رنگ‌ها چه تاثیری بر تمرینات ورزشی‌تان می‌گذارند؟

مهرناز زاوه
آیا تا به حال به این مسئله فکر کرده‌اید که چرا بعضی از سالن‌های ورزشی قرمزرنگ هستند؟ آیا می‌دانید رنگ زرد روشن یکی از خسته‌کننده‌ترینِ رنگ‌هاست؟

آیا تا به حال به این مسئله فکر کرده‌اید که چرا بعضی از سالن‌های ورزشی قرمزرنگ هستند؟ آیا می‌دانید رنگ زرد روشن یکی از خسته‌کننده‌ترینِ رنگ‌هاست؟
یافته‌های روانشناسی رفتاری نشان می‌دهد رنگ می‌تواند بر ذهن فرد و نیز جسم او تأثیر بگذارد. متخصصان می‌گویند که نور از راه چشم و پوست وارد بدن می‌شود، از مجاری عصب‌شناختی عبور کرده و بر غدد صنوبری و در کل بر روی بدن، ذهن و احساسات تأثیر می‌گذارد. به خاطر همین است زمانی که در معرض نور سبز قرار می‌گیریم احساس انرژی بیشتری می‌کنیم و زمانی که در معرض زرد کمرنگ و نارنجی هستیم، احساس خستگی‌مان افزایش می‌یابد.
رنگ قرمز بلندترین طول موج را در بین رنگ‌ها دارد. این باعث می‌شود که به رنگی قدرتمند تبدیل شود. رنگ قرمز می‌تواند در شما هیجان ایجاد کرده و شور و حال تمرینات‌تان را افزایش دهد. اگر دوست دارید قوای بدن‌تان افزایش یابد، می‌توانید دیوار اتاقتان را قرمز کنید.
از طرفی فراموش نکنید که رنگ قرمز می‌تواند به پرخاشگری و سرآسیمگی هم بیانجامد در شرایطی که فشار خون و ضربان قلب را هم افزایش خواهد داد. بنابراین سعی کنید رنگ قرمز را با رنگ‌هایی مانند سفید مخلوط کنید تا تعادل رنگی حفظ شده و از بروز رفتارهای توأم با بیش‌پرخاشگری پیشگیری کنید.
اگر دوست دارید تعداد ست‌های ورزشی را افزایش داده یا با جدیت وزنه بزنید،‌ آبی رنگ مورد نظر شما خواهد بود. در واقع آبی باعث افزایش میزان بازدهی و پرکاری شده و شما را قادر می‌سازد تا در باشگاه فعالیت بیشتری انجام دهید. علاوه بر تأثیر آرام‌بخشش، می‌تواند باعث افزایش میزان تمرکز شما هم بشود.
تحقیقات نشان می‌دهد رنگ‌های پاستیلی و کم‌رنگ همراه با صورتی باعث آرام‌سازی ذهن می‌شود. بنابراین اگر اتاقی برای یوگا یا استراحت دارید، جایی که رنگ در آن اهمیت به‌سزایی پیدا می‌کند، سعی کنید آن را صورتی یا سبز روشن رنگ کنید. این رنگ‌های آرام‌بخش به شل کردن عضلات کمک کرده، میزان تنش و فشار را کاهش داده و حالت پرخاشگری را از بین می‌برند.
منبع: shape

اشتباهات رایج پوست و مو که در باشگاه مرتکب می‌شوید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ