راهکارهایی برای ماندگاری بیشتر مدل موها پس از کوتاهی

مهرناز زاوه
با افزایش سن، تارهای مو خشک‌تر می‌شوند. از این رو، برای اینکه هنوز زیبا به نظر برسند، به کوتاهی بیشتری نیاز دارند.

با افزایش سن، تارهای مو خشک‌تر می‌شوند. از این رو، برای اینکه هنوز زیبا به نظر برسند، به کوتاهی بیشتری نیاز دارند. اما چه کسی به سن اهمیت می‌دهد؟ شما می‌توانید با پیروی از این اصول تا مدت‌ها پس از مراجعه به سالن زیبایی، موهایی صاف و مرتب داشته باشید.
۱. موهایتان را طوری کوتاه کنید که پس از بلند شدن هم مدل‌دار باشند
کوتاه کردن مو باید به صورت لایه به لایه انجام بگیرد. اگر موهای ضخیم دارید، باید لایه‌های رویی را کوتاه کنید تا وزن موها کم شود. اما برای بیشتر مدل‌ها می‌بایست به طور مکرر تمیزکاری کنید.
۲. موهایتان را زیاد نشویید
مهم نیست چه نوع مویی دارید، سعی کنید در شستن موهایتان افراط نکنید. برای جلوگیری از ساییده شدن و فر خوردن موها هر چند روز یک بار موهایتان را شامپو بزنید.
۳. از ابزارهای ملایم استفاده کنید
قبل از کوتاهی، موهایتان را با یک اسپری آب‌پاش مرطوب کنید. سپس یک شانه دندانه‌درشت بردارید و موهایتان را شانه کنید تا احتمال شکستن تارهای مو به حداقل برسد. وقتی موهایتان خشک است، از یک قلم‌مو برای نرم کردن کوتیکول‌های مو استفاده کنید.
۴. هنگام خشک کردن، موهایتان را نسوزانید
وقتی می‌خواهید از سشوار استفاده کنید، مطمئن شوید که پیش از آن موهایتان کاملا خشک شده باشند. هرازگاهی سشوار را کنار بگذارید تا موهایتان به طور طبیعی و در معرض هوا خشک شوند. با این کار، فشار کمتری به موهای شما وارد خواهد شد. همچنین می‌توانید قبل از شامپو از روغن نارگیل استفاده کنید تا موهایتان فر نخورند یا شکسته نشوند.
منبع: webmd

مدل موهایی که شما را جوان‌تر نشان می‌دهند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ