باورهای غلط درباره پُرکننده‌های زیبایی-قسمت اول

مهرناز زاوه
به مانند هر روش پزشکی دیگری،‌ پیش از انجام این عمل بهتر است تا جایی که می‌توانید اطلاعاتتان را درباره‌اش افزایش دهید تا بتوانید تصمیم آگاهانه‌ای بگیرید.

اخیرا متوجه شده‌اید که اطراف دهان و لب‌هایتان خط و خطوط ریزی ایجاد شده و به این فکر افتاده‌اید که آیا می‌توانید کاری برای از بین بردن‌شان انجام دهید یا نه. نزدیک‌ترین دوستتان می‌گوید که استفاده از پرکننده‌های زیبایی چاره‌ کار بوده و جواب خواهد داد، اما همسایه‌تان شدیدا با آن مخالف است و درباره خطرات آن به شما هشدار می‌دهد. بسیاری از افراد از این روش درمانی معروف در سنین مختلف برای داشتن لب‌هایی جذاب و برآمده استفاده می‌کنند که باعث بالا رفتن جذابیت صورتشان می‌شود. به مانند هر روش پزشکی دیگری،‌ پیش از انجام این عمل بهتر است تا جایی که می‌توانید اطلاعاتتان را درباره‌اش افزایش دهید تا بتوانید تصمیم آگاهانه‌ای بگیرید. در اینجا به باورهای نادرستی درباره این روش اشاره می‌کنیم.
شماره ۱: هر کسی می‌تواند این عمل را انجام دهد
به نظر می‌رسد که هر مرکز تفریحی مجهز به چشمه آب گرم و سالن زیبایی در شهر بتواند عمل پُرکننده‌های زیبایی و سایر روش‌ها را برای مشتریانش انجام دهد. اما متخصصان در این زمینه هشدار داده‌اند که برای انجام این کار حتما باید به پزشک یا متخصص مراجعه کنید. انجام این تزریق‌ها یک روش پزشکی است و به معنای آن است که باید در یک کلنیک مجهز به تجهیزات پزشکی انجام شود. هم‌چنین از این مسئله مطمئن شوید که آنها روش‌هایی را انجام می‌دهند که به تأیید سازمان دارو و غذا رسیده است.
شماره ۲: تزریق پُرکننده‌های زیبایی بسیار دردناک است
در واقع شما درد چندانی حس نخواهید کرد. پزشک با انواع تزریق‌ها، پوستتان را در وهله اول به شکل موضعی بی‌حس می‌کند (یا اگر خودتان خواستید می‌تواند برای این کار از یخ هم استفاده کند). آکادمی پوست‌شناسی آمریکا اعلام کرده برخی از انواع تزریق‌‌های لب در وهله اول مستلزم تزریق جهت انسداد عصب‌ها بوده که ممکن است کمی درد داشته باشد. از طرفی ممکن است این تزریق کمی با سوزش هم همراه باشد.  بعد از این تزریق کمی دچار قرمزی یا حساسیت خواهید شد که خودش به مرور خوب می‌شود، خصوصا اگر به مدت ۱۵ دقیقه بعد از آن از یخ استفاده کنید.
شماره ۳: استفاده از پُرکننده‌های زیبایی همواره با عوارض جانبی همراه خواهد بود
زمانی‌که پُرکننده‌های زیبایی توسط متخصص به فرد سالمی تزریق شود، عوارض جانبی بسیار کمی خواهد داشت. شاید بعد از انجام تزریق‌ها کمی دچار تورم، حساسیت یا کبودی شوید که ظرف چند هفته یا زودتر خوب خواهد شد.
شماره ۴: آنها هرگز باعث بروز عوارض جانبی نخواهند شد
این مسئله درست است که عوارض جانبی این تزریق‌ها بسیار نادر است. بر اساس آمار FDA، در فاصله کوتاهی بعد از انجام تزریق‌ها احتمالا عوارض جانبی آن را خواهید دید. با این حال، ممکن است تا چند وقت بعد از این تزریق‌ها – شاید هفته‌ها یا ماه‌ها پس از آن – باز هم شاهد عوارض جانبی باشید. هر از گاهی، زخم یا جراحتی روی محل تزریق شکل می‌گیرد و در موارد بسیار نادر، ممکن است جای پُرکننده از یک ناحیه تزریق به ناحیه دیگری حرکت کند یا حتی گِرِهکی شکل بگیرد.
شماره ۵: شبیه یک مانکنِ بی‌احساس خواهید شد
احتمالا انواع این دست از هشدارها را از دیگران شنیده‌اید که «بعد از این تزریق‌ها صورتت دیگر حرکت نخواهد کرد.» پزشک متخصص در این زمینه با مهارت‌های لازم می‌داند که چطور تزریق‌ها را در جای درست انجام دهد نه در جای غلط – یا حتی نخواهد تزریق‌های زیادی انجام دهد.
شماره ۶: برای آنکه نتایج مورد نظرتان را ببینید، باید مدتی صبر کنید
آکادمی پوست‌شناسی آمریکا اعلام کرده بعد از انجام تزریق‌های پُرکننده بلافاصله نتایج آن را می‌بینید، این تزریق‌ها شامل تزریق هیالورونیک اسید و کلسیم هیدروکسیل‌آپاتیت است. از طرفی رفتن به مطب متخصص هم بیشتر از ۲۰ دقیقه وقتتان را نخواهد گرفت.
منبع: webmd 

قسمت دوم این مطلب را اینجا بخوانید

عمل‌های زیبایی بدون جراحی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ