فشار خون بالا مشکلی که گریبان همه را می گیرد!

jalalvand
عدم تحرک، زندگی شهرنشینی، استفاده بیش از اندازه نمک، مصرف غذاهای حاضری و کنسروی، همه و همه می‌توانند زمینه ابتلا به فشار خون بالا را در افراد مختلف بالا ببرند. دکتر فرشاد روشن ضمیر- استاد فارماکوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سایت الو دکتر اطلاعات مفیدی را درباره فشار خون بالا و داروهای مناسب آن در اختیار ما قرار داده است که در مطلب زیر می خوانید.

از درون بدن خود خبر دارید؟

امروزه تغییر سبک زندگی زمینه ابتلا به بسیاری از بیماری ها را فراهم کرده است. دیابت، چاقی ، فشار خون بالا و … بیماری هایی محسوب می شوند که افراد زیادی را به خود مبتلا می کنند.

فشار خون بالا می تواند برای افراد دردسرهای زیادی را به همراه داشته باشد. « دکتر فرشاد روشن ضمیر» استاد فارماکوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، می‌گوید:«اختلال فشار خون بالا یکی از مشکلات شایع محسوب می‌شود به طوریکه در حدود 20 تا 25 درصد جمعیت به این مشکل مبتلا هستند.

بسیاری از افرادی که به فشار خون بالا مبتلا می شوند در ابتدا از این مشکل آگاه نیستند چون فشار خون بالا در بسیاری از موارد بدون علامت است و همین مسئله می‌تواند طی سالیان دراز باعث آسیب به دیواره‌های عروق در قسمت های مختلف بدن شود. ابتلا به فشارخون بالا و مشکلات ناشی از آن، صدمات بسیار بالایی را برای فرد، جامعه ، سیستم سلامت و درمان، بیمه ها و … در پی دارد.

به همین دلیل با تشخیص به موقع و تجویز داروی مناسب، می‌توان آن را تا حدود زیادی کنترل کرد. داروی والزومیکس که شرکت داروسازی عبیدی آن را رونمایی کرد، دارویی است که از ترکیب دو داروی مهم فشار خون، درست شده و می‌تواند به کنترل فشارخون بالای بیماران کمک کند.

در بسیاری از موارد افراد ممکن است دارو را چند بار در طول روز به اشتباه بخورند یا تکرار مصرف دارو در طی روز را فراموش کنند، ساخت داروی والزومیکس این امکان را به بسیاری از مبتلایان می دهد که با خوردن یک قرص در 24 ساعت ، فشارخون بالا را کنترل کنند.

این دارو در ایران عملا در دسترس نبوده و در آمریکا مشابه چنین دارویی مورد استقبال مردم آن کشور قرار گرفته است. ساخت چنین دارویی به دلیل ترکیبی بودن، سخت محسوب می‌شود با این حال داروسازی دکتر عبیدی این دارو را توانسته است برای اولین بار در کشور، تولید و روانه بازار کند.»

دارو کافی است؟

فرد برای کنترل فشار خون بالا، علاوه بر مصرف دارو، باید کارهای دیگری هم انجام دهد. «دکتر روشن ضمیر» می‌گوید:«مصرف داروی خوب در صورتی که بیمار آن را به درستی و به هنگام استفاده کند، می‌تواند به کنترل فشار خون کمک کند.

البته فرد باید اقدام به تغییر سبک زندگی خود کند و علاوه بر کاهش وزن، رژیم غذایی خود را نیز کنترل کند و از کشیدن سیگار و مصرف الکل یا هر عامل زمینه‌ساز بپرهیزد. در واقع عدم رعایت سبک زندگی سالم، می‌تواند تاثیرات دارو را کم کند.

هر چه پیشگیری و کنترل سریع‌تر انجام شود، احتمال آسیب به بدن کمتر خواهد بود به همین دلیل افراد باید در هر سنی که هستند حتی از سن جوانی، از پزشک بخواهند فشار خون آن ها را بررسی کند، انجام چنین کاری به تشخیص و کنترل زود هنگام کمک می کند و آسیب کمتری به بدن وارد خواهد شد.

البته برای اطمینان از مشکل فشار خون بالا، بررسی آن برای یک بار کافی نیست و در صورت بالا بودن فشار، باید مجددا حدود یک هفته بعد بررسی انجام شود.»

لینک مرتبط: دارویی جدید برای کنترل فشارخون‌!

نمای نزدیک والزومیکس؛ داروی جدید فشار خون!

بخور و نخورها فشارخون بالا!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ