۱۲ اشتباه بد در تمرینات هوازی برای کاهش وزن-قسمت اول

مهرناز زاوه
تنظیم یک برنامه بهتر، خریدن کفش مناسب و اصلاح عادات غذایی نیز از جمله عواملی هستند که شما را در راه کاهش وزن یاری خواهند کرد. اما اشتباهات زیادی وجود دارد که ممکن است با انجام آنها از مسیر مورد نظر خود دور شوید.

صرف اینکه هر روز یک تمرین تکراری داشته باشید، متضمن این نیست که وزن کم خواهید کرد. تنوع ممکن است تنها چیزی باشد که برنامه تمرینی شما به آن نیاز دارد. تنظیم یک برنامه بهتر، خریدن کفش مناسب و اصلاح عادات غذایی نیز از جمله عواملی هستند که شما را در راه کاهش وزن یاری خواهند کرد. اما اشتباهات زیادی وجود دارد که ممکن است با انجام آنها از مسیر مورد نظر خود دور شوید. در این مطلب به معرفی 12 اشتباه بد در تمرینات هوازی می‌پردازیم که می‌توانید با اجتناب از آنها وزن کم کنید.

1. انجام یک عالم تمرینات هوازیِ یکنواخت

انجام تمرینات سبک و کم‌شدت در مواقعی که به خاطر یک تمرین سنگین از روز قبل خسته‌اید، مشکلی ندارد. اما اگر به انجام تمرینات سبک عادت کنید، در بلندمدت به نتایج مورد نظرتان دست نخواهید یافت. به عنوان مثال، تمرین پریدن با دستگاه کاردیو را امتحان کنید و ضربان قلب خود را 80 درصد افزایش دهید. این تمرین یک قدرت مضاعف به شما می‌بخشد و کمک می‌کند که در زمان کمتر به تناسب اندام برسید.

2. غذا نخوردن قبل از تمرین هوازی

اغلب افراد فکر می‌کنند باید با شکم خالی تمرین کنند. این در حالی است که با این کار انرژی لازم برای تمرین کردن را نخواهند داشت. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند قبل از تمرین استیک و تخم‌مرغ بخورید. حتی می‌توانید یک میان وعده کوچک بخورید تا دچار کمبود انرژی نشوید. مثلا می‌توانید یک نوشیدنی انرژی‌زا بنوشید یا یک عدد موز بخورید. تغذیه مناسب به شما کمک می‌کند که یک برنامه تمرینی موفق را سپری کنید. همچنین می‌توانید از غذاهای مختلف استفاده کنید تا تفاوت ایجاد شده در تمرینات‌تان را مشاهده کنید.

3. عدم تمرکز

به گفته مربیان ورزشی، عدم تمرکز یکی از بزرگ‌ترین و رایج‌ترین مشکلات ورزشکاران است. عدم تمرکز باعث می‌شود که در تمرینات خوب عمل نکنید. خواندن پیام‌های دریافتی، چک کردن ایمیل، گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی و سلفی گرفتن از جمله عواملی هستند که ذهن شما را از تمرین منحرف می‌کنند. حتی اگر حین انجام این امور عرق بریزید، باز هم به اندازه کافی موثر نخواهد بود. اگر می‌خواهید خود را به چالش بکشید، باید حین تمرینات هوازی از خود بپرسید، «آیا به اندازه کافی به خودم فشار می‌آورم؟» یا اینکه «آیا می‌توانم فشار بیشتری به خودم بیاورم؟». با طرح این پرسش‌ها، بی‌درنگ در روند تمرینات خود پیشرفت خواهید کرد. اگر تمرین خود را برای جواب دادن به تلفن همراه‌تان قطع کنید، قطعا نتیجه نخواهید گرفت و تمرین کردن سودی برایتان نخواهد داشت.

4. عدم تمرکز بر شدت تمرینات

این شدت تمرینات است که باعث افزایش نرخ متابولسیم اساسی (BMR) در شما می‌شود و نوع تمرینات نقشی در این زمینه ندارد. برای داشتن یک برنامه مناسب، می‌توانید در کلاس‌های ورزشی شرکت کنید یا به باشگاه بروید و یک مربی خوب بگیرید که فشار لازم را به شما وارد کند. چون ممکن است علی‌رغم اینکه تمرین هوازی انجام می‌دهید، میزان متابولیسم پایه بدن‌تان تغییری نکند، چون فشار لازم را به خود وارد نمی‌کنید.

5.فکر می‌کنید تمرین هوازی بیشتر، مساوی است با غذای بیشتر

پس از اتمام تمرین باید چیزی بخورید، اما نباید مستقیما به شیرینی‌فروشی بروید! اگر می‌خواهید وزن کم کنید یا به تناسب اندام برسید، حجم کاری‌تان باید از مقدار کالری‌های مصرفی‌تان بیشتر باشد. تا زمانی که مقدار کالری دریافتی‌تان از مقداری کالری که می‌سوزانید کمتر باشد، تناسب اندام خواهید داشت. و این امر با داشتن یک رژیم غذایی پر از قند و چربی میسر نخواهد شد، حتی اگر به شدت تمرین کنید. توجه داشته باشید: بسیاری از افراد وقتی به طور منظم ورزش می‌کنند، دیگر به مقدار کالری مصرفی‌شان توجه نمی‌کنند. این در حالی است که داشتن یک رژیم غذایی پرقند و پرچرب، شما را از اهداف مورد نظرتان دور خواهد کرد!

منبع: eatthis

قسمت دوم را اینجا بخوانید

اشتباهات ورزشی در مسیر رسیدن به تناسب اندام

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ