روز بد خود را با این چند کار به روز خوب تبدیل کنید!

samiira
بعضی از افراد وقتی مشکلی برایشان رخ می‌دهد تمام‌وقتشان را صرف فکر کردن به آن مشکل پیش‌آمده می‌کنند بدون آنکه نتیجه‌ای برای آن‌ها حاصل شود. به‌جای فکر کردن بیهوده این‌چنینی سعی کنید به چیزهای لذت بخشی همچون سفر رفتن فکر کنید.

1. حیوان خانگی خود را نوازش کنید.

دفعه بعد که یک روز بد داشتید، فورا به سراغ بازی‌های ویدئویی یا خوردن غذاهای آشغال پاشغالی همچون چیپس نروید. برای احساس بهتر یک روش سالم‌تر انتخاب کنید. سعی کنید که سگ یا گربه خانگی خود را در آغوش بگیرید. حیوان‌های خانگی می‌توانند به کاهش استرس و احساس آرامش بیشتر شما کمک کنند. شما این قدرت را دارید تا کاری را انجام دهید که باعث احساس بهتر شما می‌شود و نوازش حیوان خانگی می‌تواند باعث این احساس بهتر شود.
2. شروع به شمردن کنید.

احتمالا به خاطر کاری که هیچ تقصیری در آن نداشته‌اید مورد سرزنش قرارگرفته‌اید و در واکنش دست‌های خود را مشت کرده‌اید و می‌خواستید فریاد بکشید. و حتی ممکن است در این وضعیت دیوانه شوید. اما بهتر است در صورت مواجه‌شدن با چنین وضعیتی یک‌نفس عمیق بکشید و تا 20 بشمارید. وقتی این کار را انجام می‌دهید شگفت‌زده می‌شوید که این روش چقدر در تبدیل روز بد شما به روز خوب مفید بوده است.
3. خودتان را کنار بکشید.

ممکن است که برادر یا خواهرتان کتاب موردعلاقه شما را پاره کند. چنین کاری باعث خشم شما می‌شود، اما نگذارید که چنین چیزی روز شما را خراب کند، بلکه در عوض خودتان را کنار بکشید، یعنی از آن مکان دور شوید. بهتر است که به‌جای ماندن در خانه و بحث با برادر یا خواهر خود به بیرون بروید و پیاده‌روی کنید. بحث کردن معمولا باعث بدتر شدن احساس‌ها می‌شود. و بر خواستن از جای خود و حرکت دادن به بدن خود می‌تواند به توقف احساس‌های بدن و استرس کمک کند. درنتیجه، اگر کسی باعث ناراحتی شما شد به‌جای بحث کردن و دعوا کردن با او خودتان را از آن وضعیت دور کنید تا از واکنش‌های منفی خود جلوگیری کنید.
4. با خودتان صحبت کنید.

وقتی‌که دوستتان در اتوبوس جایی برای شما نمی‌گیرد ممکن است که از عصبانیت بخواهید فریاد بکشید اما پیش از فریاد کشیدن یک ثانیه صبر کنید. بجای داد زدن سر دوست خود با خودتان صحبت کنید. به خودتان بگویید: «مشکلی نیست.» این عبارت را بارها و بارها به خود بگویید. بعد از چند دقیقه احساس آرامش بیشتری خواهید کرد. صحبت با خود سرعت ضربان قلب را کاهش می‌دهد، تنفس را راحت‌تر می‌کند و فکر کردن را آسان‌تر می‌سازد.
5. به موسیقی گوش دهید.

آیا به خاطر اینکه دوستتان رفتار احمقانه‌ای در قبال شما انجام داده است خشمگین شده‌اید؟ در این صورت قبل از هر اقدامی هدفون خود را بردارید و به موسیقی گوش دهید. موسیقی می‌تواند خشم شما را کاهش دهد و به آرام‌سازی شما کمک کند. و وقتی‌که آرام هستید، احتمال خواب بهتر شما بیشتر است. آرامش شما باعث می‌شود که دیگر شب تا صبح را صرف تفکرات منفی نکنید.
6. تحرک داشته باشید.

اگر می‌خواهید به بیرون بروید و ناگهان متوجه شدید که لباس موردنظرتان در ماشین لباس‌شویی است، به‌جای داد زدن سر مادرتان سعی کنید که به بدنتان حرکت دهید. در صورت مواجه‌شدن با چنین وضعیتی برای حفظ آرامش خود 20 بار حرکت پروانه را انجام دهید یا به مدت 5 دقیقه حلقه را دور کمر خود بچرخانید. حرکت دادن به بدن خود باعث می‌شود ک حواستان از عامل ناراحتی‌تان پرت شود. علاوه بر این، حرکت دادن به بدن باعث می‌شود که احساس‌های غم شما از بین بروند. به‌طورکلی، تحرک هم برای بدن و هم برای روان مفید است.
7. احساس‌های خود را روی کاغذ بنویسید و سپس کاغذ را دور بیندازید.

اگر یک خواهر یا برادر کوچک‌تر از خوددارید، این امکان وجود دارد که باعث ناراحتی شما شود و درنتیجه موجب واکنش خشمگینانه از شما شود. اما پیش از بروز چنین واکنشی یک‌قلم و کاغذ بردارید و احساس‌های خود را روی کاغذ بنویسید. سپس آن را مچاله کنید و در سطل آشغال بیندازید. همین دور انداختن کاغذ حاوی احساس‌های شما به این معنا است که احساس‌های خشم خود در مورد وضعیت پیش‌آمده را دور انداخته‌اید. علاوه بر این، نوشتن باعث آرامش فرد می‌شود، احساس فرد را بهتر می‌کند و استرس ناشی از رویدادهای استرس‌زا را کاهش می‌دهد.
8. بغل کنید یا بغل دهید.

وقتی‌که چیزی شما را ناراحت می‌کند به دنبال آغوشی باشید. برای مثال، اگر برادر یا خواهر بزرگ‌ترتان شما را ناراحت کرده است، به‌جای آنکه رفتار خشمگینانه از خود نشان دهید به سراغ مادر یا پدر خود، دیگر برادر یا خواهر یا دوست خود بروید و او را در آغوش بگیرید. آغوش گرفتن مادر، پدر، برادر، خواهر و دوست خوب می‌تواند باعث تسکین فرد شود. در آغوش گرفتن چنین افرادی که به آن‌ها علاقه‌مند هستید می‌تواند فورا باعث احساس بهتر شما شود و سطح استرس شما را نیز کاهش دهد.
9. ذهن خود را تغییر دهید.

 اگر چیزی را که باعث ناراحتی شما می‌شود به ذهن خودتان راه دهید فکر کردن برای شما سخت می‌شود. به‌طورکلی، فکر کردن به چیزهای غمگین کننده و منفی هیچ فایده‌ای ندارد، در عوض به چیزهایی فکر کنید که شادی‌بخش هستند، چون فکر کردن به چیزهای شادی‌بخش باعث احساس بهتر و آرامش بیشتر شما می‌شود و درنتیجه قدرت فکر کردن و تصمیم‌گیری شما نیز بهبود می‌یابد. 

افراد شاد چه عادت هایی دارند؟

منبع: سپیدآنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ