آیا عکس ها و فیلم سانحه دوچرخه سوار ایرانی واقعی است؟!

jalalvand
مربی و رئیس انجمن دوچرخه سواری جانبازان و معلولان ایران گفت: عکس و فیلم انتشار یافته در فضای مجازی در خصوص نحوه و چگونگی رخداد سانحه برای بهمن گلبارنژاد دوچرخه سوار شایسته ایرانی در پارالمپیک ریو واقعی نیست.

فرهاد عصفوری روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در زنجان افزود: در خصوص وقوع این رخداد بسیار تلخ و ناگوار، حرف و حدیت های ضد و نقیضی به گوش می رسد که در واقع چنین نیست.
وی اظهار کرد: اولین نفری بودم که به محل حادثه رسیدم و دوچرخه سواری را دیدم که در حدود 35 کیلومتری بر اثر برخورد با جدول کنار مسیر، بی حرکت بر زمین افتاده است، بلافاصله از خودرو پیاده شده و نزدیک رفتم و از دیدن ‘بهمن’ سخت یکه خوردم.
عصفوری که از این حادثه بسیار اندوهگین و متاثر بود افزود: بلافاصله آمبولانسی که در پشت گروه اصلی حرکت می کرد به بالین دوچرخه سوار سانحه دیده ایرانی رسید و عوامل آن با استفاده از برانکارد، بهمن را به درون آمبولانس جهت اعزام به بیمارستان انتقال دادند.
این مربی ادامه داد: بی درنگ به درون آمبولانس خزیده و نگران در کنار ‘بهمن’ نشستم و ایشان از وجود کلار (تجهیزات ثابت سازی گردن) دور گردن خود ابراز ناراحتی می کرد و خواستار بازکردن این وسیله پزشکی بود که این نیز دور از انتظار بود.
عصفوری افزود: مواظب بودم که ماسک اکسیژن از صورت بهمن دور نشود و مدام به ایشان گوشزد می کردم که اگر اکسیژن نرسد بیم سکته وجود دارد در نزدیک بیمارستان به ناگهان پلک هایش را به روی هم گذاشت و چون ایست قلبی کرده بود بنابراین عملیات نجات جان وی از سوی تیم احیاء بیمارستان نیز نتیجه نداد.
وی تصریح کرد: گلبار نژاد در کمال ناباوری جان خود را از دست داد و کاروان های ورزشی به خصوص کاروان ایران در پارالمپیک ریو را سخت متاثر و اندوهگین کرد.
عصفوری یادآور شد: متاسفانه بهمن در سر پیچ و در یک مسیر سرازیری که سرعت دوچرخه به 70 تا 85 کیلومتر در ساعت نیز می رسید به یکباره کنترل دوچرخه را از دست داده و به دلیل برخورد با مانع سیمانی دچار ضربه مغزی شده بود.
وی تصریح کرد: از این دوچرخه سوار که صاحب یک نوه نیز بود، 2 پسر به نام های علی و محمد به یادگار مانده است که طلب عفو و مغفرت از خداوند منان برای این مرحوم و صبر و شکیبایی به خانواده و نزدیکانش دارم.
به گزارش ایرنا، آخرین اردوی دوچرخه سواری جانبازان و معلولان به منظور اعزام به بازیهای پارالمپیک ریو 2016 با حضور مرحوم گلبارنژاد از 25 مرداد به مدت 10 روز در زنجان و زیر نظر فرهاد عصفوری به عنوان مربی و رئیس انجمن دوچرخه سواری جانبازان و معلولان ایران تمرین های خود را انجام داد.
این اردو با هماهنگی های صورت گرفته با پلیس راه استان در اتوبان زنجان – تبریز و مسیر روستای گوزلدره واقع در جاده ترانزیت زنجان – قزوین و در 2 رشته استقامت و تایم تریل برگزار شد تا تنها دوچرخه سوار اعزامی به بازی های پارالمپیک با آمادگی بهتر و بیشتری عازم ریو شود.
این دوچرخه سوار نوگذشته تجربه حضور در المپیک 2012 لندن و بازی های آسیایی گوانگ ژو چین، اینچئون کره جنوبی، مالزی و اسپانیا را در کارنامه خود داشت.
بهمن گلبارنژاد دوچرخه سوار ایران عصر شنبه /27 شهریور جاری/ در جریان رقابت های دوچرخه سواری جاده بازی های پارالمپیک 2016 ریو بر اثر حادثه از ناحیه گردن آسیب دید که پس از انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحت وارده، درگذشت.
«گلبارنژاد» متولد 13 خرداد 1347 در شیراز بود و 2 فرزند پسر 28 و 24 ساله از خود به یادگار گذاشت.
وی که دارای 12 مدال طلا و یک نقره مسابقات بین المللی است، 20 ساله بود که از استان فارس به جبهه رفت و در منطقه مهران در اثر انفجار مین دشمن پای چپش را تا زیر زانو از دست داد.

منبع: ایرنا

لینک مرتبط: علت مرگ بهمن گلبارنژاد دوچرخه سوار پارالمپیکی

مرگ دوچرخه سوار ایرانی + کدام ورزشکاران بیشتر در معرض خطرند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ