مسافرت سالم زمستانی، بدون آنفلوآنزا

فرقی نمی کند که مسافرتی به آب و هوای گرم داشته و یا یک ماجراجویی پر از برف خواهید داشت، فقط مطمئن شوید که آنفلوآنزا همراه شما نیست.

فرقی نمی کند که مسافرتی به آب و هوای گرم داشته و یا یک ماجراجویی پر از برف خواهید داشت، فقط مطمئن شوید که آنفلوآنزا همراه شما نیست. اگر تابحال واکسن آنفلوآنزا دریافت نکرده اید، هنوز برای دریافت آن خیلی دیر نیست. حدود 2 هفته طول می کشد تا واکسن برای حفاظت فراهم شود، بنابراین قبل از سفر خود به خوبی واکسینه شوید تا خطر ابتلا به آنفلوانزا و گسترش آن را کاهش دهید. هر جایی که این زمستان قصد سفر به آنجا را دارید، حفاظت خود و دیگران از آنفلوآنزا مهم است. در اینجا چند راهنمایی مفید برای حفظ سلامت در ماه های زمستان وجود دارد:

1- قبل از مسافرت:

واکسینه شوید: واکسن های آنفلوآنزا مهم ترین ابزار برای جلوگیری از آن هستند. اگر شما از قبل واکسن دریافت نکرده اید، مهم است که قبل از سفر آن را دریافت کنید. واکسن های آنفلوآنزا در بسیاری از نقاط، از جمله دفاتر پزشکان، بخش های بهداشت و داروخانه ها در دسترس هستند.

اگر به کمک برای پیدا کردن مکان هایی که واکسن آنفلوانزا را در منطقه شما عرضه می کنند نیاز دارید، می توانید از طریق اینترنت و با عبارت “واکسن های موردنیاز در منطقه من” آن را پیدا کنید.

در حال حاضر واکسیناسیون بهترین راه برای محافظت از خود در برابر آنفلوآنزا است.

یک جعبه بهداشتی سفر آماده کنید: به یاد داشته باشید که پیشگیری می تواند به اندازه سفر باشد! مواردی مانند داروهای ضد زخم، ضدتب یا ضد درد، برای هنگامی که شما بیمار هستید می تواند مفید باشد، و صابون و ضد عفونی کننده های مبتنی بر الکل برای استفاده در مواردی که صابون و آب در دسترس نیست.

تنها زمانی سفر کنید که احساس خوبی داشته باشید: اگر شما مبتلا به آنفلوآنزا شده اید، پزشک ممکن است داروهای ضد ویروسی برای درمان آنفلوانزای شما تجویز کند. این داروها می تواند بیماری آنفلوانزا را کوتاه تر و خفیف تر کرده و احتمال عوارض آنفلوانزا را کاهش دهد.

درمان سریع با داروهای ضد ویروسی آنفلوآنزا به ویژه برای افرادی که در معرض خطر عوارض جدی بوده و یا افرادی که بسیار سخت مبتلا به آنفولانزا هستند، بسیار مهم است.

2- در طی سفر

در اینجا برخی از چیزهای ساده ای که میتوانید انجام داده تا از خود و دیگران به خوبی محافظت کنید آمده است:

از تماس نزدیک با افراد بیمار اجتناب کنید.

به یاد داشته باشید تنها زمانی که احساس خوبی دارید سفر کنید.

سرفه یا عطسه کردن را با یک دستمال پوشش دهید.

دست های خود را اغلب با صابون و آب بشویید. اگر صابون و آب در دسترس نیست، از ضدعفونی کننده مبتنی بر الکل استفاده کنید.

از دست زدن به چشمان، بینی و دهان خود اجتناب کنید.

برگردان: سیما آزاد فلاح

چه کسانی باید واکسن آنفلوآنزا بزنند؟

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ