روش‌هایی برای جلوگیری از بثورات قاعدگی

مهرناز زاوه
مواجه شدن با شکم‌دردهای قاعدگی، تورم شکم و بدن‌درد در دوران قاعدگی به اندازه کافی بد و آزاردهنده است؛ اگر د این میان دچار بثورات قاعدگی هم بشوید مجبور خواهید شد در رخت‌خواب بستری شوید و از درد به خود بپیچید.

بسیاری از زنان در دوران قاعدگی خود با بثورات شدیدا دردناکی در اطراف واژن و حتی ناحیه مقعدی روبرو می‌شوند. این بثورات را بیشتر به نام بثورات قاعدگی می‌شناسند. مواجه شدن با شکم‌دردهای قاعدگی، تورم شکم و بدن‌درد در دوران قاعدگی به اندازه کافی بد و آزاردهنده است؛ اگر د این میان دچار بثورات قاعدگی هم بشوید مجبور خواهید شد در رخت‌خواب بستری شوید و از درد به خود بپیچید. در اینجا به راه‌کارهایی اشاره می‌کنیم که باعث می‌شود از شر این بثورات قاعدگی در امان باشید.
از برندهای مختلف استفاده کنید
از آنجایی که نواربهداشتی‌ها دارای یک لایه پلاستیکی هستند، پس سعی کنید در استفاده از آنها کمی درنگ کنید. این نوارها به خاطر داشتن رطوبت بالا و گرمای دائمی، باعث می‌شوند تا ناحیه تناسلی شما دچار پوست‌رفتگی شود. به جای آن سعی کنید نواربهداشتی‌هایی بخرید که مخصوص پوست‌های حساس بوده و در آن از مواد نرم استفاده شده است. پدهای نخی یا آلی هم گزینه‌های خوبی هستند.
هر چند ساعت یک‌بار نواربهداشتی خود را عوض کنید
این اشتباه را نکنید که حتما دو بار در روز نواربهداشتی‌تان را عوض کنید. در عوض سعی کنید نواربهداشتی‌های تازه با خودتان داشته باشید و هر چهار یا پنج ساعت یک‌بار آنها را عوض کنید.
از پوشیدن شلوارهای جین چسبان خودداری کرده و فقط شلوارهای نخی بپوشید
طی این پنج تا شش روز در ماه از قاعدگی، سعی کنید شلوارهای جین مورد علاقه‌تان را کنار بگذارید و ترجیحا شلوارهای گشاد و لباس زیر نخی بپوشید. این مسئله باعث می‌شود تا زیاد عرق نکنید و هوای کافی به ناحیه تناسلی‌تان برسد و مانع از بروز بثورات دردناک قاعدگی شود.
حفظ بهداشت
هر وقت که به توالت می‌روید، به آرامی ناحیه تناسلی خود را بشویید و با دستمال توالت آن را خشک کنید. از استفاده از دستمال‌های مرطوب خودداری کنید؛ چرا که بسیاری از آنها حاوی الکل یا سایر مواد حساسیت‌زا در قالب مواد معطر هستند که می‌توانند منجر به التهاب پوستی شوند. 
منبع: medicaldaily     

پاسخ به سوالات رایج درباره قاعدگی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ