اشتباهاتی که در رابطه با موهای خاکستری‌تان مرتکب می‌شوید

مهرناز زاوه
خیلی از شما ممکن است برای یک‌دست نگه داشتن و رسیدگی به موهای خاکستری‌تان، اشتباهاتی مرتکب شوید و هرگز متوجه ایت قضیه نباشید. در این‌جا به برخی از شایع‌ترین این اشتباهات می‌پردازیم.

خیلی از شما ممکن است برای یک‌دست نگه داشتن و رسیدگی به موهای خاکستری‌تان، اشتباهاتی مرتکب شوید و هرگز متوجه ایت قضیه نباشید. در این‌جا به برخی از شایع‌ترین این اشتباهات می‌پردازیم.
اشتباه: استراتژی خاصی برای خاکستری شدن موهایتان ندارید
اگر آمادگی آن را دارید تا با آغوش باز از رنگ طبیعی موهایتان استقبال کنید، تنها کنسل کردن قرار سالن آرایش در این راه کافی نیست. اگر این کار را می‌کنید، بعد از مدتی خواهید دید که تا زمانی که هر تکه کوچک از موهای رنگ‌شده‌تان را کوتاه نکنید ریشه‌های بیش از حد رشدیافته موهایتان مخفی مانده و معلوم نمی‌شوند. برای درست کردن این وضعیت، می‌توانید هر شش یا هشت هفته یک‌بار به آرایشگر متخصص‌تان که رنگ مو می‌گذارد مراجعه کنید تا تغییرات لازم را ایجاد کند و از او بخواهید تا رنگ اصلی موهایتان را روشن‌تر کرده و ریشه‌هایی را که به مراتب کمرنگ‌تر است در بعضی جاهایی که مو هایلات شده به هم ببافد. این مسئله باعث می‌شود تا موهای خاکستری‌تان به مرور خود را نشان دهند.
اشتباه: آب حمام را تصفیه نمی‌کنید
به خاطر داشته باشید آبی که حاوی ترکیبات سنگین و مواد معدنی است باعث می‌شود تا موهای خاکستری‌تان کثیف و پررنگ به نظر بیاید. فراموش نکنید که در آب حمام مقادیری کلر هم وجود دارد که باعث می‌شود موهای خاکستری‌تان مات‌تر و زبرتر از آنچه هست بشود. برای درست کردن این وضعیت، سردوشی خود را عوض کرده و از سردوشی‌هایی استفاده کنید که می‌توانند مواد معدنی سنگین و کلر را تصفیه کنند. از طرفی می‌توانید از شامپوهایی استفاده کنید که اثرات ناشی از ترکیبات سنگین آب را ترمیم کرده و مانع از تجمع رسوبات می‌شوند.
اشتباه: برای رفتن به استخر (یا دریا) آماده نمی‌شوید
فرقی نمی‌کند که هدف‌تان رفتن به استخر باشد یا می‌خواهید تعطیلات به کنار دریا بروید، موهای خاکستری شما به خاطر این مسئله، رنگ و رو رفته‌تر به نظر می‌آیند. کلر باعث می‌شود تا موهایتان مات به نظر آمده و از طرفی ته‌رنگ سبز به آن خواهد داد و آب شور دریا هم مو را پررنگ نشان می‌دهد. برای درست کردن این وضعیت، پیش از رفتن به استخر یا دریا، به موهایتان نرم‌کننده بمالید، این کار باعث می‌شود دسته‌های مویتان نمک و کلر موجود در این آب‌ها را به خود جذب نکند.
اشتباه: هر روز از شامپوی ارغوانی استفاده می‌کنید
این یکی از موقعیت‌های بسیار دشوار است: در واقع شما می‌خواهید از شر ته‌رنگ‌های تیره‌ای خلاص شوید که موهای خاکستری به خود می‌گیرند، اما استفاده از شامپوهای ارغوانی،‌ که آن ته‌رنگ‌های برنزی یا تیره را از بین می‌برد اغلب موها را به رنگ بنفش روشن خواهد کرد. برای درست کردن این وضعیت، به جای استفاده از شامپوهای رنگی به طور روزانه، هر دو هفته یک‌بار از نرم‌کننده‌ استفاده کنید؛ چرا که باعث خنثی کردن یا از بین بردن ته‌رنگ‌های پررنگ یا کدر موهای خاکستری‌تان خواهد شد و از طرفی دسته‌های زبر موها را کمی نرم‌تر خواهد کرد. این مسئله منجر به روشن‌تر شدن موهای خاکستری شده و طراوت و شادابی آن را بیشتر نشان خواهد داد. 
اشتباه: از روغن‌های مو استفاده نمی‌کنید
می‌دانیم که قرار دادن یا استفاده از روغن بر روی مو شاید کاری عجیب‌غریب باشد اما حقیقتی این است که در حال حاضر موهایتان به مراتب خشک‌تر، زبرتر و شلخته‌تر از قبل به نظر می‌آید. همانطور که می‌دانید پختن غذا با روغن باعث نرم‌تر شدن آن می‌شود. همین مسئله درباره موها هم مصداق داشته و استفاده از روغن روی مو باعث نرمی آن شده و زبری آن را کمتر خواهد کرد. برای درست کردن این وضعیت، فرقی نمی‌کند که بگذارید موهایتان به طور طبیعی خشک شود یا از سشوار برای خشک کردن آن استفاده کنید، بهتر است موهای نسبتا مرطوب خود را به چند قطره روغن مانند روغن مخصوص مو آغشته کرده و برای آنکه موهایتان نرم‌تر و سالم‌تر به نظر بیاید، بیشتر روغن را روی دسته‌هایی با ارتفاع متوسط و انتهای آن بمالید.
منبع: prevention 

روش‌هایی برای جذاب ساختن موهای خاکستری

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ