این غذاهای خلق و خوی تان را بهتر می کنند!

پانته آ توتونپیان
اگر خلق و خو تان، آنچه که می خواهید نیست، غذاهایی بخورید که برای بهبود خلق و خو تان، به شما کمک کافی کنند.

جمله ی معروف “شما متشکل از چیزهایی هستید که می خورید” بسیار صحیح و قابل قدردانی است، وقتی که پای خلق و خو به میان می آید. بعضی از مردم نمی توانند درک کنند که بسیاری از مواد شیمیایی که خلق و خو و طبیعت ما را تشکیل می دهند و از آن ها تغذیه می کنیم از همین غذاهایی که می خوریم به دست می آیند

ماهیان سرد آبی
کمبود اسید های چرب امگا 3 در بدن، باعث کاهش بهره وری و جنبش انتقال دهنده ها و نرون های عصبی بدن می شود که می تواند مزاج شما را از حالت تعادل به هم بریزد.
ماهی های سرد آبی (که در آب های سرد با دمای زیر 68 درجه فارنهایت زندگی میکنند و معمولا رشد کم و زندگی طولانی تری دارند، بیشتر ماهی های معروف از این نوع هستند) مانند قزل آلا، تن و ساردین می توانند شما را به مسیر متعادل کردن مزاجتان برگردانند و به عنوان یک خوراک و غذای مختصر، اشتهای تان را نیز راضی نگه دارند.

غذاهایی برای بهبود خلق و خومغزها
مغزها منابع خوب دیگری برای اسیدهای چرب امگا 3 هستند.
این انتخاب به خصوص برای غذاهای گیاهی و سبزیجات ها خوب عمل می کند.
آرد جو را با گردو و بادام مصرف کنید؛ یا می توانید از مزایای مغزها در زمان شلوغی و ازدحام کار با یک ساندویچ کره بادام زمینی بهره بگیرید.

غذاهایی برای بهبود خلق و خواسفناج
اضافه کردن فولیک اسید به غذا، سطح هورمون سروتونین در مغز شما را بالا می برد و به طور همزمان مزاج شما را نیز آرام کند.
اسفناج پخته شده سرشار از فولیک اسید است و منبع خوبی برای جذب فولیک اسید است.
وقتی که سرحال نیستید و حال تان بد است، برای خود سالادی از اسفناج، لوبیا سفید و سبزیجات ریشه ای خرد شده درست کنید تا روحتان را تازه کنید و به مصرف فولات بدنتان کمک کنید.

غلات کامل
هر روز تعدادی غلات را در غذاهایتان جا دهید، با این کار روزانه مقدار زیادی سلنیم (عنصر مفیدی که جز مواد شیمیایی مفید برای بدن است، با نمادSe و عدداتمی 34 در جدول تناوبی، این عنصر برای فعالیت سلول ها لازم است ولی مصرف بیش از حد آن سمی و خطرناک است، از عنصر های غیرفلزی است و ضد اکساینده، به همین دلیل از واکنش های شیمیایی خطرناک در بدن جلوگیری می کند) به بدنتان وارد می شود.
فقدان سلنیم می تواند شما را دلواپس، کج خلق و مضطرب و دپرس کند.
برای اینکه روز خود را خوب و درست شروع کنید و وضعیت ذهنی خوبی نیز داشته باشید، برای صبحانه نان های با غلات کامل انتخاب کنید.

میوه های دارای پروتئین زیاد
رژیم غذایی روزانه تان را با میوه های دارای پروتئین زیاد مثل جو، موز، خرما و محصولات لبنی کم چرب پر کنید.
این میان معده های مقوی، بهترین منابع آمینو اسید تریپتوفان (یکی از 20 آمینواسید یاخته ی زنده، در ساختمان بسیاری از پروتئین ها وجود دارد، یکی از مهمترین سازنده های نرون ها و پیامرسان های عصبی مثل سروتونین و کوآنزیمهایی مثل نیاسین است. دارای حلقه آروماتیک، نور را در طول موج 280 نیز جذب می کند) هستند.
تریپتوفان، نقش مهمی در تنظیم مزاج بدن انسان دارد، کاهش تریپتوفان می تواند منجر به افزایش خشونت و عصبانیت شود، این آمینو اسید توسط بدن ساخته نمی شود، پس خیلی مهم است که آن را در طی غذاهای روزانه به دست آوریم.

میوه و سبزیجات تازه
سالم غذا خوردن، هم خوشمزه به نظر می رسد و هم حس خوبی به شما می دهد.
قند و شکرهای لذت بخش را دور بریزید و به جای آن ها از میوه ها و سبزیجات تازه استفاده کنید.
قند و شکر، قندخون شما را به طور ناگهانی بالا می برند یا پایین می آورند (بله، درست است، قند و شکر می توانند قند را پایین هم بیاورند) و شما را اخمو و بدعنق رها کنند؛ تغییر رژیم غذایی می تواند واقعا سخت و مشکل باشد، ولی باید قادر باشید در برابر وسوسه ها مقاومت نشان دهید!

غذاهای غنی از فیبر
با فیبر به جنگ بدمزاجی بروید.
غذاهای حاوی فیبر محلول شده، مانند جو، سیب، پرتقال و سیب زمینی های شیرین، هویج و لوبیا می توانند به شدت به مزاج شما کمک کنند. آن ها سرعت جذب قند در خون را پایین می آورند و از این رو به طور بالقوه قند خون و نوسانات مزاج را پایین می آورند.

مغز تخمه کدو
به دلیل وفور تریپتوفان و روی در مغزتخمه کدو، آن ها آرام بخش ها و میان وعده های خوبی هستند که تعادل را در قندخون در هر فصلی نگه می دارد.
با پختن آنها با نمک، فلفل، زردچوبه و زنجبیل، هم دانه ها را تمیز کنید و هم به جوانه های چشایی تان حالی بدهید!

تخم مرغ
روز خود را با یک صبحانه خانگی که به روحیه شما کمک می کند و انرژی شما را بالا می برد شروع کنید. تخم مرغ ها حاوی آمینو اسیدهایی هستند که موادشیمیایی که احساس خوبی را در بدن به وجود می آورند (مانند سروتونین) می سازند.
همچنین تخم مرغ شروع خوبی برای روز و صبحانه ی عالی ای برای جلوگیری از نوسان قندخون است.
پس یک املت درست کنید یا یک تخم مرغ را برای میان وعده ظهر بجوشانید یا یک تخم مرغ را با سبزیجات مورد علاقه خود املت کنید و از تاثیرات یک غذای کمک کننده مزاج لذت ببرید.

منابع ویتامین سی
کمبود ویتامین سی می تواند با اضطراب و عصبانیت مرتبط شود. مقاومت خود در برابر مریضی ها و مقاومت خود در برابر سموم را افزایش دهید و مزاج خود را بهبود دهید.
تمامی کارهای بالا را می توانید با افزودن پرتقال، فلفل دلمه ای ، سیب زمینی، بروکلی و کلم و سبزی به رژیم غذایی روزانه تان انجام دهید.
سبزی های با برگ تیره مثل اسفناج، کلم و برگ چغندر، شامل مقدار زیادی منیزیم آرام بخش هستند که به همان اندازه خوب هستند که ویتامین های گروه B خوب هستند.

منبع : phow.ir

غذاهایی که افراد شاد می‌خورند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ