از انجام این تمرینات بی‌فایده تناسب اندام خودداری کنید-قسمت دوم

مهرناز زاوه
در ادامه‌ی قسمت اول به نکاتی درباره برخی دستگاه‌های باشگاه‌ها می‌پردازیم که باید رعایت کنید و با جایگزین کردن آنها با تمرینات درست و موثر، سریع‌تر به تناسب اندام برسید.

در ادامه‌ی قسمت اول به نکاتی درباره برخی دستگاه‌های باشگاه‌ها می‌پردازیم که باید رعایت کنید و با جایگزین کردن آنها با تمرینات درست و موثر، سریع‌تر به تناسب اندام برسید.
۵.دستگاه حرکت ساق پا با پرس پا
این دستگاه‌ از معروف‌ترین دستگاه‌های باشگاه‌هاست و طی آن وزنه‌ای روی شانه‌ قرار گرفته و برای انجام حرکت باید روی کف پا، با این وزنه‌ها حرکت بشین پاشو انجام دهید. در حالی‌که این حرکت باعث تقویت عضلات ساق پا می‌شود، اما وزنی که بر شانه‌هایتان وارد می‌شود منجر به هم‌فشردگی ستون فقرات خواهد شد. این مسئله می‌تواند خطرناک باشد، خصوصا برای خانم‌هایی که بیماری اُستئوپنیا و یا بیماری پوکی استخوان دارند.
به جای این حرکت، می‌توانید حرکت ساق پا را در مقابل یک دیوار انجام دهید و از جاذبه به منظور افزایش میزان مقاومتتان استفاده کنید، چرا که این حرکت بی‌آنکه فشار وزنه‌ها را به ستون فقراتتان وارد کند، نتایج مثبتی برایتان به همراه خواهد داشت.
۶.دستگاه جلوی پا
در این دستگاه تقویت‌کننده عضلات چهارسرِ ران، در حالی‌که پاهایتان را خم کرده‌اید روی صندلی مخصوص آن می‌نشینید، سپس میله‌ای را که وزنه‌هایی به آن متصل است با قوزک پا بلند می‌کند و این حرکت باعث تقویت پایتان می‌شود. متأسفانه این حرکت فشار زیادی به زانوهایتان وارد می‌کند. به همین خاطر شاید نتوان آن را قویا کاربردی تلقی کرد.
به جای این حرکت، می‌توانید با اسکات و حرکات لانگ، عضلات چهار سر ران، باسن و پشت زانو را تقویت کنید، و این تمرینات دقیقا با حرکاتی که در طول روز انجام می‌دهید (مثلا زمانی که بچه‌ای را از روی زمین بلند می‌کنید) هم‌خوانی دارد.
۷.مانور تناوبی «سوپرمن»
در این تمرین که مخصوص تقویت‌ عضلات کمر است، به حالت چهار دست و پا رو زمین قرار می‌گیرید و به طور متناوب دست و پای مخالف را بلند می‌کنید و بالا می‌برید. مشکل اینجاست که پای شما کمی سنگین‌تر از دست‌هایتان است، بنابراین بلند کردن یک دست و پا ممکن است باعث پیچیدن بالاتنه شده و به ستون فقراتتان فشار وارد کند.
به جای این حرکت می‌توانید روی زمین دراز بکشید و صورتتان رو به پایین باشد، پاها را کشیده و به هم بچسبانید، دست‌ها صاف و در امتداد صورت، انگار که می‌خواهید مثل سوپرمن پرواز کنید. بالاتنه را ثابت نگه داشته و به طور همزمان یک دست و یک پا را رو به سقف بلند کنید تا بدنتان حالت قوس پیدا کند.
۸.دستگاه نشسته شیب‌دار عضلات شکمی
اضافه کردن وزنه و وزنه زدن با این دستگاه کار ساده‌ای است، در واقع احساس می‌کنید که دارید واقعا عضلات شکمی‌تان را تقویت می‌کنید. اما این برداشت اشتباه است. در کل، هر دستگاهی که مجبور باشید به شکلی از آن بالا رفته یا سوارش شوید، احتمال آنکه به اشتباه از آن استفاده کنید بسیار زیاد است. باید سعی کنید دستگاه و نوع حرکت را با آناتومی بدنتان وفق دهید، و متأسفانه بسیاری از افراد زمان و دانش کافی برای این کار را ندارند. به خاطر همین مسئله شاید نتایج دلخواهتان را از این حرکت به دست نیاورید؛ چه بسا اوضاع بدتر شود و حتی آسیب ببینید.
به جای این حرکت، می‌توانید حرکات پلانک، پلانک‌های بغل، دراز‌نشست و سایر حرکات بالاتنه و بدون دستگاه را انجام دهید که در آن مسئله تناسب درست با دستگاه دیگر مطرح نیست و احتمال آنکه آنها را درست انجام دهید بسیار زیاد خواهد بود. 
منبع:‌ lifescript 

با این کارها متابولیسمتان را به هم می‌ریزید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ