چه خوراکی‌هایی را جایگزین آجیل کنیم؟

پانته آ توتونپیان
اگر می‌خواهید با یک تیر دو نشان بزنید و هم آجیل متفاوت بخرید

آجیل دریایی مخلوط 
البته این آجیل تحت عنوان آجیل خارجی در بیشتر آجیل‌فروشی‌ها به فروش می‌رسد و امکان ندارد که رنگ و لعابشان توجه شما را جلب نکند. در واقع خاستگاه این نوع آجیل کشور مالزی است که مخلوطی از باقلای سبز، نوعی نخود سبز، نخودچی، سویا با روکش‌کاری و کراکر بسیار خوشمزه میگو است و آنقدر خوش‌طعم است که واقعا متوجه نمی‌شوید که در حال خوردن خوراکی دریایی با آن همه بوی زهم هستید! غیر از ترکیب رنگ اشتهابر‌انگیزش، سالم بودن این آجیل نقطه قوت آن است. 
خوشحال باشید که این آجیل به قدری حجیم و سبک است که
 100 گرم از آن بسیار بیشتر به نظر می‌آید و شما می‌توانید با خرید مقداری از این آجیل با قیمت حدودا کیلویی 30 هزار و
 500 تومان، حسابی مهمانان خود را خوشحال کنید.

 آجیل مخلوط سنگاپور
این آجیل را هم تحت عنوان آجیل خارجی می‌توانید پیدا کنید که مخلوطی از کراکرها و مغزهای فرآوری‌شده است و از آن جمله می‌توان به نخودچی بسیار ترد، فوفل (میوه سرخ‌رنگ گیاهی به نام بتل)، دانه‌های بوداده سویا با روکش کراکر، کراکر بادام‌زمینی و نخود سبز نمکی اشاره کرد. یک کیلو از این آجیل خوشمزه، خوش آب و رنگ و حجیم را می‌توانید با کمتر از 37 هزار تومان تهیه کنید و مطمئن باشید قیمتش مقرون به صرفه است.

آجیل سلامت
گندم برشته، شاهدانه، برنجک، سویا، کنجد، مغز تخمه کدو و عدس بوداده جزئیات آجیل خوشمزه و سالمی است که امسال برخی آجیل‌فروشی‌ها با ابتکار خود با هم مخلوط کرده و به مشتری‌های نوروزی عرضه می‌کنند. این آجیل خوشمزه نه‌تنها قیمت بسیار پایینی دارد بلکه شما را به سفری دور و دراز در روزهای کودکی‌هایتان می‌برد!

پفک هندی
دوست دارید به کودکانی که به منزلتان می‌آیند، خوراکی متنوعی بدهید و خوشحال‌شان کنید؟ پفک هندی با رنگ‌ها و شکل‌های مختلف یکی از بهترین گزینه‌هاست. هم بچه‌ها سرگرم می‌شوند، هم به جای پفک‌های کارخانه‌ای با رنگ و نمک زیاد، پفکی خانگی میل می‌کنند! این آجیل را می‌توانید با قیمت 23 هزار تومان تهیه کنید.

مسقطی انجیر و گل‌محمدی
دوست دارید مسقطی بخورید اما عذاب وجدان می‌گیرید و احساس می‌کنید یک خوراکی پرکالری و مضر خورده‌اید که هیچ سودی هم برای بدنتان ندارد؟ اگر دوستدار مسقطی هستید، خوشحال باشید که انواع جدیدی از مسقطی روانه بازار شده که از آن جمله می‌توان به مسقطی انجیر اشاره کرد. بیشتر شیرینی این مسقطی از انجیر گرفته شده و به دلیل همین طعمی شبیه به این میوه داشته و شیرینی‌اش طبیعی‌تر از مسقطی‌های معمولی به حساب می‌آید. البته مسقطی گل‌محمدی هم با تکه‌های کوچک خوش‌عطر و رنگ گل محمدی پوشیده شده و وقتی آن را از بسته خارج می‌کنید، عطرش مشامتان را پر می‌کند. این خوراکی کوچک هم برای تغییر ذائقه گزینه بسیار خوبی است و وجود خرده‌های گل محمدی، باعث تعدیل شیرینی بیش از حد مسقطی شده است. انواع مسقطی را می‌توانید با قیمت کیلویی 14 هزار تومان تهیه کنید.

خرما‌ شکلاتی مغزدار 
این روزها همه به فکر دریافت کالری کمتر هستند و چایخورها سعی می‌کنند به جای قند از خرما، توت و … که شیرینی طبیعی دارند، استفاده کنند. از آنجا که شیرینی خرما طبیعی است، طعمی دلچسب دارد اما پذیرایی از مهمان با خرما در مراسم شادی ما ایرانی‌ها، آن هم مهمان نوروزی، چندان مرسوم نیست. البته اگر دوست دارید امسال با خرما از مهمانان خود پذیرایی کنید و دنبال راهی برای شیک و زیبا جلوه‌ دادنش هستید، بهتر است سری به قنادی محله‌تان بزنید و سراغ خرمای مغزدار با روکش شکلات را بگیرید. این خرماها نه‌تنها ظاهر بسیار زیبایی دارند، بلکه طعم‌شان هم فوق‌العاده است و با خوردنشان
 3 نشان را می‌زنید!

آجیل میوه
میوه‌هایتان زود خراب می‌شوند و فرصت ندارید هر روز برای خرید میوه راهی بازار شوید؟ هیچ اشکالی ندارد! میوه خشک یکی از بهترین گزینه‌های جایگزین میوه تازه است. به این فکر می‌کنید که چطور می‌توانید از پس هزینه‌اش بر بیایید؟ لازم نیست هر کدام از میوه‌ها را به صورت جداگانه تهیه کنید؛ کافی است یک کیلو آجیل مخلوط میوه را در خانه تهیه کنید. پس دست به کار شوید و میوه‌ها را حلقه‌حلقه کنید و از دستگاه میوه‌خشک‌کن یا شوفاژ برای آماده کردنشان کمک بگیرید.

 چیپس میگو
هی می‌گویند چیپس پرنمک است، سرخ شده است، کلسترول زیادی دارد، فشار خون را بالا می‌برد، چاق‌تان می‌کند و هزار و یک عیب دیگر اما نمی‌گویند چه چیزی را می‌شود جایگزین این خوراکی خوشمزه کرد! به نظرمان آمد که چیپس میگو یکی از بهترین جایگزین‌ها برای دوستداران چیپس سیب‌زمینی باشد و آن همه مضرات هم ندارد و حداقل از یک خوراک دریایی تهیه شده است. در ضمن شکل و شمایلش هم می‌تواند میز پذیرایی عیدانه شما را از همیشه متفاوت‌تر کند!

حب مخلوط میوه‌ای 
این حب‌های خوش‌رنگ و لعاب که می‌بینید، نه غیر طبیعی هستند و نه مضر! همان میوه‌هایی است که هر روز نوش جان می‌کنید؛ فقط آنها را به شکل مکعب خرد و خشک کرده‌اند، همین! از حب طالبی، سیب، آناناس، انبه، موز، کیوی گرفته تا هرچیزی که فکرش را بکنید، در بازار پیدا می‌شود و بهترین جایگزین برای قند در روزهای نوروز است؛ هم سلامت مهمان‌تان حفظ می‌شود و هم رنگ و زیبایی متفاوتی به میز پذیرایی عیدانه‌تان می‌بخشد. 

منبع: مجله ی سیب سبز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ