پاروکردن برف های سنگین و خطر حمله قلبی

sahar.d
مطالعات جدید محققان نشان داده است که پارو کردن برف می‌تواند خطر بروز حملات قلبی را افزایش دهد.

اگرچه سال‌ها پیش، حجم برف بارشی زیاد بود، در سال‌های اخیر این مقدار کاهش یافته اما هنوز هم در برخی نقاط بارش برف‌های سنگین و شدید رخ می‌دهد و افرادی را مجبور می‌کند برف را از معابر و بام‌ها پارو کنند. محققان در مطالعات اخیرشان به این نتیجه رسیده‌اند که برف پارو کردن در زمستان خطر حملات قلبی را افزایش می‌دهد.
الو دکتر به نقل از medicalnewstoday، برف پارو کردن یک فعالیت شدید است و بدن این فعالیت شدید را درک می‌کند. از نظر محققان، شاید انجام ورزش هوازی شدید برای بدن مفید باشد اما بلند کردن حجم سنگینی از برف، فشار بسیار زیادی به دست‌ها و بازوها وارد می‌کند که نسبت به فشار وارد بر پاها بمراتب بیشتر است. همین امر باعث بالا رفتن ضربان قلب، فشار خون، و تقاضای اکسیژن می‌شود. در کنار این موارد، استنشاق هوای سرد هم مزید بر علت می‌شود و احتمال حمله قلبی در افراد افزایش می‌یابد.

دانشمندان مرکز تحقیقات بیمارستان دانشگاه مونترآل، در مطالعات خود ارتباط میان بارش برف زیاد، مدت طولانی بارش و خطر انفارکتوس میوکارد را مورد تحقیق قرار دادند. آنها تحقیقات خود را بین سال‌های ۱۹۸۱ تا ۲۰۱۴ روی دو گروه ۱۲۸ هزار و ۷۳ نفره و ۶۸ هزار و ۱۵۵ نفره و تنها در مناطق پربارش و بین ماه‌های نوامبر و آوریل انجام دادند.

این گروه مطالعاتی در تحقیقات خود ارتباطی را میان بارش برف سنگین و افزایش خطر انفارکتوس میوکارد مهلک و غیرمهلک پیدا کردند و بر اساس بررسی‌ها، دریافتند بارش حدود ۲۰ سانتی‌متر برف با افزایش ۱۶ درصدی خطر بستری شدن در بیمارستان به دنبال حمله قلبی همراه است. در واقع، برف پارو کردن خطر مرگ ناشی از انفارکتوس میوکارد را که نوعی حمله قلبی است تا ۳۴ درصد افزایش می‌دهد.

از آنجا که پارو کردن برف بیشتر کاری مردانه است، بنابراین مردان هم بیشتر در معرض خطر حمله قلبی ناشی از این کار قرار می‌گیرند.

منبع: سلامت آنلاین

حمله قلبی چه زمانی به مرگ منتهی می شود؟

آیا می دانستنید موهایتان خبر از حمله قلبی می دهد؟

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ