نشانه‌هایی که می‌گوید در آینده چاق خواهید شد-قسمت اول

مهرناز زاوه
علائم زیادی وجود دارد که نشان می‌دهند کمر باریک شما دوام چندانی نخواهد داشت. هر چقدر این علائم را بیشتر و بهتر بشناسید، بهتر می‌توانید با آنها مقابله و بر اضافه وزن خود غلبه کنید.

شاید الان لاغر باشید، اما این تضمین نمی‌کند که همیشه لاغر بمانید. برخی علائم نشان می‌دهند که برای لاغر ماندن باید سخت‌تر کار کنید. جهان همیشه در حال تغییر است. پیدا کردن یک شهر، کامپیوتر و یا ماشین که درست مثل ۱۵ سال پیش باشد، غیرممکن است. انسان‌ها هم از این قاعده مستثنی نیستند. علائم زیادی وجود دارد که نشان می‌دهند کمر باریک شما دوام چندانی نخواهد داشت. هر چقدر این علائم را بیشتر و بهتر بشناسید، بهتر می‌توانید با آنها مقابله و بر اضافه وزن خود غلبه کنید.
۱-خیلی به سفر علاقه‌مند هستید
تعطیلات یک هفته‌ای روی شکم شما تاثیر نمی‌گذارند؛ اما اگر به طور دائم در سفر هستید، بهتر است لباس‌های بزرگ‌تری همراه خود داشته باشید. سفر می‌تواند تناسب اندام شما را به خطر انداخته و سلامت دستگاه گوارش را مختل سازد؛ امری که در بلندمدت باعث اضافه وزن می‌شود. چون همانطور که می‌دانید وقتی در سفرید به طبع بیشتر غذا می‌خورید و کمتر پیش می‌آید که ورزش کنید که این مسئله باعث بالا رفتن سطح انسولین و کورتیزول و در نتیجه افزایش وزن می‌شود.
۲-فراموش می‌کنید غذا بخورید
اگر اغلب فراموش می‌کنید غذا بخورید یا به بعضی از وعده‌‌های غذایی بی‌توجهی می‌کنید، ممکن است در آینده برای حفظ وزن ایده‌آل خود با مشکل مواجه شوید. این مسئله در مورد خانم‌ها بیشتر صدق می‌کند. تولید استروژن در جریان یائسگی و پس از آن کند شده و بر هورمون‌های مربوط به قند خون تاثیر می‌گذارد.
۳-می‌خواهید پدر شوید
برخی معتقدند این مسئله واقعیت ندارد؛ با این حال، ۴۰ درصد از مردان از عارضه‌ای به نام «سندرم زائونمایی» یا «بارداری دلسوزانه» رنج می‌برند. این عارضه زمانی اتفاق می‌افتد که یک مرد به ظاهر سالم، با مشاهده همسر باردارش، دچار علائم بارداری مانند نفخ، افزایش وزن، تغییر اشتها و کمردرد می‌شود. برخی معتقدند که این یک مسئله‌ی روانی است، اما برخی دیگر عقیده دارند این مشکل فیزیکی است. بسیاری از مردانی که منتظر پدر شدن هستند، در مورد بزرگ کردن فرزندی که در راه است اضطراب دارند و همین بعث می‌شود که بیشتر غذا بخورند.
۴-پس از زایمان وزن کم نمی‌کنید
علی‌رغم تصورات غلط هالیوودی، بسیاری از خانم‌ها پس از زایمان نمی‌توانند بر اضافه وزن خود غلبه کنند. برای بسیاری از خانم‌ها، ۳ ماه تا ۱ سال طول می‌کشد تا به وزن نرمال برسند. با این حال، اگر می‌خواهید لاغر شوید، باید تمام سعی‌تان را بکنید تا در کمتر از ۶ ماه وزن کم کنید.
۵-آب کم می‌نوشید
هیچ کس نمی‌تواند بدون آب زندگی کند؛ اما آیا می‌دانید اگر به اندازه آب بنوشید، می‌توانید در آینده لاغر بمانید؟ بله. دلایل بسیاری در این راستا وجود دارد. مثلا، نوشیدن آب در طول روز و به خصوص قبل از صرف غذا، معده را پر می‌کند و باعث می‌شود غذای کمتری بخورید. نوشیدن آب در طول روز میل به خوردن میان‌وعده را نیز کاهش می‌دهد.
۶-یک شغل پر استرس دارید
اگر فکرِ رفتن به محل کار شما را دچار استرس می‌کند، این احتمال وجود دارد که دچار اضافه وزن شوید؛ مگر اینکه تصمیم به تغییر شغل بگیرید. استرس باعث افزایش سطح هورمون کورتیزول در بدن می‌شود؛ هورمونی که موجب افزایش ذخیره چربی و اشتها نیز می‌شود. همچنین از به کارگیری گلوکز توسط سلول‌های بدن جلوگیری کرده و پروتئین‌های عضلانی را در هم می‌شکند؛ در نتیجه، موجب کاهش توده بدون چربی در بدن شده و سوخت‌وساز بدن را کاهش می‌دهد.
۷-خواب برای‌تان اولویت ندارد
آیا شب‌ها تا دیر وقت برای تماشای برنامه‌های مورد علاقه‌تان بیدار می‌مانید؟ کمبود خواب یک روز گریبان‌تان را می‌گیرد. عدم توجه به خواب کافی در بلندمدت روی وزن شما تاثیر منفی می‌گذارد. تحقیقات نشان می‌دهند که خواب ناکافی بر هورمون گرسنگی اثر گذاشته و باعث افزایش اشتها و میل به خوردن قند و چربی می‌شود. خواب کافی بیش از آنکه به نظر می‌رسد، بر روند کنترل وزن شما اثرگذار است.
منبع: eatthis

بدترین عادت‌های خوردن صبحانه که چاقتان می‌کند

چه کسانی می‌توانند در خواب وزن کم کنند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ