باورهای غلط درباره تست‌های بارداری خانگی

مهرناز زاوه
با اینکه این تست‌ها از سال ۱۹۷۶ باب شده است، اما باروهای غلطی درباره آنها وجود دارد که در اینجا به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم.

فکر می‌کنید میزان دشواری و پیچیدگی تست‌های خانگی بارداری چقدر است؟ شما روی نواری ادرار کرده و با کمک آن متوجه خواهید شد که آیا قرار است بچه‌دار شوید یا نه. با اینکه این تست‌ها از سال ۱۹۷۶ باب شده است، اما باروهای غلطی درباره آنها وجود دارد که در اینجا به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم. 
تست‌های خانگی بلافاصله تأیید می‌کنند که شما باردار هستید
باید گفت تحقیقات نشان می‌دهد تست‌های بارداری تست‌های دقیقی هستند که می‌توانند تا بیش از ۹۷ درصد میزان بارداری را شناسایی کرده و نشان دهند، اما شاید بلافاصله به شما جواب ندهد. در واقع حدود ۵ روز طول می‌کشد تا یک تخم بارورشده خودش را به داخل رحم برساند و پیوند ایجاد کند. علاوه بر این عواملی مانند استرس هم می‌تواند زمان تخمک‌سازی را به تعویق بیاندازد، بنابراین حتی اگر برنامه‌ریزی کرده باشید تا همه چیز سر موعد رخ دهد، ممکن است بدن در این زمینه کمی دچار تأخیر شود.
هیچ چیز نمی‌تواند نتایج تست‌های بارداری خانگی را دچار خطا کند
چیزهایی مانند ورزش، غذایی که می‌خورید، استرس و حتی نوشیدن مشروبات الکلی و سیگار کشیدن بر هورمون hCG (هورمونی که در دوران بارداری ترشح می‌شود) زمانی که تخم بارور شده، تأثیری نخواهد داشت. اما برخی روش‌های درمان باروری که شامل hCG بوده ممکن است به نتایج مثبت غلطی بیانجامد. 
در یک بارداری سالم، سطوح hCG هر دو تا سه روز دو برابر می‌شود. از آنجایی که تست‌های خانگی تنها این مسئله را ارزیابی می کنند که آیا در کل این هورمون وجود دارد یا نه، بنابراین اگر از داروهای باروری استفاده می‌کنید بهتر است حتما تحت نظر پزشک باشید. پزشک به شما خواهد گفت که بهترین زمان برای انجام این تست، چه زمانی است.
تست‌های ادرار جدید می‌توانند جنسیت بچه را هم بگویند
احتمالا دوست دارید هرچه سریع‌تر بدانید که جنسیت بچه‌تان چیست، اما تست‌های خانگی ادرار برای تعیین جنسیت بچه کارایی ندارند. در واقع هیچ نوع هورمون جنسی از طریق ادرار مشخص نمی‌شود. هورمون hCG برای پسر و دختر به یک میزان افزایش می‌یابد بنابراین از طریق تست ادرار، به هیچ طریق نمی‌توان جنسیت نوزاد را شناسایی کرد.
منبع: prevention 

آیا صبح بهترین زمان برای انجام تست بارداری است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ