فوت و فن هایی برای اصلاح ابرو

خلاف تصور خیلی ها که برداشتن ابرو را یک مکافات زنانه میدانند این کار با وجود پیچیدگی و ظرافتهایش چندان کار سختی هم نیست. فقط کافی است کمی از قلقهای این کار سر در بیاورید تا بتوانید خودتان برای همیشه این کار را در خانه انجام دهید. اما از آنجا که هیچ جزئی از صورت به اندازه ابروها در قرینهسازی صورت و ظاهر زیبا و مرتب آن موثر نخواهد بود بهتر است تا نداشتن مهارت لازم به آنها دست نزنید. در عوض پیش از هر اقدامی نکتههای زیبایی این مطلب که مینو درخشانی بهعنوان آرایشگر و کارشناس زیبایی با شما در میان گذاشته است را مطالعه کنید تا بتوانید با مهارت، ابروهایی قوسدار و مناسب فرم صورتتان بردارید.

چه موچینی  انتخاب کنید

مهم‌ترین فاکتور در اصلاح ابروها داشتن ابزار مناسب این کار است. یعنی همان موچین‌های تیز و روان که در برداشتن موهای ابرو و سرعت عمل شما بسیار موثر هستند. پس برای انتخاب سراغ موچین‌هایی بروید که لبه‌هایی تیز و شیب‌دار دارند، چون تنها در این صورت است که می‌توانید موهای زیر پوستی را خارج کنید و به‌راحتی با زاویه‌ای دقیق باقی موهای زائد ابرو را بردارید. از طرفی شیب طراحی شده در سر این موچین‌ها این امکان را به شما می‌دهد تا موچین را در مقابل صورت خود صاف نگهدارید. پس هنگام انتخاب دقت کنید و بعد از استفاده به درستی از آن نگهداری کنید.

کی ابروها را بردارید؟

برداشتن ابرو برای برخی به‌دلیل ریشه‌دار و ضخیم بودن موهای‌شان دردآور است تا جایی که گاهی با چیدن هر تار مو از ابروها یک قطره از اشک از چشمان‌شان جاری می‌شود. پس برای اینکه اصلاحی بدون درد و ساده‌تر را تجربه کنید، برداشتن ابروهای خود را به بعد از حمام رفتن موکول کنید. چون آب گرم فولیکول‌های مو را باز کرده و با نرم کردن موها آنها را راحت‌تر از ریشه جدا می‌کند. ابروها بعد از دوش گرفتن آمادگی بیشتری برای قرینه‌سازی و اصلاح دارند.

چه کنید تا درد نکشید؟

اگر شما هم از آن دست خانم‌هایی هستید که از درد برداشتن ابروها برای رفتن به آرایشگاه هیچ رغبتی ندارید، می‌توانید اصلاح ابروها را در خانه بدون احساس درد تجربه کنید. پوست ما در برهه‌هایی مانند قبل دوران قاعدگی تحریک‌پذیر و حساس می‌شود بنابراین برداشتن ابروها در این زمان کمی دردناک‌تر خواهد بود. اما با استفاده از ژل‌های بی‌حس کننده موضعی برای درد دندان در آوردن بچه‌ها می‌توانید پوست اطراف ابروها را برای برداشتن موهای نازک یا ضخیم آن آماده و خنک کنید. با این روش هنگام اصلاح ابروها هیچ دردی احساس نخواهید کرد.

چرا نباید از آینه‌ بزرگ‌نما استفاده کنید؟

برای یک اصلاح دقیق و در عین حال بی‌عیب و نقص به لوازمی ساده اما ضروری نیاز دارید. پس بعد از انتخاب یک موچین مناسب، داشتن یک آینه معمولی و قرار گرفتن در اتاق یا فضایی پرنور برای شما کافی است. گفتیم آینه معمولی نه آینه‌های دیواری یا رومیزی بزرگ‌نما که با چند برابر زوم صورت شما را بزرگ‌تر و برجسته‌تر نشان می‌دهد. شاید در زمان اصلاح به این فکر می‌کنید که آینه‌های بزرگ‌نما باعث می‌شوند که شما با وضوح کامل صورت خود را ببینید و به‌راحتی اصلاح کنید اما درواقع این بزرگنمایی باعث می‌شود تا موهای بیشتری را از ابروهای خود بردارید و درنتیجه با این خطای دید و کندن تعداد بیشتر از موهای ابرو حفره‌های خالی زیادی لابه‌لای ابروهای شما ظاهر می‌شود. بهترین کار این است که با یک آینه معمولی برداشتن ابروها را شروع کنید و هر از گاهی با نگاه کردن به آینه‌های بزرگ‌نما روند برداشتن آن را بررسی کنید.

طراحی کنید

برای اصلاح و تغییر شکل ابروها ابتدا تصمیم بگیرید و بعد دست به موچین بزنید. پس ابروها را شانه و موهای بلند بالای خط ابرو را با دقت قیچی کنید. سپس یک مداد کنار مجرای اشک‌ تا خط پایین ابروها قرار دهید. ابروهای شما باید دقیقا از محل برخورد مداد با خط ابرو شروع شود. پس تمیز کردن ابروها را از همین نقطه آغاز کنید و بدون بالا یا پایین‌تر رفتن از خط ابروها تا انتها به مرتب کردن آنها ادامه دهید. دقت داشته باشید که خستگی چشم‌ها شما را دچار خطای دید نکند برای همین هر از گاهی با نگاه کردن به نقطه‌ای دور خستگی چشم‌ها را برطرف کنید.

ابروها را شانه کنید

پیش از اقدام به برداشتن ابرو بهتر است آنها را با برس‌های مخصوص ابرو شانه کنید تا ضمن باز شدن گره ابروها، ساده‌تر موهای پراکنده اطراف آن را پاک‌سازی و اندازه بلندی آن را تعیین کنید. از طرفی شانه کردن مرتب ابروها به رشد مجدد و استحکام آن کمک ویژه‌ای می‌کند. پس اگر ابروهای در هم ریخته‌ای دارید به کمک ژل یا واکس‌های مو آنها را مرتب کنید تا با ثابت شدن موها راحت‌تر ابروهای خود را اصلاح کنید.

قوس طبیعی ابروها را بشناسید

کمان یا قوس ابرو همان نقطه‌ای است که اگر در تشخیص و برداشتن آن اشتباه کنید ابروهای شما نا‌هماهنگ خواهد شد. شما با مشاهده ابروها از نزدیک حتما می‌توانید قوس طبیعی آن را که در بالای عنبیه چشم قرار دارد، تشخیص دهید. اما اگر تخمین آن برای شما سخت است یک مداد در امتداد گوشه خارجی چشم‌، محلی که مژه‌ها به پایان می‌رسند، قرار داده و درست در نقطه‌ای که استخوان ابرو و مداد به هم می‌رسند به‌عنوان قسمت قوس و پایانی ابرو علامت‌گذاری کنید.

سپس برای داشتن ابروهایی با قوس طبیعی هر تعداد مویی که خارج از محل خارجی ابروهاست را بردارید.

التهاب پوست را برطرف کنید

پوست اطراف چشم‌ها، به‌دلیل ظرافت و جنس نازک آن بلافاصله بعد از برداشتن موها از عمق پوست نیاز به تسکین دارد به‌همین خاطر بعد اصلاح هر چه سریع‌تر با قرار دادن حلقه‌های خیار روی چشم‌ها التهاب آن را تسکین دهید. از طرفی می‌توانید با استفاده از لوسیون‌های خنک‌کننده پوست با عصاره‌های آلوئه‌ورا یا نعناع با بستن سریع منافذ پوست تورم و قرمزی‌های ظاهر شده زیر ابروها را برطرف کنید.  یک نکته مهم‌تر اینکه توصیه می‌کنیم بعد از برداشتن ابروها صورت خود را با آب خنک بشویید تا علاوه بر پاک کردن موهای برداشته شده از روی صورت، آب خنک التیام تورم و قرمزی پوست بعد از اصلاح باشد.

ابروها را پر کنید

اگر لابه‌لای ابروهای شما خالی است با برداشتن بی‌رویه ابروها آنها را نازک نکنید چون شما می‌توانید به کمک محصولات پرکننده ابرو فضاهای خالی لابه‌لای موها را پر کنید اما موهای از دست رفته ابرو ‌به این زودی‌ها پر نمی‌شود. مداد و سایه‌های ابرو با طیف رنگ‌های متعدد در بازار موجود است که به سادگی نبود تارهای ابرو را پر می‌کند. البته می‌توانید با کمی وسواس و دقت محصولاتی که حاوی روغن‌های طبیعی برای تقویت ابرو است را انتخاب و برای مدت طولانی مصرف کنید. این‌گونه با یک تیر دو نشان می‌زنید و ضمن آراسته کردن ابروها به رشد بهتر آنها  هم کمک‌ می‌کنید.

به ابروها اجازه رشد بدهید

فاصله بین اصلاح ابروها باید حداقل سه هفته باشد چون ابروها تنها در این مدت امکان رویش و رشد مجدد را خواهند داشت. پس برای اینکه ریشه موها بستر لازم برای تقویت و بازیابی خود را داشته باشند هر روز سراغ مرتب کردن آنها نروید. به‌علاوه اینکه با استفاده از کرم و سرم‌های تقویت‌کننده ابرو می‌توانید به رشد سریع‌تر و بهتر آنها کمک کنید.

ابرو رنگ کنید

بهتر است بعد از اصلاح و مرتب کردن ابروها رنگ آن را مطابق رنگ موهای خود تغییر دهید. البته اگر در این کار مهارت ندارید، پیشنهاد می‌کنیم این کار را به آرایشگر بسپارید. چون گاهی مواد شیمیایی درون رنگ‌ها آسیب جدی به ابروهای شما وارد می‌کند.

منبع: سیب سبز

هنگام اصلاح ابرو مراقب این نکات باشید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ