا تهیه و تنها با چند قلم از چیزهایی که در خانه دارید درست کنید.
مواد لازم:
-جو دوسر نپخته
-شکر قهوه‌ای
-آلوئه‌ورا
-عصاره لیمو
پاک‌کننده عمقی صورت ۱
نخست صورتتان را با آب و صابون یا هر محصول دیگری که مد نظرتان است ضدعفونی کنید. سپس آن را شسته و خوب خشک کنید.
-حدود یک قاشق کرم تمیزکننده را کف دستتان بریزید. بعد به میزان لازم نمک طعام به آن بیافزایید تا یک مایه خمیری تقریبا زبر درست شود.
-با استفاده از نوکِ انگشتانتان، این ترکیب را با حرکات دورانی به صورتتان بمالید. هنگام انجام این کار می‌توانید از نوک انگشتان دو دست استفاده کنید.
-ترکیب را روی بینی، چانه و پیشانی‌تان هم بمالید. سعی کنید تمرکز خود را روی نقاط مشکل‌دار بگذارید تا سلول‌های مرده از بین رفته و منافذی که گرفته است باز شود.
-در انتها صورتتان را با آب گرم بشویید. آن را خشک کرده و مرطوب کننده بمالید.
پاک‌کننده عمقی صورت ۲
-صورت را به کلی ضدعفونی کرده و خشک کنید. موهایتان را با یک گیره یا هدبند ببندید.
-مقداری عسل را با یک قاشق جو دوسر پخته نشده در یک ظرف کوچک مخلوط کنید. سپس با استفاده از نوک انگشتانتان، آن را با حرکات دایره‌ای به صورتتان بمالید.
-سعی کنید بیشتر توجهتان به نقاط مشکل‌دار مانند چانه، امتداد بینی و پیشانی باشد. بگذارید این ترکیب حدود ۵ دقیقه روی صورتتان بماند.
-پاک‌کننده صورت را با آب گرم بشویید. آن را با یک حوله به آرامی خشک کنید. سپس مرطوب کننده یا تونر به آن بمالید.
پاک‌کننده عمقی صورت ۳
-اول از این مسئله مطمئن شوید که صورتتان کاملا تمیز شده و هیچ نوع آرایشی پیش از استفاده از پاک‌کننده صورت روی آن نیست. سپس آن را با آب گرم بشویید و خشک کنید تا صورت کمی نم داشته باشد.
-به اندازه کف دست جوش شیرین را با چند قطره آب در ظرفی مخلوط کنید. در واقع آب به اندازه به آن اضافه کنید تا مایه‌ای شل و رقیق ایجاد شود.
-با کمک نوک انگشتانتان، این مایه را با حرکات دورانی نرم روی صورتتان بمالید. تمرکزتان را روی نقاط مشکل‌داری بگذارید که منافذ بسته و جوش های سرسیاه دارد. 
-سپس با آب گرم آن را بشویید و در انتها خشک کنید.
سعی کنید چند سری از این پاک‌کننده درست کرده و در یخچال نگه دارید. می‌توانید آن را برای تمام بدنتان استفاده کرده و در انتها دوش بگیرید.
منبع: prevention 

از بین بردن دائمی موهای زائد با روش‌های خانگی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ