غذاهایی که از قهوه هم بهتر شما را بیدار نگه می‌دارند

مهرناز زاوه
بعضی روزها هست که حتی بعد از یک خواب شبانه خوب، باز هم صبح که بیدار می‌شوید خمیازه می‌کشید. اما شاید علاج کار قهوه نباشد و چه بسا کار را بدتر هم بکند خصوصا وقتی که کلی شیرینی‌جات الکی و بیخود را هم همراهش می‌خورید تا میزان مصرف قندتان متعادل باشد.

بعضی روزها هست که حتی بعد از یک خواب شبانه خوب، باز هم صبح که بیدار می‌شوید خمیازه می‌کشید. اما شاید علاج کار قهوه نباشد و چه بسا کار را بدتر هم بکند خصوصا وقتی که کلی شیرینی‌جات الکی و بیخود را هم همراهش می‌خورید تا میزان مصرف قندتان متعادل باشد. ممکن است برای مدتی احساسی سرشار از انرژی داشته باشید، اما وقتی این حالت بعد از مدتی از بین رفت، آن‌وقت باید تاوانش را پس بدهید. از طرفی خوردن غذاهای ناسالم هم مسبب خستگی می‌شود. در اینجا به غذاهایی اشاره می‌کنیم که باعث افزایش انرژی‌تان خواهند شد.
آب 
آب خالص نخستین چیزی است که به بیداری سریع‌تر شما کمک می‌کند. حتی کم‌آبی خفیف هم باعث می‌شود که حس کنید مغزتان دچار گیجی و سردرگمی شده است؛ چرا که بدن‌تان آب کافی ندارد تا بتواند کارکردهای طبیعی آن را انجام داده و کنترل کند. در واقع بیشتر ما در اوایل صبح کمی با کم‌آبی مواجه هستیم. بنابراین چاره کار نوشیدن آب هنگام صبح است. سعی کنید همیشه یک بطری آب کنار تخت‌تان باشد.
سرکه سیب
اطلاعات دقیقی درباره این مسئله که چرا این سرکه باعث افزایش انرژی شما می‌شود وجود ندارد، اما ترکیب این شیره با آب و عسل و خوردن آن هنگام صبح یک روش درمانی عالی برای افزایش انرژی، پاک‌سازی مغز و سلامت کلی بدن خواهد بود.
دانه‌های چیا
این دانه‌ها سرشار از اسیدهای چرب حاوی امگا۳ هستند که باعث افزایش عملکرد مغز شده و خستگی را از بین برده و هشیاری شما را افزایش می‌دهند. از طرفی سرعت هضم غذا را افزایش داده (در عین حال غذا را هم به انرژی تبدیل کرده) در شرایطی که شما را بیدار نگه داشته و آب بدن را هم تأمین می‌کند. 
سبزیجات برگ‌دار
خوردن بسیاری از سبزیجات تازه آلی یکی از بهترین روش‌ها برای بالا نگه داشتن سطح انرژی بدن است. این نوع سبزیجات حاوی ویتامین B بوده که به بدن کمک می‌کند تا غذا را به انرژی تبدیل کند.
منبع: medicaldaily    

دلیل اصلی خواب‌آلودگی طول روز چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ