قبل از اینکه خودتان موهایتان را کوتاه کنید، بخوانید

مهرناز زاوه
اگر می‌خواهید موهای خود را کمی تر و تمیز کنید، چه کسی گفته نمی‌توانید به موهای‌تان دست بزنید؟ این کار باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه هم می‌شود. اما قبل از آنکه قیچی در دست بگیرید، بهتر است تمام جوانب امر را بررسی کنید.

جای تعجب ندارد که تنها چند آرایشگر حرفه‌ای اجازه می‌دهند شخصا موهایتان را کوتاه کنید. روی هم رفته، بزرگ‌ترین پیامدی که ممکن است گریبان‌تان را بگیرید، این است که به نتایج دلخواهتان نرسید. اما اگر می‌خواهید موهای خود را کمی تر و تمیز کنید، چه کسی گفته نمی‌توانید به موهای‌تان دست بزنید؟ این کار باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه هم می‌شود. اما قبل از آنکه قیچی در دست بگیرید، بهتر است تمام جوانب امر را بررسی کنید.
۱. باید از ابزار مناسب استفاده کنید
شما می‌بایست یک شانه دندانه‌ریز، یک اسپری آب‌پاش، یک آینه بزرگ و یک آینه دستی برای دیدن تمام زوایای سر داشته باشید. و مهمتر از همه اینکه حتما از یک قیچی با کیفیت استفاده کنید. قیچی‌های معمولی به اندازه کافی تیز نیستند و نوک موها را می‌شکنند.
۲. با حجم کم شروع کنید
این یک واقعیت است: وقتی می‎‌خواهید موهایتان را بزنید، هیچ دکمه‌ای برای لغو کار وجود ندارد؛ به همین دلیل بهتر است با حجم کم شروع کنید و تنها در صورت لزوم کل موهایتان را بزنید. قبل از کوتاهی موهایتان را مرطوب کنید تا کنترل بیشتری بر آن داشته باشید. بعضی از آرایشگران حرفه‌ای توصیه می‌کنند قبل از کوتاهی موهایتان را بشورید و آنها را روی سرتان پخش کنید. برای کوتاهی می‌توانید از انگشتان دست استفاده کنید تا تارهای مو را صاف بزنید. برای مرتب کردن موها که بهتر است هر ۲ یا ۳ ماه یک بار انجام ‌شود، حدودا یک و نیم سانتیمتر از موهایتان را کوتاه نمایید. در هر حال، اگر مایل بودید می‌توانید به کوتاهی ادامه دهید.
۳. مراقب موهای چتری باشید
اگر می‌خواهید موهای چتری خود را کوتاه کنید، با آرامش عمل کنید. موهای چتری خود را کمی پیچ و تاب دهید و آنها را روی سرتان صاف کنید. سعی کنید موهای چتری را از داخل کوتاه کنید، در غیر این صورت مثل یک بچه به نظر خواهید رسید. در هر صورت، اگر برای کوتاهی موهای چتری مشکل دارید، بهتر است به یک سالن زیبایی مراجعه کنید.
۴. اگر زیاد به این کار وارد نیستید، دست نگه دارید
اگر مطمئن نیستید که بتوانید موهایتان را به طور کامل کوتاه کنید، بهتر است همان موقع که موهایتان را مرتب کردید، دست از کوتاهی بردارید. برای آشنایی با نحوه کوتاهی مو می‌توانید با یک آرایشگر حرفه‌ای مشورت کنید. آرایشگر می‌تواند شما را با سبک‌های جدید آشنا کند و مدل موی مناسبی به شما پیشنهاد بدهد.
منبع: prevention 

راهکارهایی برای ماندگاری بیشتر مدل موها پس از کوتاهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ