رفتارهایی که بعد از جدایی نباید انجام دهید

samiira
بعضی از زوج‌ها پس‌ازآنکه از هم جدا می‌شوند، در قالب دوست با یکدیگر در ارتباط باقی می‌مانند. برای مثال، با هم به رستوران، سینما و کافی شاپ می‌روند یا با یکدیگر به عروسی بستگان خود می‌روند. چنین چیزی فقط باعث تقویت دل‌بستگی عاطفی می‌شود که قبلاً درون یک تعهد میان آن دو وجود داشت.


در این وضعیت روان‌تان سعی بر این دارد که عدم وجود رابطه میان شما را بپذیرد؛ در حالی‌ که وقتی پس از شام همسر سابق خود را در آغوش می‌گیرید یا به او دست می‌دهید، بدن شما مملو از اندورفین‌ها می‌شود.

بعد از جدایی از این رفتار‌ها دوری کنید
تداوم بخشیدن به این موضوع در سرخود که شما رفیق شفیق حقیقی بودید: بعضی از افراد پس از جدایی همواره به خود می‌گویند که من تنها کسی هستم که واقعاً می‌فهمم چه اتفاقی برای همسر سابقم در حال رخ دادن است. وقتی همسر سابق‌تان ساعت 11.5 شب به شما زنگ می‌زند و می‌خواهد که با او صحبت کنید، شما به مددکار اجتماعی درون خود گوش می‌دهید که در این لحظه احساس دلسوزی می‌کند و بر این اعتقاد است که تنها کسی هستید که همسر سابق خود را می‌فهمید. درخواست او را قبول نکرده و تماس را قطع کنید.
دادن پیام به او برای اطمینان از خوب بودنش: بعضی از افراد پس از جدایی از همسر خود به او پیام متنی می‌دهند و از او در مورد وضعیت و شغلش می‌پرسند. برخی به همسر سابق خود می‌گویند که ما هنوز دوست هستیم. بعضی‌ها به همسر سابق خود پیام متنی می‌دهند و از او در مورد دریافت آخرین پیام‌شان می‌پرسند. وقتی‌که یک فرد به همسر خود پیام می‌دهد، انتظار پاسخ از جانب او را می‌کشد و حتی این دروغ را به خود می‌گوید که اگر جوابم را ندهد اهمیتی ندارد؛ درحالی‌که ساعت 2 صبح از خواب برمی‌خیزد و تلفن خود را نگاه می‌کند تا ببیند همسر سابقش به او پیام داده است یا خیر.
استفاده از رسانه به ضرر خود: بعضی از افراد پس از جدایی از همسر خود لیستی از آهنگ‌های قدیمی خود تهیه می‌کنند و به‌طور مداوم به آن‌ها گوش می‌دهند. این افراد برای همسر سابق خود ویدئوهای سرگرم‌کننده و لینک‌های ایمیلی مفید می‌فرستند.
رفتن به همان رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌هایی که قبلاً به‌عنوان زوج به آنجا می‌رفتید. وقتی‌که با همسر سابق خود به رستوران و کافی‌شاپ می‌روید ممکن است به دوست خود زنگ بزند تا به او سلامی بکند. اگر با دقت به او گوش دهید، می‌توانید سرنخ‌هایی را در مورد کارهایی که انجام می‌دهد به دست آورید. در حین این ملاقات ممکن است همسر سابق شما به فیس بوک، تلگرام و اینستاگرام خود سر بزند تا ببیند پیامی دارد یا خیر یا آیا به لیست دوستانش کسی اضافه‌شده است یا خیر. همین امر باعث می‌شود که وارد دنیای همسر سابق خود شوید.
بدگویی کردن همسر سابق خود پیش دیگران: هر وقت که در مورد همسر سابق خود بدگویی می‌کنید، یک انحراف روانی در مورد آن‌ها ایجاد می‌کنید. بدگویی در مورد دیگران نه‌تنها به خود فرد لطمه می‌زند بلکه به خود شما نیز لطمه می‌زند. به یاد داشته باشید که عشق و نفرت دو روی سکه هستند. هدف شما باید بی‌طرفی باشد.
شخصاً چیزهای خود را ردوبدل کردن: بعدازآنکه از همسر خود جدا می‌شوید ممکن است بعضی از چیزهای شما در دست همسر سابقان باشد و چیزهایی از همسر سابقتان نیز در دست شما باشد. در این صورت، آیا تنها راه این است که شخصاً این چیزها را ردوبدل کنید؟ یا می‌توانید از دوست خود بخواهید که چیزهای همسر سابقتان را به او دهد. یا شاید می‌توانید چیزهای همسر سابقتان همچون مسواک را که زیاد باارزش نیستند دور بیندازید.
روی آوردن به صمیمی‌ترین دوست خود: بعضی از افراد بعد از جدایی از دوست خود به‌عنوان جانشینی برای همسر خود استفاده می‌کنند. این افراد از دوست نزدیک خود می‌خواهند که به خانه‌شان بیایند و با آن‌ها نوشیدنی و غذا بخورند. او در مورد همسر سابق خود با او صحبت می‌کند و حتی گریه هم می‌کند. این افراد دوست صمیمی خود را در آغوش می‌گیرند و او را می‌بوسند و پیش خود می‌گویند که اگر همسر سابقم این لحظه را می‌دید حسادت می‌کرد.
خلق سخنانی در سر خود که می‌گویند همسر سابق شما دقیقاً می‌داند که شما را اذیت کرده است. چنین افرادی فکر می‌کنند که همسر آن‌ها پس از جدایی احساس بدی دارد. این افراد می‌گویند که درنهایت همسر سابقشان به این عقیده می‌رسد که باعث اذیت آن‌ها شده‌اند و درنتیجه به آن‌ها می‌گویند که شکست‌خورده‌اند. این تصور را نداشته باشید که همسر سابقتان آخر هر هفته با دوستان خود بیرون می‌رود و یک زندگی بی‌قیدوبندی دارد.
عضویت در هر سایت دوست‌یابی: بعضی از افراد پس از جدایی خود را در سایت‌های مختلف دوست‌یابی عضو می‌کنند و برایشان مهم نیست که چقدر پیامک بازی می‌کنند و حتی از وقت کار خود نیز می‌زنند.
برقراری رابطه جنسی با هر فردی: بعضی از افراد پس از جدایی دیگر هیچ قیدوبندی در رابطه جنسی ندارند و به هر کس که می‌رسند سعی می‌کنند با او رابطه جنسی برقرار کنند.
درگیر کردن خود با سناریوی «چه می‌شد اگر»: بعضی از افراد پس از جدایی وهم و خیال به سراغشان می‌آید و در مورد همسر خود خیال‌پردازی می‌کنند و فکر می‌کنند که بهترین چیزی را که تاکنون در زندگی برایشان رخ‌داده است، از دست داده‌اند.
و اگر واقعاً می‌خواهید که جدایی‌تان سخت‌تر شود… بعضی از افراد پس از جدایی به خودشان می‌گویند که هرگز چنین عشقی در زندگی آن‌ها رخ نخواهد داد و همین تصور باعث می‌شود که دوست داشتن شخص دیگر باعث ناخوشی آن‌ها شود.
در عوض چه‌کاری باید انجام داد؟
به مدت 60 روز همسر سابق خود را نبینید و با او صحبت نکنید.

اگر به‌طور اتفاقی همسر خود را در یک باشگاه ورزشی، مغازه خواروبارفروشی، آرایشگاه یا در راه اداره دیدید، باشگاه ورزشی، مغازه خواربارفروشی، آرایشگاه و مسیر اداره را تغیر دهید تا با همسر خود رو به رو نشوید. چنین کاری عادلانه نیست، اما باید آن را انجام دهید.
یک برنامه تمرینی جدید امتحان کنید.

تمرین بدنی باعث می‌شود که اندورفین ترشح شود و همین اندورفین پس از جدایی شما را سالم‌تر و قوی‌تر می‌سازد و باعث خوش‌هیکلی شما می‌شود.
به تمام بخش‌های زندگی خود سروسامان دهید.

کمد لباس خود را تمیز کنید، برای خرید چیزی پس‌انداز کنید و سعی کنید از خلاقیت خود برای تغیر دکور بهتر خانه استفاده کنید.
با دوستان خود بیرون بروید.

سعی کنید که با دوستان خود به بیرون بروید و با آن‌ها فقط در مورد خودتان صحبت نکنید. با آن‌ها در مورد پروژه‌هایشان، زندگی‌شان و خانواده‌شان صحبت کنید.
از مصرف مشروبات خودداری کنید.

برای تسکین خود به مشروبات الکلی پناه نبرید. بلکه سعی کنید دیگر نوشیدنی‌ها همچون آب را جایگزین مشروبات الکلی کنید.
مطالعه کنید.

خواندن کتاب‌های مختلف، مخصوصاً کتاب‌هایی که مربوط به جدایی هستند می‌توانند به تسکین شما کمک کنند. 

چطور بعد از طلاق، عشقی ماندگار بیابیم؟

منبع: سپیدآنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ