پروستات را در خانه درمان کنید!

برای یادگیری روش خانگی درمان پروستات این مقاله را بخوانید.

به گزارش الودکتر: پروستات به بخش تولید مثل مردان مربوط می شود که این روزها ناراحتی پروستات در اکثر آقایان مشاهده می شود. در ادامه روش درمان خانگی پرئستات را خواهید خواند.

پروستات چیست؟

غده پروستات به عنوان یک عملکرد باروری عمل می کند زیرا آن مایع منی ترشح می کند که به تغذیه و انتقال اسپرم از بیضه ها منجر می شود.. یکی از کارهای اصلی آن، همراه با ارگان های دیگر، افزودن مایع به اسپرم است.

این مایع است که اسپرم را حمل می کند. غده پروستات شروع به رشد می کند و دارای دو مرحله اصلی رشد است. این در طول سال های نوجوانی دو برابر می شود و بعد از 25 سالگی در طول بقیه عمر انسان دوباره رشد می کند. پروستات بیش از حد بزرگ شده باعث ایجاد یک بیماری شناخته شده به نام هیپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH) می شود. در نهایت، پروستات بزرگ شده می تواند بر روی یورترا فشار وارد کند و جریان ادرار را از مثانه محدود کند. این منجر به مشکلاتی مانند:
تکرر ادرار
مشکل در خارج کردن ادرار
نشت ادرار
عفونت های دستگاه ادراری
مشکل در شروع ادرار کردن
جریان ادرار ضعیف
ناتوانی در ادرار کردن
چکه کردن ادرار در پایان ادرار کردن
تخلیه ناقص مثانه
بی اختیاری ادرار
ادرار مکرر در شب
درد با ادرار کردن
کمتر از نیمی از مردان مبتلا به BPH علائم دارند.

غده پروستات، که معمولاً در حدود اندازه و شکل گردو است در اطراف مجرای بین استخوان شکم و راست روده، زیر مثانه قرار می گیرد. در مراحل اولیه بزرگ شدن پروستات، عضله مثانه ضخیم تر می شود و از طریق مجرای تنگ شده ادرار با قدرت بیشتری درگیر می شود. در نتیجه، عضله مثانه ممکن است حساس تر شود و باعث ایجاد نیاز به ادرار بیشتر و ناگهانی می شود.
پروستات به دلیل افزایش تعداد سلولها (هیپرپلازی) افزایش می یابد. با این حال، دلیلی دقیق برای این افزایش ناشناخته است. ممکن است عوامل مختلفی شامل آندروژن ها (هورمون های مردانه)، استروژن ها و عوامل رشد و سایر راه های سیگنالینگ سلولی (ارتباط سلول به سلول) درگیر شوند.
همانطور که پروستات بزرگتر می شود و مجرای ادرار به شدت فشرده می شود مثانه ممکن است قادر به تخلیه کامل نباشد. در بعضی موارد انسداد از بزرگ شدن پروستات ممکن است منجر به رکود و ته نشینی ادرار شود که به نوبه خود باعث عفونت مجاری ادراری، سنگ های مثانه، دیورتیکولای مثانه می شود و به تدریج سبب آسیب مثانه یا کلیه می شود . همچنین ممکن است باعث ناتوانی ناگهانی ادرار شود (احتباس حاد ادراری) – یک اورژانس دردناک پزشکی که نیاز به تخلیه اورژانسی دارد.
BPH ممکن است مربوط به تغییرات هورمونی باشد که با سن رخ می دهد.
در اکثریت قریب به اتفاق، BPH idiopathic است به این معنی که علت شناخته شده ای ندارد. پزشکان و محققان هنوز سعی دارند دقیقاً مشخص کنند که چگونه و به چه علت برخی از سلولهای پروستات شروع به تقسیم غیر طبیعی می کنند.
اما اغلب موارد BPH در مردان حداقل 40 ساله، بیشتر از 50 سالگی و بیشتر است. بنابراین بیشتر مطالعات نشان می دهد که BPH مربوط به تغییرات هورمونی است بویژه آنهایی که به طور طبیعی با سن رخ می دهند.
همانطور که مردان رشد می کنند سطح هورمون آنها، به خصوص سطوح تستوسترون، استروژن و یک محصول جانبی تستوسترون به نام دی هیدروتستوسترون (DHT) تغییر می کند.
چند مطالعه نشان داده است که تغییرات در تعادل این هورمون ها ممکن است سبب رشد و تقسیم برخی از سلول های پروستات به طور غیر طبیعی شود.
خطر برای پروستات بزرگ شده
عوامل خطر بالقوه پروستات بزرگ شده عبارتند از:
سن
دیابت
چاقی
سابقه خانوادگی BPH
بیماری قلبی
میراث آسیایی یا نژاد
اکثر مردان 50 درصد احتمال ابتلا به BPH را در سن 60 سالگی دارند و احتمال 90 درصد آنها در سن 85 سالگی است.

درمان های خانگی برای پروستات عبارتند از:

1. پیجوم (عصاره آلوی آفریقایی)
Pygeum نیز نشان داده شده است که حاوی طیف گسترده ای از اسیدهای چرب، الکل ها و استرول ها مانند بتا سیتوستول است که اثر آنتی اکسیدان و ضد التهاب بر روی دستگاه ادراری است.
مطالعات اندکی نشان می دهد که مصرف روزانه 100 تا 200 میلی گرم عصاره ی پیجوم و یا تقسیم این دو به دو دوز 50 میلی گرم دو بار در روز ممکن است به کاهش علائم BPH کمک کند.
2. ساوپالمتو
 در اغلب مطالعات یکی از محبوب ترین مکمل های گیاهی است که برای درمان BPH استفاده می شود.
مطالعات متعددی ارتباط با ساوپالمتو علائم BPH را کاهش داده است. این به احتمال زیاد به این دلیل است که تولید تستوسترون را مهار می کند و اندازه عضله داخلی پروستات را کاهش می دهد.
با این حال، مطالعات دیگر قادر به تعیین اینکه آیا استفاده از مصرف مکمل پالمتو در مقایسه با پلاسبو موجب بروز علائم BPH می شود یا خیر نیست.
3. قرص (Zi-Shen (ZSP

قرص (Zi-Shen (ZSP شامل مخلوطی از سه گیاه، از جمله دارچین چینی است.
این فرمول از طب سنتی چینی است که به قرن 13 اضافه شده است. محققان نشان داده اند که موش ها با توجه به فرمول Zi-Shen میزان BPH را کاهش می دهند.
تحقیقات بیشتری در مورد انسان برای تعیین اینکه آیا آن موثر است مورد نیاز است.
4. Cernilton

برخی از افراد از مکمل های گیاهی ساخته شده از گرده چاودار برای درمان علائم BPH استفاده می کنند. این علائم سخت ممکن است شامل عدم توانایی کامل مثانه و نیاز به دفع ادرار در شب باشد.
تحت نام تجاری Cernilton، گرده چاودار در فرمول چندین مکمل دارویی ثبت شده که جهت کاهش علائم BPH قرار دارد استفاده می شود.
علیرغم محبوبیت آن، هرنلتن هرگز بر روی علائم BPH در هر مقیاس علمی تحقیق نکرده است. با این حال، برخی از آنها نشان می دهد که ممکن است به کاهش حجم کلی پروستات کمک کند.
برای تعیین این که آیا این کار را می کند یا نه، تحقیقات بیشتری لازم است.
5. (Orbignya speciosa (babass

باباسو یا Orbignya speciosa گونه ای از درخت نخل است که بومی برزیل است. چندین قبیله و جوامع بومی برزیل از هسته زمینی یا خشک از درخت برای درمان علائم و شرایط تناسلی استفاده می کنند.
همچنین نشان داده شده است که روغن از دانه های بابسو مانع تولید تستوسترون می شود در حالی که بخش های دیگر دانه حاوی ترکیبات با خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است.
6. خار گزنه

خار گزنه حاوی ترکیبات آنتی اکسیدان و ضد التهابی مشابه آن ها است که در ترکیب با پیجوم و ساوپالمیتو دیده می شود.
ریشه گزنه گاهی اوقات با ترکیبی از ساوپالمیتو استفاده می شود. با این حال، تحقیق بیشتری لازم است تا تعیین کند که آیا آن موثر است.
برگ گزنه (1 قاشق چای خوری) را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید. برای حدود 10 دقیقه خیس بخورد سپس آن را فشار دهید. توصیه می شود که این چای 2 تا 3 بار در روز مصرف کنید.
متناوباً، شما همچنین می توانید از یک مکمل گوشت گزنه استفاده کنید. مقدار مناسب 300 میلی گرم در روز است. شما باید برای دریافت دوز مناسب برای وضعیت خود با دکتر خود مشورت کنید.
7. Cucurbita pepo (دانه کدو تنبل)

دانه های کدو حاوی بتا سیتوستول، ترکیبی شبیه به کلسترول و در برخی از گیاهان یافت می شود. مطالعات مقدماتی نشان داده است که بتا سیتوسترول ممکن است جریان ادرار را بهبود بخشد و میزان ادرار را در مثانه پس از ادرار کاهش دهد.
برخی مطالعات توصیه می کنند 10 گرم عصاره دانه کدو در روز برای علائم BPH مصرف کنند.
8. لیکوپن
لیکوپن یک رنگدانه طبیعی است که در بسیاری از میوه ها و سبزیجات یافت می شود. یک مطالعه نشان داد که ممکن است پیشرفت BPH را اهسته نماید.
گوجه فرنگی غنی ترین منبع لیکوپن در دسترس اکثر مردم است. اما چند میوه و سبزیجات حاوی مقادیر پایین این آنتی اکسیدان است.
معمولا میوه یا سبزیجات به رنگ صورتی یا قرمز عمیق تر است و محتوای لیکوپن بالاتر دارند.
سایر منابع لیکوپن عبارتند از:
پاپایا
گریپ فروت صورتی
هندوانه
گوآوا
هویج
فلفل قرمز
زردآلو
کلم قرمز
9. روی
قرص های روی ممکن است یک درمان طبیعی برای پروستات بزرگ باشد
مکمل روی ممکن است به کاهش علائم ادراری که به پروستات بزرگ شده مرتبط است کمک کند.
کمبود روی مزمن نشان داده است که احتمال بالقوه بروز BPH افزایش می یابد. مصرف مکمل روی یا افزایش رژیم غذایی روی باعث کاهش علائم ادراری در ارتباط با پروستات بزرگ می شود.
روی موجود در مرغ، غذاهای دریایی و چند نوع دانه و آجیل مانند کنجد و کدو تنبل است.
10. چای سبز

چای سبز دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان ها است که به نام کاتچین ها نشان داده شده است که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به طور بالقوه پیشرفت سرطان پروستات را کند می کند.
مهم است که در نظر داشته باشید که چای سبز حاوی کافئین است. کافئین می تواند مثانه را تحریک کند و ناخودآگاه میل به ادرار کند.
11. حمام آب گرم

حمام گرم یک درمان خانگی خوب و موثر برای التهاب پروستات یا بزرگ شدن پروستات است. می توانید در حمام آب گرم برای نیم ساعت با سطح آب تا کمر قرار دهید. حمام گرم باعث کاهش درد و التهاب می شود. این همچنین باکتری ها باعث بروز مشکلاتی هستند را می کشد.
12. ریحان

همه ما از خواص دارویی گیاه ریحان آگاهیم. مطالعات نشان داده است که مصرف ریحان باعث کاهش علائم پروستات با درمان پروستات بزرگ شده است. مصرف ریحان همچنین با سرطان پروستات و مشکلات تومور مبارزه می کند. ریحان دارای خواص ضد التهابی است که باعث کاهش التهاب می شود. شما می توانید 1-2 قاشق چای خوری عصاره ریحان را روزانه مصرف یا آن را به دستور العمل های خود به عنوان برگ یا در فرم پودر اضافه کنید.
 
13. دانه های هندوانه
دانه های هندوانه برای پروستاتیت خوب هستند. آنها حاوی آنتی اکسیدان ها هستند که سموم بدن شما، دستگاه ادراری، مثانه را پاک می کنند و در درمان مشکلات پروستاتیت کمک می کنند. شما می توانید دانه های هندوانه را بخورید یا آنها را در آب جوش کنید. این آب را روزانه 9 تا 10 روز بخورید. دانه های هندوانه نیز خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهند.
14. دانه های کنجد:

دانه کنجد برای سلامت پروستات بسیار مفید است. مصرف دانه های کنجد در رژیم غذایی طبیعی شما یکی از بهترین داروهای خانگی برای پیشگیری از سرطان پروستات است. شما می توانید دانه های کنجد را به مدت یک شب خیس کنید و سپس آنها را برای چند دقیقه در صبح بجوید.
15. آب هویج
مطالعات نشان داده است که آب هویج برای مبارزه با مشکلات پروستات مانند پروستاتیت و سرطان پروستات مفید است. شما می توانید یک لیوان آب هویج تازه را روزانه بخورید تا از مشکلات کم کنید. ترکیب آب هویج با سایر آبمیوه های سالم مانند اسفناج یا آب گوجه فرنگی برای به دست آوردن یک لیوان سلامت خوب است.
16. Goldenseal

گلدنسیل یک گیاه محبوب ایالات متحده است که دارای خواص دارویی متعددی است. همچنین در درمان پروستاتیت حاد و عفونت پروستات مورد استفاده قرار می گیرد. آن دارای خواص آنتی بیوتیک است که باکتری هایی را که باعث بروز اختلالات پروستات می شوند حذف می کند. همچنین در کوچک کردن پروستات بزرگ کمک می کند. خواص دیورتیک نیز باعث راحت کردن مشکل ادراری می شود.

درمان معجزه آسای پروستات با تخمه کدو
خوراکی های مناسب جهت جلوگیری از بزرگ شدن پروستات

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ