بهترین مواد و ترکیبات سالاد برای کاهش وزن

مهرناز زاوه
همان‌طور که می‌دانید افراد و رژیم‌های غذایی‌شان با هم تفاوت دارند. اما اگر برای کاهش وزن با کمبود زمان مواجه هستید، باید سعی کنید بیشتر سالاد بخورید.

همان‌طور که می‌دانید افراد و رژیم‌های غذایی‌شان با هم تفاوت دارند. اما اگر برای کاهش وزن با کمبود زمان مواجه هستید، باید سعی کنید بیشتر سالاد بخورید.
مادامی که از خوردن مواد افزودنی چرب مانند گوشت قرمز و نودل‌های ترد و برشته پرهیز کنید، استراتژی شما نتیجه خواهد داد. مسیر موفقیت برای کاهش وزن ممکن است به آرامی پیش برود، اما با افزودن ترکیباتی به ظرف سالادتان که باعث افزایش میزان متابولیسم شده، میزان گرسنگی‌تان را کم کرده و یا چربی‌های کمی را آب می‌کند، مصرف روزانه سبزیجات شما می‌تواند به ابزار مفید و مؤثری در کمک به شما برای سریع‌تر رسیدن به اهداف‌تان تلقی شود. در اینجا به برخی از این ترکیبات اشاره می‌کنیم که حتما برایتان جالب خواهد بود. 
فلفل شیرین
احتمالا می‌دانید که فلفل تند باعث افزایش سرعت متابولیسم می‌شود، اما آیا می‌دانستید که نوع شیرین آن که شبیه دلمه است هم تأثیرات مشابهی به همراه دارد؟ همه این خواص به خاطر یک ترکیب افزایش‌دهنده میزان متابولیسم در آن به نام دی‌هیدروکاپسیات است. طی تحقیقی، شرکت‌کنندگانی که این ترکیب را مصرف نمودند، میزان فعالیت متابولیسم آنها تقریبا دو برابر گروه دیگری از شرکت‌کنندگان بود که دارونما مصرف کرده بودند. از طرفی فلفل‌های دلمه‌ای قرمز و سبز سرشار از ویتامین C هستند – ماده‌ای مغذی که می‌تواند با هورمون استرس که مسبب ذخیره چربی در معده است، مبارزه کند. شما می‌توانید آن را با آووکادو، پیاز، لوبیای سیاه، گوجه‌فرنگی، سرکه بالزامیک و فلفل تازه بخورید.
تخم‌مرغ
اگر می‌خواهید پول‌ کمتری خرج کرده و میزان سلامتتان را ارتقاء دهید و هم‌زمان وزن‌تان را هم کم کنید بهتر است به‌جای منابع گران‌تر پروتئین مانند مرغ به سبزیجات‌تان، تخم‌مرغ بیافزایید. سفیده تخم‌مرغ در سرکوب میل گرسنگی بسیار مؤثر بوده و زرده آن حاوی ماده‌ای مغذی به نام کلین است که می‌تواند با چربی مبارزه کند. کار این ماده، سرکوب هورمون افزایش‌دهنده گرسنگی به نام لیپتین است که ویارهای بین وعده‌های غذایی را بالا می‌برد. از طرفی تخم‌مرغ باعث افزایش قدرت بدن در جذب آنتی‌اکسیدانی به نام کارتنوئید می‌شود که محافظ قلب بوده و دشمن سرطان است و در سالاد سبزیجات یافت می‌شود که حاوی بروکلی، کلم دکمه‌ای، هویج و سیب‌زمینی شیرین یافت می‌شود. می‌توانید آن را با هویج، قارچ، روغن زیتون فوق خالص و فلفل تازه بخورید.
هلو 
شما می‌توانید تکه‌های خوشمزه و آبدار هلو را به سالاد سبزیجات خود بیافزایید. تحقیقات نشان می‌دهند که این میوه حاوی ترکیبات فنولی بوده که باعث تغییر ویژگی‌های ژن‌های مختلف به منظور پیشگیری از چاقی،‌ کلسترول بالا، التهاب و دیابت می‌شود. شما می‌توانید آن را همراه با شاهی، پیاز قرمز، گوجه‌فرنگی و میگوی گریل‌شده بخورید.
حبوبات
همیشه گفته شده که بهتر است پروتئین حیوانی را با منابع گیاهی حاوی مواد مغذی در رژیم غذایی‌تان جایگزین کنید – چرا که این کار باعث کاهش خطر بیماری‌های مزمنی مانند سرطان، بیماری‌های قلبی‌عروقی، دیابت و چاقی خواهد شد. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که رژیم‌های غذایی با کالری کم داشته‌ و حدود چهار هفته حبوبات مصرف کردند، نسبت به افرادی که رژیم غذایی با کالری داشته که در آن لوبیا وجود نداشت وزن بیشتری کم کردند و این به خاطر محتوای فیبر آن بوده که خاصیت اشباع‌کننده بالایی دارد. در واقع آنها به این نتیجه رسیدند که خوردن ۱۶۰ گرم – یا چیزی بیش از نصف فنجان- از حبوبات باعث می‌شود تا افراد حدود ۳۱ درصد احساس اشباع بودن بیشتری داشته باشند. شما می‌توانید آن را با تربچه، پرتقال، پیازچه و یا سس مرکبات میل کنید.
پیاز
یک بسته نعناع بردارید و رویش را با پیاز بپوشانید. این سبزی خوشمزه و کم‌کالری عطر و طعم خاصی به ترکیب بی‌طعم کاهو و کلم می‌افزاید، در حالی‌که به طور همزمان میزان استقامت شما را هم زیاد می‌کند (که همین مسئله باعث می‌شود بتوانید کالری بیشتری در باشگاه کم کنید) و میزان چربی‌های بدن‌تان هم کاهش یابد. در واقع این خاصیت پیاز به خاطر فلاونید قدرتمند موجود در آن به نام کوئرستین است که باعث افزایش جریان خون شده و می‌تواند اثرات ورزش را با افزایش تولید واحد‌های تولید انرژی در سلول‌ها ارتقاء دهد. می‌توانید آن را همراه خیار، گوجه، هویج و نخود بخورید.
تن ماهی
ماهی تن منبع اولیه دوکوزاهگزاانوییک اسید  است، چربی امگا۳ قدرتمندی که می‌تواند سلول‌های چربی جوان را در شکم منقبض نموده و آنها را از بین ببرد. گفته می‌شود که تن ماهی، ماهی‌ای با جیوه کم بوده و با اطمینان خاطر می‌توانید دو تا سه بار در هفته آن را بخورید. توصیه می‌شود که آن را همراه با اسفناج، گوجه‌فرنگی، فلفل سبز، خیار، پیاز و سس یونانی میل کنید.
منبع: eatthis 

اشتباهاتی که هنگام درست کردن سالاد مرتکب می‌شوید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ