پارگی منیسک زانو

زانو از دو منیسک خارجی و داخلی تشکیل شده است. منیسک مانند غضروف است ولی به مراتب محکم و با ارتجاع است

زانو از دو منیسک خارجی و داخلی تشکیل شده است. منیسک مانند غضروف است ولی به مراتب محکم و با ارتجاع است

منیسک شبیه به  بالشتکی در میان دو استخوان دربرگیرنده مفصل زانو که همان استخوان ران و ساق پا هستند قراردارد وظیفه اصلی منیسک گرفتن شدت ضربه هایی است که به زانو میخورند زمان دویدن  با خوردن کف پا به زمین این منیسک است که شدت ضربه بین استخوان ساق و ران را در محل مفصل زانو کاهش می دهد. پارگی منیسک انواع مختلفی دارد این پارگی ها به صورت طولی یا عرضی بوده و به اشکال مختلف پدید می آیند.در برخی موارد پارگی منیسک در افراد ورزشکار در کنار دیگر آسیب ها به  زانو ایجاد می شوداز جمله می توانیم به کیست مینیسک اشاره کنیم

با پارگی مینیسک زانو صداهایی از اطراف مفصل زانو شنیده می شود. که با علایم و نشانه های زیادی همراه است

پارگی مینیسک به عنوان  مهمترین علت درد در زانو شناخته می شود…

پیامدهای التهاب و ورم زانو

عدم توانایی در حرکت زانو در جهت های مختلف

قفل شدن زانو

عدم توانایی بیماردر ایستادن و فشار دادن روی زانو

شنیدن صدا از زانو

پارگی مینیسک در برخی افراد به صورت ناگهانی ایجاد می شود.چون منیسک موجب کم کردن فشار و کاهش شدت ضربه بین استخوان زانو می شود، پارگی آن در ایجاد صدای زانو و علت صدا دادن زانو می شود. وقتی مینیسک زانو آسیب میبیند، شنیدن صدا از این ناحیه به صورت دوره ای خواهد بود. مشاهده این نشانه ها بستگی به نوع فعالیت بیماردارند.

همچنین پارگی مینیسک زانو می تواند با حسی همانند لغزش یا گرفتگی در این ناحیه همراه باشد دراین افراد احتمال جداشدن یک  قطعه از غضروف وجود دارد و همین امر باعث قفل شدن زانو می شود.. 

اگر با این علائم به صورت طولانی در یک روز مواجه شدید یا با نشانه های پارگی مینیسک زانو  بعد از آسیب دیدن این ناحیه شدید به سرعت با دکتر متخصص یا ارتوپد مشورت کنید.همچنین اگر با قفل شدن زانو یا عدم توانایی در خم شدن آن شدید زانوی خود را  به پزشک نشان دهید.

متخصصین و ارتوپدها در زمینه صدای ناشی از مفصل های بدن به مبتلایان هشدار میدهندممکن است این صداها خبر از مشکل حاد در این ناحیه از بدنتان بدهد و شما نیاز به جراحی در این ناحیه پیدا کنید..

پارگی مینیسک، تورم زانوها یا پارگی تاندون درد شدید و صدای زیادی در بردارد و فرد مبتلا نیاز به درمان سریع پیدا میکند. به طور کلی هر نوع صدای مفصلی همراه با  درد و ناتوانی در حرکتی نیاز به درمان جدی پیدا می کند.

گاهی اوقات صدا دادن مفاصل می تواند بخاطر گیرکردن  مفاصل به یکدیگر و از بین رفتن حباب گازی بین مفصلی به خاطر داشته باشید که آرتروز مزمن در افراد مسن نیز در ایجاد صدایی مانند «خرت خرت» تاثیر می گذارد.. علت بروز این صدا که از مفاصل افراد مسن شنیده می شود نابودی غضروف میان استخوان هاست که موجب ساییدن استخوان ها روی یکدیگر می شود و به مرور زمان سطح آن ها تراشیده و خراشیده خواهد شد .

ساییدگی مفصل در افراد مسن نیز با درمان های خانگی مانند تغییر سبک زندگی، تغییر طرز  نشستن، مصرف فرآورده های دارویی و استفاده از فیزیوتراپی درمان خواهد شد.

صدای مفاصل در جوانان در ناحیه زانو، مچ پا، شانه و لگن رایج است که ارتباطی به ساییدگی ندارد و عامل این صداها، در  مفصل و  در بافت های دور آن نهفته است و وقتی این عارضه پدید می آید که مقداری از بافت مفصلی، به طور ارثی در حالتی غیرعادی قرار گرفته باشد و با حرکت دادن گیر کرده و سپس آزاد شود که برای این عارضه درمان وجود ندارد.

.

.

این ورزش ها خطر پارگی مینیسک زانو را افزایش می دهد.

آسیب زانو و پارگی مینیسک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ