باورهای غلط درباره پُرکننده‌های زیبایی-قسمت دوم

مهرناز زاوه
برخی از افراد از این بابت نگران هستند که تزریق پرکننده‌های زیبایی منجر به متورم شدن خنده‌دار لب‌ها یا سایر تورم‌های غیرعادی می‌شود. شما می‌توانید با عدم انجام تزریق‌های زیاد، احتمال وقوع چنین اتفاقاتی را کاهش دهید.

در ادامه‌ی قسمت اول به باورهای نادرستی درباره این روش اشاره می‌کنیم.
شماره ۷: تزریق بیشتر، صورت بشاش‌تر
وقتی صحبت پُرکننده‌ها به میان می‌آید، الزاما تزریق بیشتر به معنای نتیجه بهتر نیست. برخی از افراد از این بابت نگران هستند که تزریق پرکننده‌های زیبایی منجر به متورم شدن خنده‌دار لب‌ها یا سایر تورم‌های غیرعادی می‌شود. شما می‌توانید با عدم انجام تزریق‌های زیاد، احتمال وقوع چنین اتفاقاتی را کاهش دهید.
شماره ۸: پزشکان می‌توانند هر نوع پرکننده‌ای را روی صورتتان استفاده کنند
FDA استفاده از برخی پُرکننده‌ها را تنها برای جاهای خاصی از صورت تأیید کرده است. برای مثال پُرکننده حاوی هیالورونیک اسید خفیف و ملایم برای برجسته‌سازی لب‌ها بسیار مناسب‌اند و دانه‌های پلی‌متیل‌متاکریلات (PMMA) که زیست‌فروپاش نیستند، در قالب پُرکننده‌ای دائمی تنها برای پُرکردن چین‌خوردگی‌های بین بینی و لب مورد استفاده قرار می‌گیرد. پُرکننده‌های دیگری هم برای بافت‌های نرم وجود دارند که تأثیر موقتی داشته و می‌توان آنها را با اطمینان به آن چین‌خوردگی‌ها تزریق کرد مانند هیدروکسیل‌آپاتیت. اما بهتر است مراقب حرف کسانی باشید که می‌گویند بهتر است توصیه FDA را نادیده بگیرید و تزریق‌ دانه‌های PMMA را برای سایر نقاط صورتتان استفاده نکنید.
شماره ۹: پُرکننده‌ها دوام چندانی ندارند
البته این مسئله بیشتر به نوع پُرکننده‌ای که انتخاب می‌کنید ارتباط پیدا می‌کند. افرادی که تزریق کلاژن‌ را انتخاب می‌کنند باید خیلی زودتر از افردی که انواع مختلف پرکننده‌های زیبایی موقت را انتخاب می‌کنند بعد از اولین جلسه به پزشک مراجعه نمایند، چرا که تأثیرات کلاژن تنها ۳ تا ۴ ماه دوام دارد. ضمنا باید گفت پُرکننده‌های حاوی هیالورونیک اسید در هر ناحیه‌ای عمری حدود ۶ تا ۱۲ ماه داشته و کلسیم هیدروکسیل‌آپاتیت هم حدودا ۱۸ ماه دوام دارد. 
شماره ۱۰: استفاده از کرمِ ضدسالخوردگی هم همین تأثیرات را دارد
محصولات مراقبت پوستی باعث بهبود وضعیت ظاهری پوستتان می‌شود. اکثر پزشکان شما را وامی‌دارند تا کرمِ ضدآفتاب با طیف وسیع استفاده کنید و البته بسیاری از مردم اغلب به این نتیجه می‌رسند که استفاده از کرم‌های پوستی حاوی رتینوئید و یا پپتیدها هم نتایج خوبی به همراه دارند. اما به خاطر داشته باشید که استفاده از پُرکننده‌های زیبایی نتایجی به مراتب بهتر به همراه خواهد داشت.
چند نکته درباره متخصص عمل
وقتی به دنبال ایجاد تغییراتی در ظاهذتان هستید، بهتر است با متخصصی کار کنید که در این زمینه چندین سال تجربه داشته باشد. در واقع به دنبال متخصص پوست، جراح پلاستیک یا پرستار متخصصی باشید که بتوانید پیش از انجام عمل درباره درمان و انتظارات مربوط به عمل با او مشورت کنید. در اینجا به برخی حقایق کلیدی اشاره می‌کنیم که برایتان جالب و مفید خواهد بود.
-همه چیز بسته به تکنیک عمل است: حتی اگر متخصص شما بداند که به لحاظ تکنیکی چطور تزریق‌ها را انجام دهد، باید از این مسئله هم آگاه باشد که بهترین جا و ابزار برای آنکه به نتیجه دلخواهتان برسید چیست. برخی پزشکان تزریق ریزدانه‌ها را توصیه می‌کنند تا بتوان مقادیر کمتری از پُرکننده را روی پوست استفاده کرد تا ظاهری یک‌دست ایجاد شود. 
-نوع محصول خود را بشناسید: حتما درباره انواع پرکننده‌ها تحقیق کرده و با پزشک متخصص در این باره مشورت کنید که چه نوع پرکننده‌ای برایتان بهترین گزینه است. پُرکننده‌ها بر اساس منبع و طول عمرشان تقسیم‌بندی می‌شوند. به این مسئله فکر کنید که می‌خواهید تا چه مدت نتایج آن ادامه داشته باشد و این‌که آیا می‌خواهید از پُرکننده‌های طبیعی استفاده کنید یا ترکیبی.
-سؤال بپرسید: اصلا از پرسیدن سؤال از متخصص نترسید یا خجالت نکشید. این‌که کجا دوره‌‌های تخصصی را گذرانده و چند روش درمانی انجام داده است. اگر امکانش بود از او بخواهید عکس چند عملی را که انجام داده به شما نشان دهد و از این مسئله اطمینان حاصل کنید که می‌تواند با برنامه‌ای درست، شما را به هدفتان برساند.
دوران بهبودی 
از آنجایی که استفاده از پُرکننده‌ها هیچ دوران نقاهتی ندارد، می‌توانید بلافاصله بعد از انجام آن به فعالیت‌های عادی روزانه خود بازگردید. 
چند توصیه متخصصین
-رازِ افزایش حجم لب و در عین حال داشتن ظاهری طبیعی این است که به مرور اندازه آن را افزایش دهید. سعی کنید بین دفعات تزریق فاصله بیاندازید و مثلا هفته‌ای یک‌بار یا ماهی یک بار آنها را انجام دهید.
-سعی کنید نواحی بیشتری را با تزریق پوشش داده و حجم پوستِ اطراف دهان را زیاد کنید تا به موجب آن لب‌هایتان به مانند لب‌های شخصیت‌های کارتونی متورم نشود.
-اگر دیدید که بعد از تزریق پُرکننده‌ها، لبی که دارید، آنی نیست که انتظارش را داشتید، می‌توانید به وضعیت طبیعی و اولیه خود بازگردید. به خاطر داشته باشید که پُرکننده لب قرار نیست شکل لب اصلی‌تان را کش داده یا آن را تغییر دهد. بنابراین اگر تزریقِ پُرکننده‌ها را متوقف کنید، لب‌هایتان به شکل اولیه‌شان برخواهند گشت. نگران نباشید.
منبع: webmd 

آیا شما فرد مناسبی برای جراحی زیبایی هستید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ