۹ ترفند ضدپیری برای داشتن لبخندی جوان‌تر

مهرناز زاوه
اولین چیزی که سن‌تان را بالا می‌برد، داشتن دندان‌های زرد و لک شده است. گزینه‌های زیادی برای رفع زردی دندان وجود دارد که بلیچینگ یا سفید کردن یکی از آنها است.

در این مطلب قصد داریم شما را با 9 ترفند عالی برای داشتن یک لبخند جوان‌تر آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.
1. سفید کردن دندان‌ها
اولین چیزی که سن‌تان را بالا می‌برد، داشتن دندان‌های زرد و لک شده است. رژیم غذایی و از بین رفتن مینای دندان بیشترین تاثیر را در این مورد دارند. گزینه‌های زیادی برای رفع زردی دندان وجود دارد که بلیچینگ یا سفید کردن یکی از آنها است. سعی کنید بهترین گزینه را برای دندان‌هایتان انتخاب کنید. مصرف دارو معمولا به کسانی توصیه می‌شود که دندان‌های سالم، کامل و پر نکرده دارند.
2. تغییر فرم لبخند
ارتودنسی فقط برای کسانی نیست که دندان‌های جلو آمده دارند. فرم دندان‌ها با افزایش سن تغییر شکل پیدا می‌کند. گاهی اوقات وقتی کسی می‌خندد، سیاهی دندان‌های کناری‌اش توی چشم می‌زند، چون لبخندش دیگر چندان دیده نمی‌شود. استفاده از ارتودنسی کمک می‌کند که دندان‌های نامنظم و جلو آمده شما اصلاح شوند و سر جایشان قرار بگیرند.
3. تزریقات
حجم لب‌ها با افزایش سن کاهش می‌یابد؛ متخصصان زیبایی توصیه می‌کنند از پرکننده‌های پوستی مانند یوویدرم، رستیلان و پرلین که حاوی هیالورونیک اسید هستند، برای بازگرداندن حجم از دست رفته لب‌ها استفاده کنید. این مواد تزریقی از رطوبت بدن برای بازگرداندن حجم از دست رفته لب‌ها استفاده می‌کنند. برای استفاده از مواد پر کننده بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت کنید یا از توصیه‌های یک جراح پلاستیک برای به دست آوردن نتیجه دلخواه استفاده کنید.
4. بهترین رژ لب را انتخاب کنید
انتخاب رژ لب مناسب نقش به‌سزایی در بهبود فرم لبخند شما دارد؛ استفاده از رژ لب‌های خنثی‌کننده‌ی رنگ زرد یا لکه‌های دندان باعث می‌شود دندان‌هایتان سفیدتر به نظر بیایند. به طور کلی، رنگ‌های تیره و مات باعث می‌شوند که دندان‌های شما بی‌رنگ به نظر برسند. استفاده از یک رژ لب با رنگ سرد کمک می‌کند که هرگونه زردی و لک از دید سایرین ناپدید شود. همچنین توصیه می‌شود از رژهای مرطوب‌کننده استفاده کنید تا اسیر عوارض خشکی لب نشوید.
5. از شر چین و چروک بالای لب خلاص شوید
چین و چروک‌های بالای لب چه به خاطر نور آفتاب پدید آمده باشند، چه به دلیل سیگار کشیدن و چه عوامل ژنتیکی، می‌توانند شما را سال‌ها مسن‌تر نشان دهند. مواد حجم‌دهنده لب معمولا این چین و چروک‌ها را از بین می‌برند. با این حال، گفته می‌شود که لیزردرمانی تاثیر بیشتری دارد و حتی خطوط ریز پشت لب را نیز برطرف می‌کند. شما می‌توانید با انجام یک یا دو جلسه لیزردرمانی به نتیجه دلخواه خود دست یابید. البته یک دوره نقاهت یک هفته‌ای را سپری خواهید کرد. نتایج این درمان دائمی است. استعمال کرم‌های ضد آفتاب در بیرون از خانه نیز کمک شایانی به جلوگیری از بروز چین چروک در پشت لب‌های شما خواهد کرد.
6. به پس‌رفت لثه رسیدگی کنید
پس‌رفت لثه یکی از دلایل شایع پیری دهان و دندان است. با افزایش سن، لثه به علت عدم رعایت بهداشت، محکم مسواک زدن و کاهش طبیعی تولید کلاژن در بدن تحلیل رفته و دچار پس‌رفت می‌شود. به گفته متخصصان امر، مسواک زدن با شدت، بیشترین تاثیر را دارد. اگر با این مشکل مواجه هستید، توصیه می‌شود از مسواک‌های برقی استفاده کنید و مسواک‌های دستی سنتی را کنار بگذارید تا فشار اضافی به دندان‌هایتان وارد نشود.
7. مواد پرکردنی دندان‌ها را بیرون بیاورید
یکی از مشخصه‌های پیری لبخند، داشتن روکش‌های فلزی و مواد پرکردنی متعدد درون دهان است. با دندانپزشک خود مشورت کنید تا ببینید چه جایگزینی برای ترمیم دندان‌های پرکرده قدیمی وجود دارد. امروزه از مواد هم‌رنگ دندان برای ترمیم و پرکردن دندان‌ها استفاده می‌شود که اغلب به کاشت تاج فلزی نیازی ندارد. مواد هم‌رنگ ساخته شده از رزین بهتر از مواد آمالگام هستند که به مرور زمان باعث تضعیف دندان‌ها می‌شوند.
8. از روکش استفاده کنید
اگر از فرم لبخند خود ناراضی هستید، استفاده از روکش را مد نظر قرار دهید. روکش کردن پیچیده‌ترین راه بازگشت جوانی دندان‌های شماست. روکش‌ها از جنس پروسلین (چینی) هستند و به دندان‌های اصلی شما پیوند داده می‌شوند. روکش‌های چینی قادرند شکل، تراکم، اندازه، حالت و رنگ دندان‌های شما را اصلاح کنند. اما خرج زیادی روی دست‌تان می‌گذارند و معمولا بین 2 تا 6 میلیون تومان هزینه دارند. با این حال، یک گزینه بادوام محسوب می‌شوند و اغلب 10 تا 20 سال برای‌تان کار می‌کنند. روکش‌های رزین ارزان‌تر هستند، اما تنها 4 تا 8 سال دوام دارند.
9. لبخند بزنید!
ساده‌ترین راه برای رفع پیری دهان و دندان این است که لبخند بزنید؛ مطالعه منتشر شده در مجله روانشناسی و پیری نشان می‌دهد که لبخند زدن به تنهایی سن و سال شما را پایین‌تر می‌آورد. در این مطالعه از شرکت‌کنندگان خواسته شد به دو تصویر از یک فرد توجه کنند. به زعم آنها، فرد در تصویری که لبخند بر لب دارد، جوان‌تر از تصویر دیگر به نظر می‌رسید.
منبع: prevention 

راهکارهای عالی برای داشتن یک لبخند زیبا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ