دختربچه ۱۴ ماهه بعد از پر کردن دندانش مُرد+عکس

مهرناز زاوه
پر کردن دندان کرم خورده دختر ۱۴ ماهه در کلینیک دندانپزشکی تگزاس باعث قطع تنفس او حین بیهوشی شد و مادر جوان را به سوگ نشاند .

مراجعه به دندانپزشکی برای هر کودک و پدر و مادری می‌تواند یک تجربه اعصاب خراب‌کن باشد. گاهی اوقات اتفاقات غیرقابل تصوری می‌افتد: پر کردن دندان کرم خورده دختر ۱۴ ماهه در کلینیک دندانپزشکی تگزاس باعث قطع تنفس او حین بیهوشی شد و مادر جوان را به سوگ نشاند . دیزی لین تورس بلافاصله به مرکز پزشکی نورث آستین انتقال یافت اما پزشکان تشخیص دادند که پنج ساعت از مرگ او گذشته است. بتی اسکوئر ۲۶ ساله، مادر این نوزاد، نمی‌تواند درک کند که چطور این اتفاق رخ داد. او گفت که دیزی را زمانی که شش ماه داشت برای نخستین چک-آپ به دندانپزشکی برد. دو هفته قبل بعد از چندبار ویزیت٬ دکتر دندانپزشک به آنها گفت که دخترش را بیاورد تا دو تا از کرم خوردگی‌های او را پر کند.
خانم اسکوئر می‌گوید: «آنها به من گفتند که او را بیهوش خواهند کرد و این عمل بین ۴۰ تا ۴۵ دقیقه طول می‌کشد و من باید در اتاق انتظار بمانم.» زمان کوتاهی بعد از آغاز کار٬ دندانپزشک از اتاق بیرون آمد و گفت که اقامات بیشتری باید برای دندانش انجام شود. ده دقیقه بعد٬ پزشک به خانم اسکوئر گفت که اشتباهی در عمل رخ داده و در تنفس بچه مشکلی پیش آمده و دچار ایست قلبی شده است.


معمولا در جلسات پر کردن دندان٬ پزشک با یک معاینه سریع کاری را که باید انجام شود تأیید می‌کند. سپس بی‌حسی موضعی –که برای از بین بردن درد انجام می‌گیرد– درصورت لزوم تزریق می‌شود٬ هر چند گفته می‌شود که در بیشتر مواقع پر کردن دندان بچه‌ها نیازی به بی‌حسی ندارد. علاوه بر این٬ یک ژل بی‌حسی موضعی برای کاهش احساس درد در لثه پیش از استفاده از داروی بی‌حسی مالیده می‌شود. سپس محل پوسیدگی با مته‌های مخصوص یا ابزارهای دستی خالی می‌شود. دندانپزشک یا دستیارش آب و مواد عفونی را از دهان خالی می‌کنند و بعد محل پوسیدگی با ملغمه (ماده نقره ای)‌ یا کامپوزیت (ماده همرنگ دندان) پر می‌شود. 
با این توصیفات٬ متأسفانه دیزی شانس این کار را نداشت و جان خود را زیر عمل از دست داد. خانواده دیزی منتظر است تا بییند نتیجه تحقیقات برای مشخص کردن علت مرگ او به کجا می‌رسد. در واقع این تحقیقات مشخص می‌کند که آیا دندانپزشک قوانین را رعایت کرده یا مجرم شناخته شده و مدرکش باید ملغی شود.
منبع:‌ medicaldaily

مرگ تدریجی پسر ۷ ساله در آغوش پدر و مادرش+تصاویر تکان‌دهنده

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ