عمل‌های زیبایی بدون جراحی-قسمت سوم

مهرناز زاوه
افرادی که از آکنه رنج می‌برند، می‌توانند از لیزرهای دیودی نتیجه بگیرند. این لیزرها غدد چربی‌سازی که آکنه را تغذیه می‌کنند، از بین می‌برند.

در قسمت اول و دوم با چند نمونه از عمل‌های زیبایی بدون جراحی آشنا شدید. در اینجا گزینه‌های دیگری را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
لیزرهای دیودی
افرادی که از آکنه رنج می‌برند، می‌توانند از لیزرهای دیودی نتیجه بگیرند. این لیزرها غدد چربی‌سازی که آکنه را تغذیه می‌کنند، از بین می‌برند. لیزرهای دیودی مانند سایر لیزرهای غیرکاهنده صرفا به لایه های زیرین پوست نفوذ می‌کنند و به سطح پوست آسیب نمی‌زنند. قرمزی و التهاب پوست از جمله عوارض این عمل است، اما چندان باقی نمی‌ماند. دوره نقاهت شما نیز زیاد طول نمی‌کشد. برای کسب بهترین نتایج به چند جلسه درمانی نیاز دارید.
آی پی ال (پالس نوری شدید)
آی پی ال به مانند سایر لیزرها به لایه زیرین پوست یعنی درم نفوذ می‌کند. پالس‌های نوری با ایجاد گرما سلول های مرده پوست را از بین می‌برند و باعث می‌شوند یک لایه جدید در سطح پوست نمایان شود. در فرآیند آی پی ال بر خلاف لیزردرمانی از طیف نوری گسترده ای استفاده می‌شود که می‌تواند انواع لکه‌های پوستی را بر طرف سازد. فرآیند درمان معمولا دردناک است، بنابراین از دکتر بخواهید دارویی برای تسکین شما تجویز کند.
آی پی ال قرمزی ناشی از روزاسه و گودی زیر چشم را بر طرف می‌کند. با انجام چند جلسه درمانی، عروق خونی زیر پوست تسکین یافته و سطح پوست ایمن می‌ماند. لکه‌های ناخواسته مانند ملاسما از طریق آی پی ال قابل درمان هستند. این عمل با تحریک روند تولید کلاژن به رفع خطوط ریز و چین و چروک نیز کمک می‌کند.
پر‌کننده‌ها
پر‌کننده‌های آرایشی ترکیباتی هستند که با افزایش حجم بافت زیرین به صاف شدن پوست و رفع چین و چروک از سطح آن کمک می‌کنند. پزشکان آنها را به طور مستقیم به نقاط دلخواه تزریق می‌کنند. کلاژن قدیمی‌ترین و شناخته شده‌ترین پر کننده آرایشی است. هیالورونیک اسید، کلسیم، پلی ال لاکتیک اسید و پلی متیل متاکریلات نیز از جمله سایر ترکیبات قابل تزریق هستند.
نتایج حاصل از تزریق هیالورونیک اسید تا ۹ ماه یا بیشتر دوام دارد. تاثیر تزریق کلاژن در افراد مختلف متفاوت است، اما معمولا ۳ تا ۶ ماه دوام دارند. اما نتایج پلی متیل متاکریلات اغلب دائمی هستند.
شما می‌توانید از پر‌کننده‌های آرایشی برای رفع گودی زیر چشم‌ها هم استفاده کنید. پر کننده‌ها نقش بسزایی در رفع گودی، پف کردگی و خواب آلودگی چشم‌ها دارند. علاوه بر این، پر کننده‌ها می‌توانند برای ترمیم لب‌ها نیز مورد استفاده قرار بگیرند. تزریق کلاژن و هیالورونیک اسید یک راه حل موقتی است. شما می‌توانید با تزریق سلول‌های چربی به لب‌های خود از نتایج طولانی مدت بهره‌مند شوید.
منبع: webmd

آیا شما فرد مناسبی برای جراحی زیبایی هستید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ