چگونه برای یلدا انار خوب بخریم؟ + روش نگهداری

faateme1366
موقع خرید میوه که می شود معمولا یا پدرها پا پیش می گذارند یا مادرها و همیشه به بچه ها هم می گویند که تو بلد نیستی! در این مطلب ترفندهای خرید انار خوب را به شما آموزش می دهیم تا از آزمون خرید انار مرغوب برای شب یلدا سربلند بیرون بیایید.

دلنوشته یک انار بخر جوان:

برعکس تمام آدم هایی که وقتی می روند داخل میوه فروشی دوست دارند خودشان میوه را انتخاب کنند و تا می توانند سالم تر و رسیده ترهایش را انتخاب کنند، همیشه دنبال مغازه هایی می گشتم که خود مغازه دار پلاستیک را دستش می گیرد و در هم میوه را می ریزد داخل پلاستیک و بعد درش را گره می زند و می دهد دستت چون یکی از بزرگ ترین مشکل هایم در میوه خریدن این است که اگر بخواهم خودم میوه را جدا کنم دو ساعت کله ام را درون ظرف میوه ها می کنم تا آنهایی را که از همه بهتر به نظر می رسند جدا کنم و این کار چند برابر آدم های معمولی برایم زمان می برد. از طرفی وقتی هم میوه را می بری خانه، اگر هم میوه نامرغوب قاتی اش بود می توانی خیلی راحت تقصیر را گردن مغازه دار بیندازی و بگویی که «درهم بود، تقصیر من چیه؟»، البته همیشه تجربه اول میوه خریدن با یک سری حال گیری همراه است؛ به خاطر اینکه هر چقدر هم که تمام هوش و استعدادت را در انتخاب میوه ها بگذاری باز هم وقتی می روی خانه یک چند تا ایراد از میوه خریدنت می گیرند و بعدش هم می گویند: «نه، هنوز این کاره نشده ای!».

 

روش های خرید بهترین انار

 

* همیشه بهتر است انار را تازه خرید؛ به‌ویژه در فصل پاییز، چون از ابتدای این فصل، زمان برداشت انار شروع می‌شود؛ برداشتی که با عجله نیست.

 

*انار حتی بعد از رسیدن کامل، تا 2 ماه می‌تواند روی درخت سالم بماند.

 

*پوست نازک انار نشانه رسیده بودنش است.

 

*انارهای پوست کلفت، هم خشکند، هم گس. دو راه برای تشخیص پوست نازک انار هست، یکی اینکه برآمدگی دانه های انار را بشود از روی پوستش لمس کرد و دیگر اینکه گلوی تاج انار (جایی که تاج به خود انار وصل می شود) باریک باشد.

 

*تاج انار هر چه کمر باریک تر باشد، بهتر است. انارهایی که تاجشان مثل یک استوانه است، پوست کلفتی دارند و هنوز کالند.

 

*هنگام خرید اول به گلوی انار نگاه کنید؛ اگر سیاه باشد، احتمال وجود کرم گلوگاه زیاد است.

 

انواع انار

 

همه انار ساوه را به عنوان بهترین انار می شناسند اما انار شیراز و یزد را هم امتحان کنید، شاید نظرتان عوض شد.

 

روش نگهداری انار

 

* انار تازه را می‌شود در دمای اتاق و البته در محیطی تاریک و خنک، تا یک هفته نگه داشت.

 

* برای نگهداری بیشتر، باید انار قاچ خورده را توی یخچال گذاشت. این‌طوری، تا 2 هفته می‌شود انار سالمی داشت.

 

* آنهایی که می‌خواهند زمستان‌ها انار تابستان را انبار کنند، چاره‌ای ندارند جز اینکه دانه‌های آن را توی ظرف درداری، در فریزر بگذارند. تجربه نشان می‌دهد تا 6 ماه می‌شود از سلامت دانه‌های انار مطمئن بود.

 

* شپشک، شته و کنه آفت‌های مهم انار هستند اما «کرم گلوگاه» اصلی‌ترین دشمن این میوه است که واقعا از گلوگاه انار وارد می‌شود و خرابکاری می‌کند. بدترین مسئله‌اش هم این است که سخت می‌شود حریفش شد. اما بعضی انارها ذاتا نسبت به این کرم مقاوم‌اند.

 

* انار اصولا میوه ماندگاری است، به شرطی که در محیط مناسب نگهداری شود. محیط مرطوب، حتی اگر یخچال باشد، باکتری‌ها و قارچ‌های پوسته آن را فعال می‌کند و حتی کپک می‌زند؛ پس انار را در ظرف دردار یا پلاستیکی – که رطوبت را حفظ می‌کند – نگه ندارید.

 

* برای نگهداری انار به مدت طولانی‌تر می‌توانید آن را لای کاغذ روزنامه پیچیده و در سبد چوبی در جای دور از آفتاب و خنک مثل زیرزمین، از سقف آویزان کنید. البته در بازار کاغذهای مخصوصی آغشته به مواد نگهدارنده هم وجود دارند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ