چطـــــور صورت چاق‌تری داشته باشیم؟

پانته آ توتونپیان
با این راهنما می‌توانید بدون اینکه تناسب اندام‌تان را به هم بریزید، چهره‌ای پرتر و شاداب‌تر برای خودتان بسازید! اگر دلتان می‌خواهد صورت‌تان کمی تپل شود، خوب است اول از روش‌های طبیعی مثل یوگای صورت، مرطوب کردن آن یا استفاده از انواع اسکراب را امتحان کنید و بعدا به روش‌های دیگر مثل تزریق چربی و ژل و ... فکر کنید! حتی می‌توانید با کمک پودرهای براق روی استخوان گونه‌ها، صورت‌تان را پرتر از چیزی که هست، جلوه دهید. در ادامه با همین راه‌های طبیعی و بی‌خطر آشنا خواهید شد.

مرطوب شوید
بعد از هر بار حمام کردن و شستن صورت،‌ از یک لوسیون صورت یا کرم مرطوب‌کننده روی گونه‌هایتان استفاده کنید. اجازه دهید لوسیون یا کرم به طور طبیعی خشک شود و آن را از روی پوست‌تان نشویید.اگر می‌توانید، کرم نرم‌کننده تهیه کنید. این کرم‌ها به خاطر فرمولاسیون خاص خود پوست را تسکین می‌دهد، بنابراین گونه‌هایتان مرطوب شده و هر ترک یا آسیبی که به آنها وارد شده باشد، درمان می‌شود.حتی اگر صبح‌ها دوش می‌گیرید، خوب است شب قبل از رفتن به رختخواب مرطوب‌کننده بیشتری بزنید.

گونه‌ها را نیشگون بگیرید!
روی استخوان هر دو گونه خود را آرام با نیشگون‌های کوچک بفشارید. نیشگون‌های کوچکی مثل این، باعث نمی‌شود صورت‌تان چاق‌تر شود اما گونه‌های‌تان را رنگ و رخی طبیعی می‌بخشد و گونه‌های‌تان درخشان‌تر به نظر خواهد رسید. روشن‌تر شدن گونه‌ها باعث برجسته‌تر به نظر رسیدن آنها نسبت به گونه‌های رنگ‌پریده می‌شود.

بادکنک باد کنید
می‌توانید برای تمرین دادن گونه‌هایتان بادکنک باد کنید. برای باد کردن بادکنک اول باید گونه‌ها را پر از هوا کرد و همین کار باعث شکل‌گیری عضلات گونه شده و آنها را فربه می‌کند. با دهان داخل یک بادکنک فوت کنید. گونه‌های پر از هوا و آماده پف کردن را به مدت یک دقیقه در همان وضعیت نگه دارید. این کار را ۵-۶ بار در روز انجام دهید. می‌توانید این کار را با بادکنک خیالی هم انجام دهید!

یوگای صورت
می‌توانید با یک ورزش آرام و ساده، جریان گردش خون در گونه‌ها را افزایش داده و پوست‌تان را درخشان‌تر و چاق‌تر کنید. در واقع با این روش هیچ چربی یا پوستی به صورت شما اضافه نمی‌شود اما گونه‌های باریک‌تان گوشتالوتر به نظر می‌رسد.با پشت صاف روی یک صندلی بنشینید. تیغه شانه‌ها را پایین کشیده و ریلکس کنید. سعی کنید تا حد ممکن، تنش را در بدن‌تان به حداقل برسانید. قفسه سینه‌تان باید روبه جلو و باز باشد.دهان‌تان را آرام باز کنید. تصور کنید با فردی در حال مکالمه با صدای متوسط هستید. دهان‌تان را به سمتی باز کنید که معمولا موقع این مکالمه‌ها به آن طرف هستید. در این زمان، باید لب پایین و بالایتان را به داخل بکشید، طوری که دندان‌های جلویتان پوشش داده شوند.همزمان باید گوشه دهان‌تان را هم عقب بکشید و نزدیک به دندان آسیب نگه‌شان دارید. هر دو گوشه باید به سمت عقب و در یک جهت و در یک سطح کشیده شوند. چانه‌تان باید کمی به جلو حرکت کند.
۹۰‌ثانیه در همین وضعیت بمانید؛ باید کشش عضلات گونه و دهان‌تان را حس کنید. بعد آرام آرام به وضعیت عادی صورت خود برگردید.

باز هم روغن زیتون!
زیتون سرشار از چربی‌های غیراشباع تک‌زنجیره‌ای و سالم است که به سلامت و تقویت پوست کمک می‌کند. روغن زیتون یک مرطوب‌کننده عالی برای پوست‌های خشک است و نرمی پوست را ضمانت می‌کند! حتی می‌تواند به بهبود چروک‌ها و خطوط عمیق روی صورت کمک کند و با مصرف مداومش، خواهید دید که صورت چاق‌تری خواهید داشت. روزی یک قاشق سوپخوری روغن زیتون فوق بکر مصرف کنید.برای ۵ تا ۱۰ دقیقه، روغن زیتون گرم را روی گونه‌ها و به سمت بالا ماساژ دهید؛ این کار را روزی دو بار تکرار کنید.

آلوورایی شوید
از ژل آلوورا می‌توانید مستقیم روی گونه‌ها استفاده کنید؛ این ژل را با حرکات دورانی و آرام روی گونه ماساژ دهید و حداقل ۳۰ تا ۶۰ دقیقه به کارتان ادامه دهید و بعد دوش بگیرید. این کار را هر روز تکرار کنید.
یک روش جایگزین این است که هر روز صبح ۲۵۰ میلی‌لیتر آب آلوورا بنوشید تا نتیجه‌اش را ببینید. 
آلوورا التهاب را کاهش داده و خاصیت الاستیکی (ارتجاعی) پوست را افزایش می‌دهد.

اسکراب شی‌باتر بسازید
یک پیمانه (۲۵۰ میلی‌لیتر) شی باتر ذوب شده را با سه‌چهارم پیمانه (۱۸۵ میلی‌لیتر) شکر ریزدانه خوب ترکیب کنید. این مخلوط را در یخچال بگذارید تا جامد شود. بعد از شستن صورت با آب گرم، مقداری از این ترکیب را روی پوست‌تان بمالید و ۵ دقیقه بعد صورت‌تان را با آب گرم بشویید. مخلوط شی‌باتر و شکر را با حرکات دورانی و آرام روی پوست ماساژ دهید و بعد از ماساژ تمام صورت، ۵ دقیقه به اسکراب فرصت دهید. یادتان نرود بعد از شستن صورت، حتما پوست خود را با حوله نرم خشک کنید. شی‌باتر سرشار از اسیدهای چرب است و به بهبود خاصیت الاستیکی پوست روی گونه‌ها کمک می‌کند. در نتیجه صورت جوان‌تر و پُرتر به نظر می‌رسد. شکر یک لایه‌بردار ملایم است، بنابراین می‌تواند سلول‌های مرده پوست را از روی گونه‌هایتان پاک کند و آن را از کدورت و بدقیافگی نجات دهد!

گلیسیرین را امتحان کنید
 ترکیبی از مقدار مساوی گلیسیرین و گلاب درست کنید و شب‌ها قبل از خواب از آن استفاده کنید. هم گلیسیرین و هم گلاب دارای موادی هستند که برای پوست گونه‌ها مفید است و آن را تغذیه می‌کند.
گلیسیرین پوست را هیدراته نگه می‌دارد و آن را در درجه‌ای تنظیم می‌کند که سلول‌های پوست می‌ریزند.گلاب هم می‌تواند پوست‌های آسیب‌دیده را آرام کرده و پوست‌های خشک را آبرسانی کند. این مایع خوشبو حاوی ذرات ضدعفونی‌کننده‌ای است که پوست روی گونه‌ها را بدون اینکه خشک یا آزارشان دهد، تمیز و سالم نگه می‌دارد.

 2 نسخه پرکننده صورت با سیب

سیب حاوی مواد مغذی و  ویتامین‌های زیادی است که برای پوست خوب بوده و مصرف مداومش می‌تواند شگفتی‌آفرین شود! این میوه حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های A، B و C است و همه اینها برای جلوگیری از آسیب و چروک‌های بافتی خوبند. سیب حاوی کلاژن و الاستین است که پوست را نرم و فربه می‌کنند.
نسخه اول: سیب‌های سرخ و سبز بهترین گزینه‌هایی هستند که می‌توانید مصرف کنید.
یک سیب کامل را خرد کرده و با مخلوط‌کن دستی یا پوره‌کن له کنید تا به غلظتی سس‌مانند برسد. این پوره سیب را بیشتر روی گونه‌ها، با ضربات دورانی و آرام استفاده کنید. حالا بگذارید ۵۰ تا ۶۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند و بعد با آب گرم صورت‌تان را بشویید. هر روز این کار را تکرار کنید. 
نسخه دوم: راه دیگر برای استفاده از خوبی‌های سیب، تهیه یک نوشیدنیمخصوص از سیب است. ۳ برش سیب را با ۳ هویج کوچک و نصف پیمانه (۱۲۵ میلی‌لیتر) آب لیمو مخلوط کنید. این نوشیدنی را هر روز صبح میل کنید تا نتیجه‌اش ظاهر شود! پتاسیم موجود در هویج مانع از خشک شدن پوست شده و خواص ضدالتهابی‌اش پوست را اغنا کرده و آن را قوام می‌دهد. همچنین هویج آنتی‌اکسیدان و ویتامین A و C بیشتری هم از سیب دارد! آب لیمو هم با افزودن مقداری بیشتری ویتامین A، B و C و همچنین آنتی‌اکسیدان‌های بیشتر پوست را تغذیه می‌کند.

شنبلیله‌درمانی کنید

شنبلیله هم می‌تواند به تپل‌تر شدن صورت‌تان کمک کند چراکه حاوی ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که با صدمات ناشی از رادیکال‌های آزاد می‌جنگد و باعث بهبود سلامت و نرمی پوست می‌شود.یک قاشق سوپخوری پودر شنبلیله را با قدری آب مخلوط کنید تا خمیر سفتی درست شود. این خمیر را روی گونه‌ها گذاشته و آرام ماساژ دهید. بگذارید ۱۰ دقیقه روی صورت‌تان بماند و بعد با آب بشویید. این کار را هر روز تکرار کنید.روش دیگر بهره‌گیری از این خاصیت شنبلیله، ماساژ گونه‌ها با روغن شنبلیله یکی دو بار در روز است.

منبع: مجله ی سیب سبز 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ